-
101. Data: 2011-12-20 21:09:39
Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Tue, 20 Dec 2011 20:54:56 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Tue, 20 Dec 2011 20:34:37 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> Ale taka prawda...
>>
>> Klient przychodzi z wizją że za 3000zł dostanie instalacje LPG taką żeby mu
>> mało gazu szło.
>
> A tymczasem II generacja na Bingo_M daje radę, wystarczy tylko użyć mózgu
> :D
Z instalacją opartą o mikset chyba tak na prawdę nie da się tego zrobić do
końca dobrze, a przynajmniej nie tak dobrze jak wtrysk benzyny.
Po prostu reduktor i mikser nie mają szans tak dobrze trzymać parametrów i
tak szybko reagować jak listwa wtryskowa czy nawet gaźnik.
Bo tam zawsze termodynamika rozprężającego się gazu wpływa jakoś na
wydajność dostarczania gazu, chociaż oczywście są jakieś tam lepsze z
całkiem niezłą stabilnością, zwłaszcza jak samochód niezbyt mocny.
No ale tak naprawdę to daje się dobrze kompensować dopiero w instalacjach z
wtryskiem gazu - wtedy AFR w całym zakresie obrotów i obciążeń może być
prawidłowy.
-
102. Data: 2011-12-20 21:11:59
Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 20 Dec 2011 20:54:21 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> Policzyłem uwzględniając inny stosunek stechimetryczny, gęstość i wartość
> opałową LPG i benzyny, że poprawnie wystrojony silnik zasilany LPG powinien
> mieć na gazie około 1% wyższą moc (czyli w praktyce tyle samo) i zużywać
> 20% więcej gazu niż zużywał benzyny.
A policzyłeś wpływ zwężki na dolocie? ;)
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
103. Data: 2011-12-20 21:12:29
Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 20 Dec 2011 21:01:39 +0100, Shrek napisał(a):
> Za trzy tysie da się dobrze. Ale chyba za żadną kasę nie da się tak,
> żeby tyle samo palił i nie było za ubogo;)
Da się - tylko trzeba liczyć masę, a nie objętość :D
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
104. Data: 2011-12-20 21:17:34
Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 20 Dec 2011 21:09:39 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>> A tymczasem II generacja na Bingo_M daje radę, wystarczy tylko użyć mózgu
>> :D
>
> Z instalacją opartą o mikset chyba tak na prawdę nie da się tego zrobić do
> końca dobrze, a przynajmniej nie tak dobrze jak wtrysk benzyny.
Dlaczego nie?
> Po prostu reduktor i mikser nie mają szans tak dobrze trzymać parametrów i
> tak szybko reagować jak listwa wtryskowa czy nawet gaźnik.
LOL. Ty wiesz jak to działa?
> Bo tam zawsze termodynamika rozprężającego się gazu wpływa jakoś na
> wydajność dostarczania gazu, chociaż oczywście są jakieś tam lepsze z
> całkiem niezłą stabilnością, zwłaszcza jak samochód niezbyt mocny.
Ej, może najpierw poznaj zasadę działania, a potem herezje opowiadaj?
> No ale tak naprawdę to daje się dobrze kompensować dopiero w instalacjach z
> wtryskiem gazu - wtedy AFR w całym zakresie obrotów i obciążeń może być
> prawidłowy.
Albo może być do dupy. Widzisz, elektronika może działać do dupy, a prawa
fizyki - nie.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
105. Data: 2011-12-20 21:19:03
Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2011-12-20 21:12, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Tue, 20 Dec 2011 21:01:39 +0100, Shrek napisał(a):
>
>> Za trzy tysie da się dobrze. Ale chyba za żadną kasę nie da się tak,
>> żeby tyle samo palił i nie było za ubogo;)
>
> Da się - tylko trzeba liczyć masę, a nie objętość :D
;)
Shrek.
-
106. Data: 2011-12-20 21:34:45
Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
Od: nazgul <x...@w...pl>
> Instalacja LPG ma też instalacje modyfikującą kąt wyprzedzenia zapłonu i tu
> też zagadka czy centralka LPG zasila cewkę zboczami o takim samym czasie
> narastania co oryginalne ECU... A potencjalnie może to mieć wpływ na
> trwałość elementów układu WN.
w tym wypadku moduł fabrykuje jedynie sygnał z czujnika położenia wału
do ECU (opóźnia go o jakieś 340-360deg)
sygnał na cewki generowany jest w ten sam sposób jak fabryka zrobiła.
-
107. Data: 2011-12-20 21:36:06
Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Tue, 20 Dec 2011 21:11:59 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Tue, 20 Dec 2011 20:54:21 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> Policzyłem uwzględniając inny stosunek stechimetryczny, gęstość i wartość
>> opałową LPG i benzyny, że poprawnie wystrojony silnik zasilany LPG powinien
>> mieć na gazie około 1% wyższą moc (czyli w praktyce tyle samo) i zużywać
>> 20% więcej gazu niż zużywał benzyny.
>
> A policzyłeś wpływ zwężki na dolocie? ;)
Zakłądałem coś bardziej współczesnego niż instalacje LPG zbudowaną z
podzespołów wyciągniętych z kuchenki gazowej ;)
-
108. Data: 2011-12-20 21:50:17
Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 20 Dec 2011 21:36:06 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>> A policzyłeś wpływ zwężki na dolocie? ;)
>
> Zakłądałem coś bardziej współczesnego niż instalacje LPG zbudowaną z
> podzespołów wyciągniętych z kuchenki gazowej ;)
To policzyłeś wpływ niezbyt dokładnego wymieszania gazu z powietrzem?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
109. Data: 2011-12-20 21:50:26
Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Tue, 20 Dec 2011 21:34:45 +0100, nazgul wrote:
>> Instalacja LPG ma też instalacje modyfikującą kąt wyprzedzenia zapłonu i tu
>> też zagadka czy centralka LPG zasila cewkę zboczami o takim samym czasie
>> narastania co oryginalne ECU... A potencjalnie może to mieć wpływ na
>> trwałość elementów układu WN.
>
> w tym wypadku moduł fabrykuje jedynie sygnał z czujnika położenia wału
> do ECU (opóźnia go o jakieś 340-360deg)
Coś z tym kątem przesadziłeś ;)
> sygnał na cewki generowany jest w ten sam sposób jak fabryka zrobiła.
Zależy od rodzaju wariatora - są i wariatory przyspieszające sygnały
elektroniczne idące do ECU, ale są i takie wyprzedzające już sam sygnał
zasilający cewkę.
Co ciekawe znalazłem takie coś:
wariator wyprzedzenia zapłonu do sygnałów o wysokim napięciu KOALA Do
samochodów Renault ze statycznym układem zapłonowym i systemem
wtrysku SIEMENS SIRIUS 32
Ciekawe czy to nie będzie _ten_ Renault?
-
110. Data: 2011-12-20 22:09:22
Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Tue, 20 Dec 2011 21:34:45 +0100, nazgul wrote:
>> Instalacja LPG ma też instalacje modyfikującą kąt wyprzedzenia zapłonu i tu
>> też zagadka czy centralka LPG zasila cewkę zboczami o takim samym czasie
>> narastania co oryginalne ECU... A potencjalnie może to mieć wpływ na
>> trwałość elementów układu WN.
>
> w tym wypadku moduł fabrykuje jedynie sygnał z czujnika położenia wału
> do ECU (opóźnia go o jakieś 340-360deg)
A ok... napisałeś "opóźnia" :)
Myślałem że chodziło o przyspieszanie.