  • 21. Data: 2009-12-02 07:31:05
    Temat: Re: poleccie mi prosze DOBRY PROSTY router
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:a...@k...net...
    > Ale jest tanie, więc nie może być dobre! Jedyny przedstawiony argument. :-)
    > Jakby Linksys to była jakaś inna półka niż TPLINK... :)))

    Linksys został przejęty przez Cisco.

  • 22. Data: 2009-12-02 16:29:42
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** qwerty <q...@p...fm> wrote:

    > Linksys został przejęty przez Cisco.

    Ach czekałem, aż się to pojawi. :))) Twoim zdaniem Linksys by Cisco to jest
    lepsza półka niż TPLINK? Rozkoszne.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 23. Data: 2009-12-02 19:01:29
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Animka pisze:

    > A po co? Zainstaluj programik Everest to zobaczysz swój numer karty (
    > MAC) i wpisz go potem w konfiguracji karty - sieciowej oczywiście.

    Jakiej karty sieciowej skoro on chce rutera uzywac? Najpierw odczytujesz
    adres MAC obecnej karty (np. w cmd wpisujesz ipconfig /all i tam
    odnajduje MAC), nastepnie zmieniasz adres MAC swojego kompa (o ile jest
    to mozliwe) i pozniej wklepujesz, ten skopiowany MAC z komputera, w
    ruterze w polu Klonowanie adresu MAC.
    A znajac zycie to jak wstawisz ruter to powiekszy sie TTL i ISP od razu
    to zauwazy, jak jest to niezgodne z regulaminem to odetna Ci net.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 24. Data: 2009-12-02 19:10:22
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Maciej Browarczyk <m...@n...org> wrote:

    > A znajac zycie to jak wstawisz ruter to powiekszy sie TTL i ISP od razu to
    > zauwazy, jak jest to niezgodne z regulaminem to odetna Ci net.

    Zmienianie TTL niezgodne z regulaminem? Bardzo ciekawe. :-)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 25. Data: 2009-12-02 19:12:03
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 02 Dec 2009 20:01:29 +0100, Maciej Browarczyk napisał(a):

> [...]
    > odnajduje MAC), nastepnie zmieniasz adres MAC swojego kompa (o ile jest
    > to mozliwe) i pozniej wklepujesz, ten skopiowany MAC z komputera, w

    Wszystko zbędne, w szczególności zmiana MAC karty w komputerze - wystarczy
    klepnąć w routerze przycisk Clone MAC ;P

    > A znajac zycie to jak wstawisz ruter to powiekszy sie TTL i ISP od razu
    > to zauwazy, jak jest to niezgodne z regulaminem to odetna Ci net.

    ROTFL! Pokaż mi zapis w regulaminie umożliwiający takie odcięcie z powodu
    TTL.

    Zresztą co lepsze routery mogą modyfikować również i TTL.

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 26. Data: 2009-12-02 20:38:10
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> wrote:

    > ROTFL! Pokaż mi zapis w regulaminie umożliwiający takie odcięcie z powodu
    > TTL.

    No nie? Tym bardziej, że można o wiele łatwiej i skuteczniej wykryć aktywność
    dwóch komputerów za jednym routerem. O ile router nie jest *bardzo* sprytny i
    nie anonimizuje pakietów to z charakterystyki odcisków (fingerprint) TCP można
    wyciągnąć dużo więcej (chociażby rodzaj systemu operacyjnego, patchlevel,
    uptime) informacji.

    http://lcamtuf.coredump.cx/p0f.shtml

    Dla mnie te zapisy, że nie można po swojej mańce łącza podpiąć więcej niż N
    komputerów są nie do wyegzekwowania ponieważ dostawca nie ma żadnych
    mechanizmów realnej kontroli nad tym. Nie może wejść do mieszkania i tego
    sprawdzić.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 27. Data: 2009-12-02 22:26:46
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 2 Dec 2009 21:38:10 +0100, Konrad Kosmowski napisał(a):

> [...]
    > wyciągnąć dużo więcej (chociażby rodzaj systemu operacyjnego, patchlevel,

    Ale to należałoby zacząć od tego, czy w ogóle operator ma prawo wnikać w
    takie informacje.

> [...]
    > komputerów są nie do wyegzekwowania ponieważ dostawca nie ma żadnych
    > mechanizmów realnej kontroli nad tym. Nie może wejść do mieszkania i tego

    Otóż to.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 28. Data: 2009-12-03 03:04:28
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Maciej Browarczyk pisze:

> [...]
    > odnajduje MAC), nastepnie zmieniasz adres MAC swojego kompa (o ile jest
    > to mozliwe) i pozniej wklepujesz, ten skopiowany MAC z komputera, w

    Najpierw musi w konfiguracji swojej karty wpisać, DNS-y, potem wejść na
    stronę routera.

    > A znajac zycie to jak wstawisz ruter to powiekszy sie TTL i ISP od razu
    > to zauwazy, jak jest to niezgodne z regulaminem to odetna Ci net.

    U mnie facet z kablówki pierwszym razem skonfigurował router z bramką,
    bo ja nic a nic nie wiedziałam i nie rozumiałam.
    Potem już było z górki.

    --
    animka

  • 29. Data: 2009-12-03 09:13:13
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 03 Dec 2009 04:04:28 +0100, Animka napisał(a):

    > Najpierw musi w konfiguracji swojej karty wpisać, DNS-y, potem wejść na
    > stronę routera.

    Jak zwykle "zorientowana" w temacie :)

    No więc, nie, nie musi. Dane potrzebne do połączenia z routerem system
    dostaje automatycznie przez DHCP. A DNSy są w ogóle zbędne do tego, bo
    strona konfiguracyjna ma adres liczbowy a nie symboliczny.

    > U mnie facet z kablówki pierwszym razem skonfigurował router z bramką,
    > bo ja nic a nic nie wiedziałam i nie rozumiałam.
    > Potem już było z górki.

    Właśnie widzę ;)

  • 30. Data: 2009-12-03 13:40:29
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:

> [...]
    > dostaje automatycznie przez DHCP. A DNSy są w ogóle zbędne do tego, bo
    > strona konfiguracyjna ma adres liczbowy a nie symboliczny.

    Ja mam jeszcze bramkę Voip, nie tylko router.

    --
    animka