  • 1. Data: 2009-12-26 11:57:04
    Temat: podsumowanie roku w prepaidzie Orange
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    witam

    Kończy sie rok, wiec to czas pewnych podsumowań. Ja akurat jestem
    związany umową zetafon, stąd wiele wysiłków żeby wykorzystać każdy grosz
    "wpakowany" w konto prepaida. Mniej więcej pół roku temu, skorzystałem z
    promocji 2razy tyle w Orange, i jednocześnie masz za staż. Teraz znowu
    trafiłem na "prezent". Tak wiec w okresie niemal że roku, na doładowania
    25+100+25+100 wydałem 225zł, co mogłem wykorzystać na:
    1: 1051min do ery i plusa oraz 581m do Orange+stacj
    2: 4450min do Orange+stacjon.
    Tak wiec wychodzi po 5groszy w sieci, 21groszy poza... Można by jeszcze
    obniżyć koszt kupując pakiety poza siec, ale ja 90% rozmów mam w sieci,
    wiec nie kupiłem ani jednego. Część tego jednak zużyłem na pakiety
    internetowe. Same pakiety "schodzą" korzystnie, mało tego dokupienie
    kolejnego pakietu przedłuża czas obowiązywania obydwu.
    _Moim_ zdaniem, niskie abonamenty sie nie opłacały prawie nigdy, a po
    obniżeniu stawki bazowej w prepaidach do 29groszy wcale sie nie opłaca
    "brać" abonamentu. (poza nielicznymi niestandardowymi przypadkami).
    Zakładając większość rozmów w sieci i na stacjonarne, przy zobowiązaniu
    miesięcznym w wysokości ok 25zł możemy rozmawiać poniżej 6 groszy!
    Zastanówcie się nad tym, jeśli chcecie wziąć abo...

    ToMasz

    PS1 żonie kończy sie abonament firmowy. "kuszą" ją 125min do
    wszystkich+125w sieci za jedyne 42zł, na 2 lata! Po przekroczeniu
    abonamentu rozmowa kosztuje 49groszy nawet w sieci!!!

    PS2
    możecie powiedzieć ze "cufło" mi sie z tymi promocjami. tyle ze raz to
    standard, (przynajmniej w TT trąbią ze dają drugie tyle) a dwa nie
    wykorzystałem jeszcze wszystkich możliwości. RAz ze w popie sa już
    pakiety poza siec, w sieci, internetowe, do 3 osób, "urodziny" (2lub3
    razy w roku120m/dzien) i na smsy po 1grosz, dwa ze można jeszcze taniej
    dokupować ( i sprzedawać) "kase" przelewem sms. Kiedy to sie pojawi w
    abonamencie? nie szybko!

  • 2. Data: 2009-12-26 12:23:51
    Temat: Re: podsumowanie roku w prepaidzie Orange
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ToMasz" napisał:

    > Tak wiec wychodzi po 5groszy w sieci, 21groszy poza... [...]
    > Zastanówcie się nad tym, jeśli chcecie wziąć abo...

    No właśnie, bo te 21 groszy do innych sieci (czy aby na pewno do
    wszystkich?) to straszne zdzierstwo w porównaniu z abonamentem (12 groszy do
    wszystkich bez gwiazdek).

    > Kiedy to sie pojawi w abonamencie? nie szybko!

    Kiedy wreszcie *koszty* (całkowite!) obsługi prepaidu zejdą do poziomu
    choćby porównywalnego z abonamentem? Bo ja od blisko roku czytam tutaj,
    jakie to głupstwo zrobiłem biorąc abonament w obliczu mających nastąpić
    rychło lawinowych obniżek. A tymczasem cały czas płacę płaską stawkę do
    wszystkich na poziomie niemal dwukrotnie niższym, niż te z trudem zbite w
    ciągu mijającego roku 21 groszy w prepaidzie, w dodatku okupione alpejskimi
    kombinacjami.

