  • 11. Data: 2009-11-18 10:01:24
    Temat: Re: podobna grafika
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl>

    Paweł Kierski wrote:

    > Czy sinus jest podobny do prostokąta? Czy sygnał o amplitudzie X jest
    > podobny do sygnału o amplitudzie 1.1*X? Czy sygnał jest podobny, jeśli
    > ma zbliżoną częstotliwość podstawową? Dopiero jak odpowiesz sobie na
    > takie pytania, możesz powiedzieć, jak wygenerować "podobny" sygnał -
    > o podobnym kształcie, amplitudzie czy częstotliwości (a może wszystkim
    > na raz). Tak samo z grafiką, tylko parametrów "podobieństwa" masz duuużo
    > więcej.

    To zadam inne pytanie. Jak wyglada funkcja podobieństwa? Czy jest liniowa
    czy 'schodkowa', a moze po prostu musi miec jakis próg? Jak to sie robi w
    innych programach. Ba czy istnieje sposób automatycznego klasyfikowania
    podobnych elementów lub wyodrębniania nieznanych elementów (oczywiście
    wielowymiarowo)

    --
    ^^

  • 12. Data: 2009-11-18 10:08:58
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl>

    Maciej Pilichowski wrote:

    > System do tworzenia analogii na symbolach.

    Nie moge nic znaleźć moge prosić o link? Właśnie czegoś takiego szukam
    chyba. Możesz w 2 zdaniach napisac jak to działa?

    > No, ale co dalej? Dodajes zdjecie z domu, a system ma stwierdzic, ze
    > na obu obrazach jest olowek?

    To zależy jakie sa to zdjęcia. Zauważ, że system niczego nie stwierdza. Nie
    klasyfikuje czy coś jest czyms czy nie jest. Ale ma generować podobne
    obrazy.

    Daje mu zgodnie z Twoim przykładem 1000 zdjęć domów. I prosze by wygenerował
    zdjęcie, które od biedy jest domem. Albo kolażem podobnym do domu.

    Nie bardzo wie co to znaczy dom, ale wychodzi mu, ze ma obiekty z oknami.
    Okna sa dosc specyficzne. ściany są rózne, ale na górze jest coś co ma
    powtarzajacy sie i pochyly wzorek (dachówka/blacha etc.)
    Może wybrać (kolaż) lub sprobowac plamami zasymulowac jakis rodzaj dachu.
    sciany wyjda mu np. szarobure ale jednolite w miare (albo z cegly jesli
    wszystkie zdjecia dane sa z cegiel).

    Oczywiscie sam problem jest mocno sztuczny. Moje dane są mniej roznorodne.
    Ale chodzi o ideę.

    > milego dnia, hej
    Dziekuje na wzajem.

    --
    ^^

  • 13. Data: 2009-11-18 10:47:55
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

> [...]
    > innych programach. Ba czy istnieje sposób automatycznego klasyfikowania
    > podobnych elementów lub wyodrębniania nieznanych elementów (oczywiście

    AFAIK, jendym z najprostrzych brutalnych rozwiązań to xor na samplach
    rastra z ewentualnym porównywaniem poszczególnych komponetów
    koloru. IOW, podobieństwo dystrybucji kolorów.

    Dalej można zając sie teksturami, wyłapywać podobne obszary
    w sensie tekstury, przestrzennego ułożenia/zgrupowania
    podobnych sampli.

    Temat szeroki, ja jedynie liznąłem go jak dotąd.

    Może zerknij na imagemagick albo pdiff.

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    pl.comp.lang.c FAQ: http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ
    C++ FAQ: http://parashift.com/c++-faq-lite

  • 14. Data: 2009-11-18 15:59:09
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:he0h8k$2mp$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > wszystkie zdjecia dane sa z cegiel).
    >

    > Oczywiscie sam problem jest mocno sztuczny. Moje dane są mniej roznorodne.

    No to może by tak sieć neuronową nauczyć "co to jest podobny obraz"?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 15. Data: 2009-11-19 07:49:59
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl>

    > No to może by tak sieć neuronową nauczyć "co to jest podobny obraz"?

    Pomysł przedni. Od tego chciałem zacząć. Ale... jak wygenerować.
    Poklasyfikować nie jest źle, ale jak to potem wygenerowac? Zauważ, że losowy
    obraz choć może być podobny w sensie sieci, ale siec uczy sie na jakis
    obiektach wiec lepiej uzyc kawalkow tych obiektow.
    Chyba, ze znasz siec neuronowa potrafiaca generowac obiekty z danej klasy.
    Ja nie wiem jak to zrobic.

    --
    ^^

  • 16. Data: 2009-11-19 15:58:03
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:he2tvo$mpc$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > obiektach wiec lepiej uzyc kawalkow tych obiektow.
    > Chyba, ze znasz siec neuronowa potrafiaca generowac obiekty z danej klasy.

    W jakiejś książce Tadeusiewicza widziałem sieć która
    sama dokonywała klasyfikacji.

    A może pójść drogą przekształcania obrazu.
    Ostatecznie wiele programów graficznych posiada funkcje
    zniekształcające obraz...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 17. Data: 2009-11-20 07:29:52
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl>

    > W jakiejś książce Tadeusiewicza widziałem sieć która
    > sama dokonywała klasyfikacji.

    Ale ja pytam o odwrotna sprawe. Wygenerowac a nie klasyfikowac.

    --
    ^^

  • 18. Data: 2009-11-28 12:07:21
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@m...mx.poczta.tlen.pl>

    > AFAIK, jendym z najprostrzych brutalnych rozwiązań to xor na samplach
    > rastra z ewentualnym porównywaniem poszczególnych komponetów
    > koloru. IOW, podobieństwo dystrybucji kolorów.

    Ale co taki xor daje? xor to funkcja. zamiast przetwarzac powiedzmy
    kwadraciki z normalnymi kolorami bede przetwarzal inne kwadraciki . co to
    daje? nic.

    > Dalej można zając sie teksturami, wyłapywać podobne obszary
    > w sensie tekstury, przestrzennego ułożenia/zgrupowania
    > podobnych sampli.

    I tu wlasnie jest pytanie. Mam juz tysiace sampli. Jakie sa sposoby
    dopasowania tych sampli do siebie by znajdowaly jakies podobienstwa.
    Oczywiscie recznie moge wymyslec.
    Jak kwadracik o numerze 1 sasiaduje z 3002 to nastepny jest zazwyczaj cos
    tam. Ale to nie chodzi o to by recznie to robic , ale by byl to jakis ogolny
    algorytm.

    Cos co pozwala takie "litery"/kwadraciki/sample sygnalu jakos do siebie
    podopasowywac i starac sie wygenerowac obraz podobny do tego czym karmilismy
    algorytm.

    --
    ^^

  • 19. Data: 2009-11-28 22:16:37
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    Piotr J. Kolanok wrote:

    > Ale co taki xor daje?

    Daje to prosty filtr eliminujący obszary na podstawie podobieństwa
    komponentów koloru poszczególnych sampli obrazu. IOW, prosty sposób
    na znalezienie podobnych fragmentów obrazu.

    Pozdrawiam,
    --
    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    Charter Member of OSGeo, http://osgeo.org