  • 51. Data: 2011-07-20 13:56:43
    Temat: Re: podwyżka mandatów
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Kasowo bogatszego mniej boli, ale już punkty bolą tak samo.

    To mi wychodzi, że ta kasa jest bez sensu.

    wit

  • 52. Data: 2011-07-20 13:58:11
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > Czyli znowu idziesz w kierunku - kto więcej ma, temu więcej wolno.

    Tak jest, tak zawsze było i tak będzie. I nie ma w tym nic złego.

    > Bo jest przestępcą jak zwykły menel? A robiąc wałki finansowe oszukiwał
    > państwo i/lub swoich klientów? Za to ma dostać dobre warunki? Czy
    > chciałbyś zasponsorować im luksusowe więzienia na Balearach?

    Gdy chodzi o mandaty to argumentujesz, że należy wyrównać dotkliwość
    kary. Gdy chodzi o więzienie to według Ciebie dotkliwość nie ma już
    znaczenia, ale liczy się jej nominalny wymiar.

    Skup się na chwilę i zdecyduj -- ma się liczyć ów nominalny wymiar czy
    dotkliwość kary?

    > Pytanie z cyklu dlaczego saper ma tylko jedno życie, jak ten który nie
    > jest saperem?

    Nie, to jest bardzo dobre pytanie. Dlaczego niektórzy mają np.
    dwudziestokrotnie niższy limit punktów w przeliczeniu na kilometr niż
    inni? Czy to jest sprawiedliwe?

  • 53. Data: 2011-07-20 13:58:53
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-19 23:24, megrims pisze:
    > http://moto.onet.pl/1647438,1,czeka-nas-ostra-podwyz
    ka-mandatow,artykul.html?node=2

    > To jak będzie: 10 000,00 za przekroczenie powyżej 50 km/h?

    No czyms trzeba latac budzet, a to wszystko w mysl hasla "by zylo sie
    lepiej" :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 54. Data: 2011-07-20 13:59:37
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > Bzdura. Komplet punktów można równie dobrze zdobyć na odcinku 5
    > kilometrów i co dalej? Dasz temu co robi 5 tys. km rocznie 1000x większy
    > limit ekstra?

    Przemyśl to co napisałeś.

  • 55. Data: 2011-07-20 14:00:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 20 Jul 2011 13:27:41 +0200, DoQ

    > Punkty są akurat sprawiedliwe i odczuwane przez wszystkich tak samo,

    Właśnie. Dlatego, że biedny i bogaty dostaje ich tyle samo.

    > dlaczego więc kara finansowa nie może taka być?

    Przecież jest.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 56. Data: 2011-07-20 14:01:11
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-07-2011 13:50, Myjk pisze:

    > No właśnie, a to punkty są tutaj ważniejsze, bo to przez punkty można
    > stracić prawojazdy, a nie przez choćby setkę mandatów.

    No i? Ile dostanie za jazdę bez PJ? 500-1000PLN? To ma być kara? ROTFL.

    > Za takie samo wykroczenie, karę dostają IDENTYCZNĄ.
    > Kasowo bogatszego mniej boli, ale już punkty bolą tak samo. Do tego można
    > założyć, że ten co ma ogólnokrajową, lepiej prosperującą firmę, jeździ
    > więcej niż lokalny "warzywniak" i jest bardziej narażony na mandaty, a więc
    > na koszty i na punkty.

    Mandat to nie podatek od podróży tylko kara za wykroczenie. I ta kara
    powinna być dotkliwa dla każdego TAK SAMO. Poza tym ani jeden ani drugi
    nie musi płacić mandatów, wystarczy nie łamać przepisów ew. robić to tak
    żeby nie dać się złapać.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 57. Data: 2011-07-20 14:02:23
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-07-2011 13:46, to pisze:

    > Nie miałbyś, bo szybko straciłbyś prawko za punkty.

    Może jeżdżę tylko 1000km rocznie i mam to gdzieś?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 58. Data: 2011-07-20 14:04:14
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-07-2011 14:00, Myjk pisze:

    > Przecież jest.

    Tak? Już widzę jak chętnie płacisz 10000PLN za przekroczenie o 31km/h.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 59. Data: 2011-07-20 14:17:40
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-07-2011 13:58, to pisze:

    > Tak jest, tak zawsze było i tak będzie. I nie ma w tym nic złego.

    Owszem jest i należy z tym walczyć.

    > Gdy chodzi o mandaty to argumentujesz, że należy wyrównać dotkliwość
    > kary. Gdy chodzi o więzienie to według Ciebie dotkliwość nie ma już
    > znaczenia, ale liczy się jej nominalny wymiar.

    Mandat nie stawia Cię w świetle przestępcy więc to inna liga.
    Poza tym oszusta finansowego nie zamykają w celi z seryjnymi mordercami.
    Odsiadka jest krótsza, a więc i kara mniej dotkliwa. Zabójcy, mafiozi
    czy gwałciciele jakoś nie wzbudzają moich sympatii - mogą sobie gnić w
    pierdlu (a najlepiej w kamieniołomach) dozgonnie.
    Nie odpowiedziałeś jeszcze - chcesz sponsorować przestępcom luksusowe
    więzienia?

    > Skup się na chwilę i zdecyduj -- ma się liczyć ów nominalny wymiar czy
    > dotkliwość kary?

    Całokształt.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 60. Data: 2011-07-20 14:17:58
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-20 11:02:15 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> said:

    > Wed, 20 Jul 2011 10:11:41 +0200, Bydlę

    > Skuteczne są wysokie a przede wszystkim nieuniknione.

    To wiem i napisałem o tym w drugim zdaniu (fakt, że zaadresowanym tylko
    do sprawnych :-)).

    > To jakiś specjalny wykładnik, ten świat prawniczy? :P

    Tak, bo oni najwięcej mają do czynienia z przestępcami, karami i
    recydywą. Więc wiedzą najwięcej.
    (oczywiście nie wykluczam też Goździkowej ;-))

    --
    Bydlę