    JoteR

    PS. to tak dla równowagi, bo znowu bez żadnej prowokacji z naszej strony
    robisz antyabonamentowe wycieczki ;->

  • 3. Data: 2009-12-26 12:29:02
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    zgadzam się,orange duzo dawal jak go mialem - i mialem problem z
    utrzymaniem dlugosci rozmow wychodzacych szczegolnie tych
    promocyjnych! kiedys mi przepadlo bo nie bylo jak tej promocji
    przedluzyc, zadnej innej nie bylo i konto dodatkowe sie wyzerowalo!
    dlatego mam ich gdzies i wole juz play fresh gdzie nie musze na sile
    doladowywac konta co 3 miesiace... wystarczy raz na rok za 5 zl :)
    wiem wiem, orange ma mnostwo plusow, typu znizki do 3 numerow po 3
    grosze, tez z tego korzystam czasem (mam starter popa), ale poprostu
    nie wygaduje tyle zeby doladowywac 50zl/3 miesiace bo to minimalny
    koszt utrzymania numeru w orange.
    dlatego duzo minut to nie zawsze super sprawa, ja poprostu nie mialem
    gdzie wygadac tego w takim czasie :)
    ale dobrze ze jest tyle sieci i zawsze mozna cos sobie dobrac bez
    zmiany numeru juz obecnie :]

  • 4. Data: 2009-12-26 12:34:34
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    ToMasz pisze:

    > _Moim_ zdaniem, niskie abonamenty sie nie opłacały prawie nigdy, a po
    > obniżeniu stawki bazowej w prepaidach do 29groszy wcale sie nie opłaca
    > "brać" abonamentu. (poza nielicznymi niestandardowymi przypadkami).

    Ależ ty chłopie głupoty wypisujesz.

    Koszt minuty to nie wszystko. Podniecają się nim "ciułacze"
    ograniczający się do wykonania iluś tam minut rozmowy i nic więcej.

    Spróbuj chociażby w prepaidzie włączyć usługę BB BIS lub BES albo dostęp
    do netu z limitem transferu 1GB.

    Osoby korzystające z firmowych abonamentów w zamian za wyższą stawkę za
    połączenia czy sms-y mają dostęp do usług o których Ty możesz tylko
    pomarzyć.

    Czy się to opłaca, czy też nie nie jest zależne jedynie od stawki za
    minutę połączenia.
    Trzeba brać pod uwagę przede wszystkim profil używania swojego telefonu
    oraz zależną od tego możliwość dostępu do pozostałych usług (niezależnie
    od wybranego operatora).

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 5. Data: 2009-12-26 12:39:37
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

> [...]
    >
    > JoteR
    >
    > PS. to tak dla równowagi, bo znowu bez żadnej prowokacji z naszej strony

    To jeszcze dodaj jaki masz abonament, bo chyba nie 25zł :-)

  • 6. Data: 2009-12-26 13:00:24
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Skylla" napisał:

    > To jeszcze dodaj jaki masz abonament, bo chyba nie 25zł :-)

    Netto (po odliczeniu rat za aparat)? Nawet poniżej 25 zł. ;->

    JoteR

  • 7. Data: 2009-12-26 13:09:40
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    JoteR pisze:

    > No właśnie, bo te 21 groszy do innych sieci (czy aby na pewno do
    > wszystkich?)
    Wcześniej napisałem ze do ery i plusa

    > to straszne zdzierstwo w porównaniu z abonamentem (12
    > groszy do wszystkich bez gwiazdek).
    > A tymczasem cały czas płacę płaską stawkę do
    > wszystkich na poziomie niemal dwukrotnie niższym,
    JA opisałem swoją "przygode" z Orange w celu łatwiejszego porównania, i
    ewentualnego "skopiwoania" lub nie.
    Bądź tak miły i przedstaw kontroferte, najlepiej w Orange. Z mojej
    wiedzy wynika ze ORange jest w stanie zejść do stawiki minutowej
    17gr+Vat do W3 w abonametach ok 150zł..... Ale to już inna grupa docelowa

    ToMasz

  • 8. Data: 2009-12-26 13:17:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Flo pisze:

> [...]
    > ograniczający się do wykonania iluś tam minut rozmowy i nic więcej.
    >
    > Spróbuj chociażby w prepaidzie włączyć usługę BB BIS lub BES albo dostęp

    A co to?

    > do netu z limitem transferu 1GB.

    play fresh - 25zł

    > Osoby korzystające z firmowych abonamentów w zamian za wyższą stawkę za
    > połączenia czy sms-y mają dostęp do usług o których Ty możesz tylko
    > pomarzyć.

