-
1. Data: 2009-11-16 08:56:44
Temat: podobna grafika
Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl>
Mam problem chyba klasyfikacji grafik. Ale nie do konca.
Mam zbior kilkudziesieciu grafik i z tego zbioru musze wyprodukowac grafike
podobna do nich. Ma ktos pomysl jak to mozna by bylo zrobic?
Chodzi o wymyslenie funkcji , ktora by wynajdowała 'podobieństwa' i
probowala odpowiedziec jak powinien wygladac podobny obraz do tych.
Nie mam obrazow do klasyfikacji, ale musze stworzyc podobne obrazy.
--
^^
-
2. Data: 2009-11-17 07:17:03
Temat: Re: podobna grafika
Od: Maciej Pilichowski <p...@p...pl.SKASUJTO>
On Mon, 16 Nov 2009 09:56:44 +0100, "Piotr J. Kolanok"
<k...@...mx.poczta.tlen.pl> wrote:
>Chodzi o wymyslenie funkcji , ktora by wynajdowała 'podobieństwa' i
>probowala odpowiedziec jak powinien wygladac podobny obraz do tych.
Cos jak Copycat tylko dla grafik?
milego dnia, hej
-
3. Data: 2009-11-17 09:42:14
Temat: Re: podobna grafika
Od: mgk <m...@w...pl>
Zalezy co rozumiesz przez podobienstwo.
Jesli chodzi o maske podobnych pikseli to nie ma problemu.
Ale pewnie chodzi Ci o ksztalt. Czyli jesli na jednym obrazie mam
kolko, a na drugim rowniez kolko tylko przesuniete to sa one podobne.
Tu juz pojawiaja sie problemy.
Zdefiniuj precyzyjnej co znaczy "podobne".
-
4. Data: 2009-11-17 12:49:51
Temat: Re: podobna grafika
Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl>
Maciej Pilichowski wrote:
> On Mon, 16 Nov 2009 09:56:44 +0100, "Piotr J. Kolanok"
> <k...@...mx.poczta.tlen.pl> wrote:
>
>>Chodzi o wymyslenie funkcji , ktora by wynajdowała 'podobieństwa' i
>>probowala odpowiedziec jak powinien wygladac podobny obraz do tych.
>
> Cos jak Copycat tylko dla grafik?
A co to copycat?
Idea jest taka. Wyobraźmy sobie, ze zdjęcia zawierają zdjęcia jakiejś
fabryki, wtedy wynik zdjecie zawieralo by jakies tam elementy. oświetlenie,
produkowane elementy, w biurach ołówki i komputery.
Oczywiście nie jakies wysublimowane, ale pewnie posklejane, albo ja wiem
rozmyte. Chodzi o wielkowarstwowe dopasowanie.
Cos co by wyciagalo te dane nie majac jednak ich charakterystyki z góry.
--
^^
-
5. Data: 2009-11-17 12:52:03
Temat: Re: podobna grafika
Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl>
mgk wrote:
> Zalezy co rozumiesz przez podobienstwo.
>
> Jesli chodzi o maske podobnych pikseli to nie ma problemu.
>
> Ale pewnie chodzi Ci o ksztalt. Czyli jesli na jednym obrazie mam
> kolko, a na drugim rowniez kolko tylko przesuniete to sa one podobne.
> Tu juz pojawiaja sie problemy.
>
> Zdefiniuj precyzyjnej co znaczy "podobne".
Podobne czyli zawierające chyba podobne elementy. Chodzi o wymyslenie jak z
jakis danych wyciagnac dane na tyle istotne by dalo sie je odtworzyc.
Wlasnie dlatego tu pytam troche w ciemno o jakis punkt zaczepienia. Jak
powinien wygladac taki algorytm.
--
^^
-
6. Data: 2009-11-17 13:16:09
Temat: Re: podobna grafika
Od: Paweł Kierski <n...@p...net>
Piotr J. Kolanok wrote:
> mgk wrote:
>
>> Zalezy co rozumiesz przez podobienstwo.
>>
>> Jesli chodzi o maske podobnych pikseli to nie ma problemu.
>>
>> Ale pewnie chodzi Ci o ksztalt. Czyli jesli na jednym obrazie mam
>> kolko, a na drugim rowniez kolko tylko przesuniete to sa one podobne.
>> Tu juz pojawiaja sie problemy.
>>
>> Zdefiniuj precyzyjnej co znaczy "podobne".
>
> Podobne czyli zawierające chyba podobne elementy. Chodzi o wymyslenie jak z
> jakis danych wyciagnac dane na tyle istotne by dalo sie je odtworzyc.
>
> Wlasnie dlatego tu pytam troche w ciemno o jakis punkt zaczepienia. Jak
> powinien wygladac taki algorytm.
