  • 1. Data: 2010-06-01 20:01:11
    Temat: polar MARUMI DHG i SUPER DHG
    Od: Bart <b...@g...com>

    Wiecie może, czy dodatkowe powłoki WPC w wersji "super" to coś wartego
    dopłaty, czy tylko chłyt makertingowy ?
    Bo zdaje się , że innych różnic nie ma...

    Bart

  • 2. Data: 2010-06-02 08:42:44
    Temat: Re: polar MARUMI DHG i SUPER DHG
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-01 22:01:11 +0200, Bart <b...@g...com> said:

    > Wiecie może, czy dodatkowe powłoki WPC w wersji "super" to coś warteg
    > dopłaty, czy tylko chłyt makertingowy ?
    > Bo zdaje się , że innych różnic nie ma...

    Nie przepadam za tym serwisem, ale jakieś wnioski można wyciągnąć:

    http://optyczne.pl/7.1-Inne_testy-Test_filtrów_polar
    yzacyjnych.html

    de Fresz

  • 3. Data: 2010-06-06 17:56:57
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl>

    > Nie przepadam za tym serwisem, ale jakieś wnioski można wyciągnąć:
    >
    > http://optyczne.pl/7.1-Inne_testy-Test_filtrów_polar
    yzacyjnych.html

    Też nie przepadam ale cytujesz coś z 2008 roku...
    Trochę jedzie pleśnią...

    W międzyczasie doszły np. najlepsze dla amatorów
    filtry HOYA HD....
    http://www.migomex.com.pl/akcesoria_foto/page/produc
    t/product/696

    a dlaczego najlepsze dla amatorów?

    Bo są zdecydowanie jaśniejsze niż inne.
    W efekcie tanie lustrzanki (znaczy amatorskie)
    mając ten filtr mogą fotografować na niższych ISO
    nie szumiąc dramatycznie...

    Oczywiście nie jest to filtr byle jaki tylko dobry i ... drogi....
    Ale zawsze bawiły mnie uwagi "specjalistów" najpierw
    onanizujących się jakimś szkłem (faktycznie niezłym)
    a później nakręcającym na nie jakiś szajs za 35 zł....

    ....i nie widzieli różnicy!!!! ... ;-)

    Pzdr
    KK

  • 4. Data: 2010-06-06 18:52:26
    Od: "de Fresz" <d...@g...pl>

    KrzysztofK <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl

    yzacyjnych.html

    > Też nie przepadam ale cytujesz coś z 2008 roku...
    > Trochę jedzie pleśnią...

    Ale że co, od tego czasu zmieniły się zasady fizyki, czy producenci cichaczem
    wprowadzili tajemne receptury?

    > W międzyczasie doszły np. najlepsze dla amatorów
    > filtry HOYA HD....
    > http://www.migomex.com.pl/akcesoria_foto/page/produc
    t/product/696

    Pytanie było o konkretne filtry, ale jak chcesz test HD, to psze bałdzo:

    http://optyczne.pl/8.5-Inne_testy-Test_filtr%C3%B3w_
    polaryzacyjnych_-_uzupe%C5%82nienie_Hoya_HD_CIR-PL_7
    2_mm.html

    > a dlaczego najlepsze dla amatorów?

    Z testu jakoś nie wynika aby były dużo lepsze, ale każdy może tu sobie sam
    wyciągnąć wnioski.

    > Bo są zdecydowanie jaśniejsze niż inne.

    Jak to mierzyłeś i z czym porównywałeś?

    > W efekcie tanie lustrzanki (znaczy amatorskie)
    > mając ten filtr mogą fotografować na niższych ISO
    > nie szumiąc dramatycznie...

    Nie wiem gdzie Ty chcesz lustrzance nakręcać filtry i jak doszedłeś do tych
    fascynujących wniosków, ale zanim zabrniesz zbyt daleko, lepiej podeprzyj się
    jakimiś konkretami.

    Pozdro
    deF

  • 5. Data: 2010-06-06 18:57:17
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hugqpa$n79$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz nabazgrał:

    > Nie wiem gdzie Ty chcesz lustrzance nakręcać filtry i jak doszedłeś do tych
    > fascynujących wniosków, ale zanim zabrniesz zbyt daleko, lepiej podeprzyj się
    > jakimiś konkretami.