    Usług, których potrzebuje 1 osoba na 1000.

> [...]
    > Trzeba brać pod uwagę przede wszystkim profil używania swojego telefonu
    > oraz zależną od tego możliwość dostępu do pozostałych usług (niezależnie

    Racja. Ale nie wmówisz mi, że większość abonamentowców ma je z tego
    powodu, że mają usługi niedostępne w prepaidzie.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-12-26 13:22:32
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ToMasz" napisał:

    > JA opisałem swoją "przygode" z Orange w celu łatwiejszego porównania,
    > i ewentualnego "skopiwoania" lub nie.

    Ależ ToMaszu, ja nie podważam Twoich wyliczeń, wręcz przeciwnie - szacunek
    za zadanie sobie trudu i chęć podzielenia się nimi na grupie. Ale Twoje
    wycieczki antyabonamentowe aż prosiły się o ripostę ;-)

    > Bądź tak miły i przedstaw kontroferte, najlepiej w Orange.

    Ech, znowu, po raz fafnasty? Zresztą, Tobie by nijak nie pasowała - zupełnie
    inny profil dzwonienia. Poza tym nie w Orange, zatem off-topic.

    JoteR

  • 10. Data: 2009-12-26 14:07:08
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Liwiusz" napisał:

    > Racja. Ale nie wmówisz mi, że większość abonamentowców ma je z tego
    > powodu, że mają usługi niedostępne w prepaidzie.

    Nie, zazwyczaj nie z tego, zresztą to działa w obie strony - część usług
    dostępnych w prepaidzie nie jest dostępna dla klientów abonamentowych.
    Przyczyny bywają inne - najpowszechniejsza chyba z nich to lenistwo. Wszak
    aby sensownie wykorzystywać prepaid nie zamieniając go w świnkę-skarbonkę
    należy wykonać pewną pracę umysłową. I to nie jednorazowo, a praktycznie
    bezustannie, śledząc rozmaite "promocje" i ich terminy oraz wzajemne
    powiązania między nimi. A w abonamencie należy się zastanowić raz a dobrze -
    a potem tylko pilnować terminów płatności. Wyjątkiem chyba było swojego
    czasu Orange, gdzie można było w trakcie trwania cyrografu zmieniać stosunek
    podziału abonamentu na rozmaite usługi, w zależności od profilu dzwonienia.
    Nie wiem, czy teraz to funkcjonuje.
    Inną przyczyną jest ów przysłowiowy (czy nie ma tu kolegi Akarma?) telefon
    "za złotówkie". Czekając kiedyś w salonie Plusa na swój numerek miałem
    okazję zaobserwować, jaki chłam ludzie biorą w zamian za cyrograf - włosy
    dęba stawały. Zresztą co tu daleko szukać, moja teściowa też się nie
    popisała. Ale sensowna kalkulacja, co wziąć aby się to opłacało bardziej niż
    prepaid + zakup na bazarze też wymaga pewnej pracy umysłowej i nie tylko. A
    wielu ludzi to albo przerasta, albo nawet nie wiedzą, że tak można
    (poważnie!).
    Jeszcze inna przyczyna to prozaiczny brak kasy. No bo z czegoś te minuty
    trzeba wydzwonić, a nie każdego stać na wyskoczenie z sześciu czy dziewięciu
    stów na zakup sensownego aparatu, na (za przeproszeniem Allegro) nie kupi bo
    się boi (i słusznie, zresztą tam wcale wbrew pozorom nie jest tanio), a w
    sklepach gdzie może wziać na raty ceny są z kosmosu. Zresztą tu też trzeba
    wykonać pewną pracę umysłową aby nie wtopić, oprócz tego fizyczną (trzeba
    się ruszyć tu i ówdzie). A operator daje kredyt nie dośc, że
    nieoprocentowany, to jeszcze bez weryfikacji bankowej (a to czasem boli) i
    na niskie stosunkowo raty.
    W moim przypadku była to kombinacja wszystkich tych przyczyn - wrodzonego
    lenistwa, braku wolnych siedmiu stów i pojawienie się akurat dogodnej dla
    mnie "promocji" u jednego z operatorów.

    JoteR