  • 11. Data: 2009-12-01 14:48:29
    Temat: Re: poleccie mi prosze DOBRY PROSTY router
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > bardzo prsze polecicie mi router:
    >
    > - do mieszkania 53mkw
    > - internet z tv kablowej
    > - dwa laptopy, i jeden stacjonarny na kablu
    >
    > cena to pewnie 100-250 musze liczyć.

    Ovislink Airlive. Całkiem dobre routery w wersji WL-1500R.

  • 12. Data: 2009-12-01 14:58:50
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Najpierw to nich powie jaką ma wtyczke od dostawcy internetowego.
    Jak RJ 45 - to musi szukać w routerach tzw LAN./cable
    z jednej strony jest na tyle mądry ze potrafi napisać na grupy newsowe, a z
    drugiej jak kompletnie nie kuma tematu routerów to i tak se moze nie
    poradzić.
    zmiany klas adresowych, klonowanie macka, ssid, WPA, samo logowanie przez www do
    tego rutera, WIEC nie ma prostego routera, w kazdym bedzie musiał
    skonfigurować te same rzeczy bez wzgledu na marke.... a kwestia wyglądu menu
    chyba nie ma wiekszego znaczenia....
    moja matka by tego nie zrobiła sama...

  • 13. Data: 2009-12-01 18:01:34
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Jak widac, syn sie wrodzil w matke;)

  • 14. Data: 2009-12-01 18:10:51
    Od: Servant <f...@r...cy>

    "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał(a) w wiadomosci do grupy
    dyskusyjnej

    > zapewne ten modem musi pozostac i do niego podłaczę router -
    > dobrze myślę?

    Dobrze myślisz. Najlepiej kup jakiegoś Linksysa z WiFi. Przyda się
    do laptopa. Nie kupuj tanich wynalazków typu Pentagram, TPLINK. Ja
    mam chyba ze 2 lata WRT54GC i zapomniałem że go mam. Żadnych
    zawieszek, czy zrywaniem połączeń. Jak znajdziesz takiego to bierz.
    W razie jakbyś sobie nie dał rady z konfiguracją, to możesz pisać na
    grupę.

    Servant

  • 15. Data: 2009-12-01 18:12:36
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Najpierw to nich powie jaką ma wtyczke od dostawcy internetowego.
    > Jak RJ 45 - to musi szukać w routerach tzw LAN./cable

    tak, to jest rj45

    > z jednej strony jest na tyle mądry ze potrafi napisać na grupy newsowe, a
    > z drugiej jak kompletnie nie kuma tematu routerów to i tak se moze nie
    > poradzić.

    no na grupy udało mi się wejść, a - tak jak piszesz - routery mnie
    przerastają.

    > zmiany klas adresowych, klonowanie macka, ssid, WPA, samo logowanie przez
    > www do tego rutera, WIEC nie ma prostego routera, w kazdym bedzie
    > musiał skonfigurować te same rzeczy bez wzgledu na marke....

    a jak wygląda z grubsza prcedura?
    od czego zaczynam?

    mój dostawca internetu ma adres karty sieciowej komutera.
    musze najpierw zgłosić zmianę adresu, i podać zamiast adresu komputera teraz
    adres routera?
    i co dalej? czy too już wystarczy, po zgłoszeniu adresu routera ze do niego
    podłączę komp stacjonarny oraz do niego podłaczą się laptopy?

    to już koniec czy jest jeszcze coś do robiebia?

  • 16. Data: 2009-12-01 19:11:21
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Servant" <f...@r...cy> napisał w wiadomości
    > do laptopa. Nie kupuj tanich wynalazków typu Pentagram, TPLINK. Ja
    > mam chyba ze 2 lata WRT54GC i zapomniałem że go mam.

    Ja mam ponad 2 lata TPLinka WR543G, działa 24h na dobę i nigdy się nie
    zwiesił. :-)
    W ogólę mam masę sprzętu TP-linka (routery, karty wifi, switche) i nie
    miałem z nimi problemu, instaluję i zapominam, że takie coś działą. :D

  • 17. Data: 2009-12-01 19:55:22
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** nom <n...@u...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > i nie miałem z nimi problemu, instaluję i zapominam, że takie coś działą. :D

    Ale jest tanie, więc nie może być dobre! Jedyny przedstawiony argument. :-)
    Jakby Linksys to była jakaś inna półka niż TPLINK... :)))

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 18. Data: 2009-12-01 21:16:13
    Od: Servant <f...@r...cy>

    "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał(a) w wiadomosci do grupy
    dyskusyjnej

    > mój dostawca internetu ma adres karty sieciowej komutera

    Tobie chodzi chyba o MAC (adres fizyczny)
    Czy to adres podobny do tego?
    00-16-D4-AF-DC-B6

    > mmusze najpierw zgłosić zmianę adresu, i podać zamiast adresu
    > komputera teraz adres routera?

    Tak. Nie wiadomo czy Twój dostawca Internetu pozwala na routowanie więc
    się nie wygadaj. ;)

    Servant

  • 19. Data: 2009-12-01 22:10:01
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Konrad N.S. pisze:

    > mój dostawca internetu ma adres karty sieciowej komutera.
    > musze najpierw zgłosić zmianę adresu, i podać zamiast adresu komputera teraz
    > adres routera?

    A po co? Zainstaluj programik Everest to zobaczysz swój numer karty (
    MAC) i wpisz go potem w konfiguracji karty - sieciowej oczywiście.
    Skonfiguruj swoje połączenie lokalne.

    > i co dalej? czy too już wystarczy, po zgłoszeniu adresu routera ze do niego
    > podłączę komp stacjonarny oraz do niego podłaczą się laptopy?

    Wpisz w google : konfiguracja routera i połączenia sieciowego.

    --
    animka

  • 20. Data: 2009-12-01 22:12:49
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Konrad Kosmowski pisze:

    > Ale jest tanie, więc nie może być dobre! Jedyny przedstawiony argument. :-)
    > Jakby Linksys to była jakaś inna półka niż TPLINK... :)))

    Ja mam router Edimax za 70 zł. z Allegro i nie narzekam. Do routera jest
    podłączona u mnie jeszcze bramka Tlenofonu.

    --
    animka