Masło maślane wychodzi - jeśli chcesz mieć podobne elementy, to musisz
zdefiniować, co jest elementem i jakie ma charakterystyki. Co niestety
w jakimś stopniu determinuje, co otrzymasz.
W najprostszym przypadku możesz np. dostać plamy o podobnym rozmiarze
(kształt też można, ale trochę trudniej) i podobnej kolorystyce. To
patrząc od "niskopoziomowych" charakterystyk obrazu.
Może podejść do sprawy tak - wydzielasz coś, co może być elementem
(np. odróżnia się od tła, ma zamknięte krawędzie i jakiś przedział
rozmiarów), potem próbujesz znaleźć podobieństwa elementów i losując ze
zbiorów elementów podobnych (w ilości proporcjonalnej do liczby
podobnych elementów) robisz jakiś kolaż.
--
Paweł Kierski
n...@p...net
-
7. Data: 2009-11-17 17:51:15
Temat: Re: podobna grafika
Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>
"Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl> wrote in message
news:hdu6tr$2hu$2@nemesis.news.neostrada.pl...
> Wlasnie dlatego tu pytam troche w ciemno o jakis punkt zaczepienia. Jak
> powinien wygladac taki algorytm.
Punkt zaczepienia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Image_registration#Simi
larity_measures_for_image_registration
http://en.wikipedia.org/wiki/Segmentation_(image_pro
cessing)
Ogólnie, przyda się trochę zaczepić o przetwarzaniu sygnałów.
Pozdrawiam
--
Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
pl.comp.lang.c FAQ: http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ
C++ FAQ: http://parashift.com/c++-faq-lite
-
8. Data: 2009-11-18 08:15:09
Temat: Re: podobna grafika
Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl>
Mateusz Loskot wrote:
> "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl> wrote in message
> news:hdu6tr$2hu$2@nemesis.news.neostrada.pl...
>> Wlasnie dlatego tu pytam troche w ciemno o jakis punkt zaczepienia. Jak
>> powinien wygladac taki algorytm.
>
>
> Punkt zaczepienia:
> Ogólnie, przyda się trochę zaczepić o przetwarzaniu sygnałów.
Wlasnie nie beardzo moge znaleźć coś co by pokazywało algorytmy.
Oczywiście konkretne sa. kompresja itp. Ale wyłuskiwanie danych już nie.
Nawet filtr zakłada, że wiesz jak wygląda sygnał. A tu nie wiesz. Wiesz
tylko, że sa jakieś powtarzające się sygnały ale jak je znaleźć?
--
^^
-
9. Data: 2009-11-18 08:41:28
Temat: Re: podobna grafika
Od: Paweł Kierski <n...@p...net>
Piotr J. Kolanok wrote:
> Mateusz Loskot wrote:
>
>> "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl> wrote in message
>> news:hdu6tr$2hu$2@nemesis.news.neostrada.pl...
>>> Wlasnie dlatego tu pytam troche w ciemno o jakis punkt zaczepienia. Jak
>>> powinien wygladac taki algorytm.
>>
>> Punkt zaczepienia:
>> Ogólnie, przyda się trochę zaczepić o przetwarzaniu sygnałów.
>
> Wlasnie nie beardzo moge znaleźć coś co by pokazywało algorytmy.
> Oczywiście konkretne sa. kompresja itp. Ale wyłuskiwanie danych już nie.
> Nawet filtr zakłada, że wiesz jak wygląda sygnał. A tu nie wiesz. Wiesz
> tylko, że sa jakieś powtarzające się sygnały ale jak je znaleźć?
Czy sinus jest podobny do prostokąta? Czy sygnał o amplitudzie X jest
podobny do sygnału o amplitudzie 1.1*X? Czy sygnał jest podobny, jeśli
ma zbliżoną częstotliwość podstawową? Dopiero jak odpowiesz sobie na
takie pytania, możesz powiedzieć, jak wygenerować "podobny" sygnał -
o podobnym kształcie, amplitudzie czy częstotliwości (a może wszystkim
na raz). Tak samo z grafiką, tylko parametrów "podobieństwa" masz duuużo
więcej.
--
Paweł Kierski
n...@p...net
-
10. Data: 2009-11-18 09:30:33
Temat: Re: podobna grafika
Od: Maciej Pilichowski <p...@p...pl.SKASUJTO>
On Tue, 17 Nov 2009 13:49:51 +0100, "Piotr J. Kolanok"
<k...@...mx.poczta.tlen.pl> wrote:
>A co to copycat?
System do tworzenia analogii na symbolach.
>Idea jest taka. WyobraĽmy sobie, ze zdjęcia zawieraj? zdjęcia jakiej?
>fabryki, wtedy wynik zdjecie zawieralo by jakies tam elementy. o?wietlenie,
>produkowane elementy, w biurach ołówki i komputery.
No, ale co dalej? Dodajes zdjecie z domu, a system ma stwierdzic, ze
na obu obrazach jest olowek?
milego dnia, hej