  • 111. Data: 2010-10-12 21:13:36
    Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Oct 2010 14:30:21 +0200, krzysiek82 wrote:
    >W Austrii jakoś nie rzuciło mi się w oczy nagminne łamanie przepisów,
    >mało tego jak dla mnie było tam bardzo spokojnie na drogach.

    Ale pojechac 150 licznikowe po autostradzie to sobie lubia. Wiecej nie
    - widac jest sie czego bac :-)
    A na zwyklych drogach maja chyba dopuszczalne 100.

    Akurat jak pamietam to takich ograniczen przestrzegaja pilnie.

    >Mimo iż nie ma ograniczeń, liczba zabitych na drogach jest tam mniejsza.
    >Paradoksalnie nie jest to zasługa rewelacyjnej sieci drogowej. A w 99%
    >przypadków kultury.

    A kultura po trochu wynika z sieci autostrad :-)

    J.

  • 112. Data: 2010-10-12 21:14:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Oct 2010 12:49:21 +0000 (UTC), masti wrote:
    >Dnia pięknego Tue, 12 Oct 2010 14:38:29 +0200 osobnik zwany kogutek
    >
    >urban legend

    Tak jest. Pisza cos o tej predkosci sugerowanej, pisza, a polowa
    Niemcow jezdzi szybciej i sie jakos nie boi.

    J.

  • 113. Data: 2010-10-12 21:37:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Oct 2010 13:18:19 +0200, kogutek wrote:
    >Cały sprzęt do pomiaru prędkości i wszystkie służby mające stosowne uprawnienia
    >powinny trafić na drogi. Radary - prędkość dopuszczalna + 5%. Służby wszystko co
    >jest niezgodne z obowiązującymi przepisami. Już dość tego co się dzieje.

    A czy mi sie wydaje czy tym razem premier z prezydentem nie
    przescigaja sie w sypaniu groszem ?

    Nowa polityka, nowy uklad, pusta kasa, czy busik to za malo - gdyby to
    byl prawdziwy autobus i choc 40 ofiar ?

    J.

  • 114. Data: 2010-10-12 22:02:00
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-12 14:30, kml pisze:

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Był, jest napisane o 34 ofiarach z udziałem BUSa kiedyś tam, 1994 bodajże?

    Ale tam był jeden pojazd i jedno drzewo. W kategorii dwóch pojazdów to
    rekord.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 115. Data: 2010-10-12 22:07:31
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-12 14:26, tadek pisze:

    > "Klientom" mającym kilka mandatów w roku podnosić składkę OC w
    > szczególnych przypadkach odmawiać ubezpieczenia OC pojazdu.

    Odmówić nie można. Ale można dać zaporową stawkę.

    > Dlaczego
    > obywatele przestrzegający przepisów muszą ciągle dopłacać /wysokością
    > składki OC/ do strat TU spowodowanych przez jeżdżących niebezpiecznie.
    > Ubezpieczenie pojazdu nie jest działalnością charytatywną TU ale
    > interesem należy unikać klientów powodujących straty.

    Ty się dobrze czujesz? Straty TU? Dopłacanie? Unikanie klientów?
    Sam piszesz, że prowadzenie TU to nie działalność charytatywna -
    zastanów się. W każdym segmencie TU ma za zadanie być konkurencyjne,
    czyli każdemu powinno proponować stawki lepsze od konkurencji. Jacy
    klienci są najlepsi? Ci co płacą, a nie korzystają - i tych TU sobie
    wyrywają. Spokojnie - oni nic nie dopłacają do "szkodoych".

    Pozdr,

  • 116. Data: 2010-10-12 22:08:50
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-10-12 14:47, kogutek pisze:

    > Jak go łapią to kasa
    > którą zostawia jest również moją kasą bo idzie do wspólnego kotła. Nie
    > policzenie za coś to okradzenie innych.

    Jak wpłaci, to jest to w pewnym sensie twoja kasa. Zanim to jednak
    zrobi, to jest _jego_ kasa i nic Ci do niej.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 117. Data: 2010-10-12 22:17:42
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-12 16:36, MadMan pisze:

    > OC nie jest kierującego tylko samochodu. Co jak właścicielem jest ktoś
    > bez prawa jazdy, jak np. bank? :)

    Czytałeś swoją polisę??
    OC to jest ubezpieczenie posiadacza pojazdu. Posiadacz ma w większości
    TU wskazać potencjalnych kierowców (wiek, staż itp.).

    Pozdr,

  • 118. Data: 2010-10-12 22:28:38
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-10-12 19:40, jerry pisze:

    > przede wszystkim 2).
    > Też jeździliśmy na pole busem w 10+1, po wąskiej, krętej, górskiej drodze.
    > Tylko kierowca nie szalał i nie ryzykował takich manewrów.

    A teraz wyobraź sobie szaleńca w samochodzie jadącym z naprzeciwka i co
    się z "wami" dzieje po zderzeniu.

  • 119. Data: 2010-10-12 22:35:16
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Oct 2010 14:30:34 +0200, "kml" <A...@g...lp>
    wrote:

    >Był, jest napisane o 34 ofiarach z udziałem BUSa kiedyś tam, 1994 bodajże?

    Autosan H09 wydzwonił w drzewo -
    http://kalendarium.polska.pl/wydarzenia/article.htm?
    id=81818

    Był jeszcze jakiś wypadek z udziałem dwóch autobusów PKS (też chyba
    Autosany), jednym z nich powoził ojciec Tomasza Adamka.
    http://kalendarium.polska.pl/wydarzenia/article.htm?
    id=344766

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 120. Data: 2010-10-12 22:35:54
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Oct 2010 22:02:00 +0200, LEPEK <g...@w...pl> wrote:

    >Ale tam był jeden pojazd i jedno drzewo. W kategorii dwóch pojazdów to
    >rekord.

    Nie był.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280