  • 11. Data: 2014-01-03 18:45:54
    Temat: Re: pocz?tki z ATmega32
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    a sory, jest na końcu...
    dzięki.

  • 12. Data: 2014-01-03 18:47:03
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    może Ktoś podesłał by helo world w assemblerze na ATmega32 którym mógłbym
    zaprogramowac procka w wellonie? ja dopiero zaczynam, proszę o wsparcie...

  • 13. Data: 2014-01-04 11:57:03
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2014-01-03 18:47, inny punkt siedzenia... pisze:
    > może Ktoś podesłał by helo world w assemblerze na ATmega32 którym
    > mógłbym zaprogramowac procka w wellonie? ja dopiero zaczynam, proszę o
    > wsparcie...

    Jako że też dopiero zaczynam zabawę z AVR to polecam ci blog Mirka.
    Bardzo jasno i łopatologicznie przekazuje masę wiedzy o
    mikrokontrolerach. Ta strona to kopalnia wiedzy. Wszystkie filmy
    znajdziesz też na Youtube.

    http://mirekk36.blogspot.com/2012/12/avr-jak-zaczac.
    html

    Pozdr.PK.

  • 14. Data: 2014-01-12 12:42:57
    Temat: Re: początki z ATmega32
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    może mi Ktoś jeszcze objaśnić jak pisze się procedury obsługi przerwań w
    asemblerze pisząc aplikację w języku C?

    przeglądam kilka książek i manual do libc, ale każdy autor to inna wersja...

    np.
    wstawki assemblerowe w programie w C,
    jeden pisze o inline
    drugi o asm,
    ta druga wersja wydaje się lepsza, bo w przykładzie podany jesz zwykły kod
    assemblera zakończony \t\n

    czyli jak?

    no i jak deklaruje się procedurę obsługi przerwania w oddzielnym pliku .S?

    w książce pisze, że podaje się etykietę przerwania zakończoną : i dalej leci
    się zwykłym assemblerem...

    może Ktoś powyjaśniać?

  • 15. Data: 2014-01-12 12:49:12
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-01-03 01:21, Jawi pisze:

    > z takim pytaniem to powinieneś zacząć od hmm...
    > Arduino i oślej łączki?

    http://allegro.pl/internet-dla-opornych-i3850634633.
    html
    Powinien zacząć od kupienia takiej książki. Może tam dowie się jak
    używać google.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2014-01-12 17:53:59
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    w sumie to ogólnie jak pisze się funkcje w assmblerze pisząc w C, i
    odwołując się w procedurze asemblerowej do zmiennych z programu z C, też nie
    do końca wiem jak więc jakby Ktoś mógł podpowiedzieć...

  • 17. Data: 2014-01-13 18:06:03
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    kurcze, nikt nie wie, czy nie che mi powiedzieć?

  • 18. Data: 2014-01-13 19:05:49
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/Function-Attribute
    s.html
    na ile to działa w avr-gcc?

  • 19. Data: 2014-01-13 19:12:13
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 13.01.2014 18:06, inny punkt siedzenia... wrote:
    > kurcze, nikt nie wie, czy nie che mi powiedzieć?

    Myślę, że 99% osób jak pisze program w C to nie bawi się w asemblerowe
    wstawki w przerwaniach. Naprawdę nie możesz tego co będzie robione w
    przerwaniu także napisać w C? Wziąłeś wypasiony procesor i nadal Ci
    brakuje mocy obliczeniowej, żeby szybko obsłużyć przerwanie?

    Jakub Rakus

  • 20. Data: 2014-01-13 19:30:52
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    ale ja chcę wiedzieć...
    znalazłem jakiś tutorial, ale jeszcze nie przeczytałem...

    nie potrafie znaleść informacji jak deklaruje się przerwania w
    assemblerze...

    bo chyba można zrobić taki trik, zadeklarować porcedurę przerwania w C po
    czym walnąć asm{}

    ale to nie sztuka, chciałbym to wiedzieć...

    P.S.
    aż mi się nie chce wierzyć, że ludzie używają przerwań z programem w C...