-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aabk87.neoplus
.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: podroz elektrykiem do UK
Date: Mon, 11 Sep 2023 19:17:34 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <e8yxph130uvb$.1qfq1c1xspep4$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: aabk87.neoplus.adsl.tpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aabk87.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.36.87";
logging-data="18491";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:a/15WZbLpIHxnZ4prL3WZ8GRTm4=
sha256:xiWwxcC8Iv0gSFjXoAlYoxX/QMUFGqaN7MHKS/H9b2k=
sha1:YzZrYiVpxaz049/rNKwRqCNnlgI=
sha256:0SvtiTdtb78ga8l+qa0DniWXY+A/MQ73FJixcJThh/w=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716916
[ ukryj nagłówki ]Zmywak wrócił do domu
https://www.youtube.com/watch?v=KFC9tyGeYag
pare cytatów
-"podziemny garaz z wlasnym gniazkiem - to jest klasa.
mega fajna sprawa ... co, moc 1kW ???
jak mowi obrazony posiadacz elektryka: phi, jade sobie poszukać
lepszego gniazdka"
czyzby ktos przeliczył wspólczynniki tak jak my?
ale to tylko 4A, cos tu za mało ..
-"coraz bardziej widac, ze kierowcy elektrykow w GB sa strzyżeni jak
owce, swiatowe ceny energii spadają, a ceny na ładowarkach rosną.
Tutejszemu społeczenstwu wmwisz dowolny powód, chocby taki, ze ceny
rosną nie przez chęć zysku korporacji, ale przez drogi surowiec.
Cóż, jesli stworzylismy spoleczenstwo, ktore zarabia na kryzysach, to
nie spodziewałbym sie, ze kryzysy kiedykolwiek sie skonczą"
-"Lekko zasugerowałbym, aby na każdej stacji paliwowej były też
ładowarki. Ale widziałem wywiad w TV, z ktorego dowiedziałem ze to
bardzo zły pomysł, bo statystycznego kierowce elekryka dusi smród
benzyny".
-"przysyłacie mi mnóstwo życzliwych wiadomosci na FB, np kalendarz
Tesli - 12 miesięcy i na każdym Tesla pali sie inaczej.
Albo "zemsta ekologii" - na samochod elektryczny przewraca sie drzewo"
-"kto by pomyslał, ze gdybym kiedys nie siedział do późna w internecie
i przypadkiem nie zamówil karty shell, dzisiaj nie wiedział bym nawet
jak zatankować"
-"zebym ja się cieszył w faktu, ze do Belgii dotarłem w mniej niz
24h".
-pierwsze ladowanie - Poznan, Greenway ... 73kW, 40kWh/42 min.
karty bankowe ... tymczasowo niedostępne :-)
-drugie ładowanie, Niemcy 73kW. Za ładowarką faktycznie czlowiek
faktyczne trudno nadąża ... bo musi piechotą do McDonalda kawałek isc.
Rowery/hulajnogi/elektryczne to dobry pomysl w bagazniku :-)
-tu duzy hardcore - bo zamiast sie decydowac na nastepną Ionity za
180km, zdecydował sie na kolejną, za 365km.
A przeciez dobrze wie, ze zawsze trzeba miec 100km rezerwy aby
dojechac do kolejnej ładowarki :-)
-gdzies za Hanoverem ... na 4 ładowarki Ionity dziala ... jedna.
Ale jedna wystarczy ... na szczescie kolejki nie było.
-ładowarka nawet szybka, 350kW, ale kia niro chyba tylko te 73kW
potrafi. Lepszym autem, z przystankami co 200km, ale na 10 minut ..
nie, szkoda baterii, lepiej wolniej :-P
-internetu brak? Chyba nie, bo zasieg sieci jest. Pewnie jakis ptoblem
z BT ... ale lepiej nie eksperymentować juz z apkami itp:-)
-4-ta ladowarka w Essen, 50kWh w 75 minut ... ale udało sie przespac,
doładowac do 95% ... wiec długi odcinek zaplanowany.
-5-ta w dunkierce, 6-ta juz w Anglii.
Na LPG byłoby podobnie ... a nie, do tunelu nie wpuszczają :-)
podsumowanie
-droga door-to-door, Iława-Boston 27h.
Znacznie krócej niz poprzednio, bo magiczna karta Shell zadziałała
bez pudła.
To chyba nie tak długo, biorąc pod uwage tunel, konieczną rezerwe
czasu, posiłki, toalety,
- czas jazdy 21h, 1113 mil= 1781km, jesli dobrze licze.
srednia 85km/h ... co on - oszczednie za tirami jechal, czy czasami
trzeba było poza autostradą, w dodatku powoli, wypatrując ładowarki,
bo pochowane?
google sugeruje 1443km/15:16 plus 315km/3:28, razem prawie 19h.
-5:35 czasu ładowania. Jak sam mówi ... wyszło tyle, bo nie zawsze
budzik dawał radę dobudzic. Spalinowym tez by spał. Ale moze w
pociągu.
Co prawda jakbym miał pociag 6:24 rano, to bym tez rano zaplanował
wyjazd, i mial szanse dojechac pod tunel około 24:00 ... i no znowu to
spanie w samochodzie :-) I wyszłoby tyle samo czasu :-)
A jakby wyjazd sie opóżnił, jak zwykle ... to pewnie trzeba by sie
zdrzemnąc .. i
-srednie zuzycie 15kWh/100km ... moze jednak oszczednie za tirem?
-zuzyto prądu 290kWh ... cos tu sie lekko nie zgadza, bo wychodzi
16.3kWh/100km.
-koszt prądu 167 funtów ... najlepszy jeden z komentarzy ... samolotem
taniej i szybciej :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.23 19:23 Jacek
- 11.09.23 22:30 io
- 11.09.23 23:07 Shrek
- 11.09.23 23:48 io
- 11.09.23 23:51 io
- 12.09.23 07:22 Cavallino
- 12.09.23 11:51 r...@k...pl
- 12.09.23 12:02 Cavallino
- 12.09.23 17:10 J.F
- 12.09.23 18:30 J.F
- 12.09.23 19:20 J.F
- 13.09.23 00:47 PiteR
- 13.09.23 05:52 Cavallino
- 13.09.23 05:53 Cavallino
- 13.09.23 06:01 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=