    No przecież w sklepie do którego linka wkleił napisali, że w tych kartach
    stosuje się te same folie co w TV HD, dzięki czemu jest o 1/3EV jaśniej!!1

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Klastrami Polska stoi

  • 6. Data: 2010-06-06 19:35:38
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl>

    > Jak to mierzyłeś i z czym porównywałeś?

    Miałem już chyba wszystkie filtry z górnej i średniej
    półki, które były uznawane za niezłe i akurat te Hoye HD
    uważam ze całkiem OK!
    Inaczej... dokładając 200 zł na np. bardzo dobre B+W
    nie mam żadnego poczucia, że zjęcia stały się dramatycznie lepsze.

    Testy są tylko pewnym wyjściem do szukania czegoś w praktyce,
    bo większość testów wskazuje najczęściej firmy wykupujące ogłoszenia/
    związane towarzysko z testującymi etc... i tu prośba o nie bycie
    naiwnym
    i nie pisanie że to wszystko jest super rzetelne itd... itp...
    Co ciekawe testy robiono z filtrami 72mm kiedy np. wszystkie L-ki
    Canona
    mają filtr 77mm - ciekawe prawda? Może średnica 77 zaburzyła by
    ranking?

    Akurat miałem szczeście i trafiłem na kilka tych filtów
    naprawdę DOBREJ jakości co nie znaczy, że nie było problemów
    bo np. filtr potrafił się rozkręcić (reklamacja uwzględniona
    natychmiast)
    ale z drugiej strony B+W potrafił się wkręcić na amen. Jeszcze pytanie
    jak dany filtr współpracuje z danym obiektywem, matrycą,.. itd...
    itp...

    Pzdr
    KK

  • 7. Data: 2010-06-06 21:17:54
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-06 20:52:26 +0200, "de Fresz" <d...@g...pl> said:

    > Jak to mierzyłeś i z czym porównywałeś?

    Zdecydowanie jaśniejszy filtr polaryzacyjny, to żelazny wilk
    :)
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-06-06 21:20:57
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-06 21:35:38 +0200, "KrzysztofK"
    <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl
    > said:

    > Jeszcze pytanie
    > jak dany filtr współpracuje z danym obiektywem, matrycą,.. itd... itp...

    Jeżeli jest jakieś "jak" to już jest źle.

  • 9. Data: 2010-06-07 08:51:30
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-06 21:35:38 +0200, "KrzysztofK"
    <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl

    > Miałem już chyba wszystkie filtry z górnej i średniej
    > półki, które były uznawane za niezłe i akurat te Hoye HD
    > uważam ze całkiem OK!

    No dobra, miałeś, ale co z tego? Mnie interesuje JAK porównywałeś jedne
    z drugimi.

    > Inaczej... dokładając 200 zł na np. bardzo dobre B+W
    > nie mam żadnego poczucia, że zjęcia stały się dramatycznie lepsze.

    Ja tam wydając dowolą kwotę na polaryzer wogóle nie mam poczucia skoku
    jakościowego zdjęć, nieważne czy to Hama, czy Schneider.

> [...]
    > związane towarzysko z testującymi etc... i tu prośba o nie bycie naiwnym
    > i nie pisanie że to wszystko jest super rzetelne itd... itp...

    A ktoś gdzieś pisał o rzetelności, zwłaszcza w przypadku Opacznych?
    Istotne jest, że coś tam sobie pomierzyli i jakieśtam wnioski można z
    tym pomiarów wyciągnąć, zupełnie nie przejmując się ic własnymi
    wnioskami.

    > Co ciekawe testy robiono z filtrami 72mm kiedy np. wszystkie L-ki Canona
    > mają filtr 77mm - ciekawe prawda? Może średnica 77 zaburzyła by ranking?

    Ale niby co miałoby zaburzyć? Jaki związek ma średnica gwintu w Lkach z
    jakością filtrów, możesz wyjaśnić tą śmiałą tezę?

    de Fresz