-
1. Data: 2012-04-15 01:55:26
Temat: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: marcin <l...@k...cwo>
Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce to
prosilbym o zabranie glosu.
Otoz potrzebuje troche lepszy niz standardowy plyn chlodniczy poniewaz
standardowe w pewnych warunkach nie daja rady. Od razu uprzedzam aby nie
pisac o zakamienionej chlodnicy czy zuzytej pompie wody, bo wszystko w
silniku jest sprawne i nowe, lecz temperatura otoczenia czesto siega 55C
i to wszystko w polaczeniu z podjazdem pod stroma i dluga gore ciezkim i
zapakowanym autem powoduje gotowanie chlodziwa.
Koncentrat prestone mozna zmieszac z woda w proporcjach 7:3 i wg
producenta temperatura wrzenia bedzie 136 st.
http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/kon
centrat-plynu.html
i to by bylo ok, ale mam obawy czy taka mikstura, pomimo ze wytrzyma
wyzsza temperature, to czy przypadkiem nie bedzie gorzej odbierac i
oddawac cieplo niz taka 50:50 i w konsekwencji uzyskiwac wyzsza temperature?
czy ktos potrafi oszacowac co jest lepsze:
a) nizsza temp wrzenia ale szybsze odprowadzenie ciepla
b) wyzsza temp wrzenia i wolniejsza wymiana ciepla
i na konie pytanie o preparat Millers Extracool
http://millersoils.pl/catalog/product.php?id_product
=298
pisza ze zwieksza odpornosc plynu na wysoka temp o 15C.
zastanawiam sie czy zrobienie miktsury z punktu a + ten preparat bedzie
sensowne ?
-
2. Data: 2012-04-15 02:18:07
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: marcin <l...@k...cwo>
> zastanawiam sie czy zrobienie miktsury z punktu a + ten preparat bedzie
> sensowne ?
pomylka. oczywiscie mysle o zrobieniu mieszanki 7:3 plus ten extracool
-
3. Data: 2012-04-15 02:28:26
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
marcin <l...@k...cwo> napisał(a):
> Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce to
> prosilbym o zabranie glosu.
>
> Otoz potrzebuje troche lepszy niz standardowy plyn chlodniczy poniewaz
> standardowe w pewnych warunkach nie daja rady. Od razu uprzedzam aby nie
> pisac o zakamienionej chlodnicy czy zuzytej pompie wody, bo wszystko w
> silniku jest sprawne i nowe, lecz temperatura otoczenia czesto siega 55C
> i to wszystko w polaczeniu z podjazdem pod stroma i dluga gore ciezkim i
> zapakowanym autem powoduje gotowanie chlodziwa.
>
> Koncentrat prestone mozna zmieszac z woda w proporcjach 7:3 i wg
> producenta temperatura wrzenia bedzie 136 st.
> http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/kon
centrat-plynu.html
>
> i to by bylo ok, ale mam obawy czy taka mikstura, pomimo ze wytrzyma
> wyzsza temperature, to czy przypadkiem nie bedzie gorzej odbierac i
> oddawac cieplo niz taka 50:50 i w konsekwencji uzyskiwac wyzsza temperature?
>
> czy ktos potrafi oszacowac co jest lepsze:
>
> a) nizsza temp wrzenia ale szybsze odprowadzenie ciepla
> b) wyzsza temp wrzenia i wolniejsza wymiana ciepla
>
> i na konie pytanie o preparat Millers Extracool
> http://millersoils.pl/catalog/product.php?id_product
=298
>
> pisza ze zwieksza odpornosc plynu na wysoka temp o 15C.
>
> zastanawiam sie czy zrobienie miktsury z punktu a + ten preparat bedzie
> sensowne ?
Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujesz
tyle musisz wytracić na chłodnicy. Jeżdżę na dziewięćdziesięcio procentowym
roztworze glikolu z wodą ( 90 glikol 10 woda). Szybciej się silnik grzeje ale
i szybciej stygnie. Na wodzie bilans energetyczny będzie taki sam tylko czasy
się wydłużą. Potrzebujesz zwiększyć przepływ cieczy a nie jej temperaturę
wrzenia. Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz
odprowadzania ciepła to i tak przegrzejesz silnik. Doraźnie możesz wyjąć
termostat. On wprowadza spore straty przepływu. Jedyne rozwiązanie to
zwiększenie chłodnicy.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2012-04-15 02:39:09
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: marcin <l...@k...cwo>
> Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujesz
> tyle musisz wytracić na chłodnicy. Jeżdżę na dziewięćdziesięcio procentowym
> roztworze glikolu z wodą ( 90 glikol 10 woda). Szybciej się silnik grzeje ale
> i szybciej stygnie. Na wodzie bilans energetyczny będzie taki sam tylko czasy
> się wydłużą. Potrzebujesz zwiększyć przepływ cieczy a nie jej temperaturę
> wrzenia. Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz
> odprowadzania ciepła to i tak przegrzejesz silnik. Doraźnie możesz wyjąć
> termostat. On wprowadza spore straty przepływu. Jedyne rozwiązanie to
> zwiększenie chłodnicy.
>
zgodze sie ze bilans bedzie taki sam. jednak moze jest cien szansy ze
brakuje tych kilku-kilkinastu stopni wiecej do wrzenia :)
skad wziales czysty glikol ?
przeplywu nie zwieksze bo nie ma za bardzo jak. chyba ze sa jakies
rozwiazania typu dodatkowa pompa wody ? guglalem ale nic sensownego,
tylko jakies wydumki za setki i tysiace zl. jezeli by sie znalazla jakas
prosta pompa wody co by wsadzic ja na dolny waz od chlodnicy, to czemu
nie. ale nie znalazlem. srednica weza 35mm.
termostat - tez myslalem o tym zeby go wyjac ale niestety nie moge tak
zrobic. jest to termostat dwuobiegowy - otwierajac duzy obieg zamyka
mniejszy. tak wyglada: http://www.motoneo.pl/img/350/mid/adc49205_a.jpg
gdyby dzialal tak ze tylko otwiera i nic nie zamyka - juz dawno bym go
wywalil.
pozostaje mi wiec eksperymentowanie z mieszankami. chlodnicy wiekszej
nie ma jak zalozyc, dodatkowego wentylatora rowniez. moim zdaniem
przyczyna tych problemow jest chlodnica klimatyzacji i wiatrak na niej.
wydaje mi sie ze skutecznie tlumi przeplyw powietrza przez chlodnice
wody.
no i pytanie czy preparat Extracool faktycznie moze cos dac czy szkoda
kasy ?
-
5. Data: 2012-04-15 02:42:18
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
news:jmd2pf$nri$1@inews.gazeta.pl...
> Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce to
> prosilbym o zabranie glosu.
>
> Otoz potrzebuje troche lepszy niz standardowy plyn chlodniczy poniewaz
> standardowe w pewnych warunkach nie daja rady. Od razu uprzedzam aby nie
> pisac o zakamienionej chlodnicy czy zuzytej pompie wody, bo wszystko w
> silniku jest sprawne i nowe, lecz temperatura otoczenia czesto siega 55C i
> to wszystko w polaczeniu z podjazdem pod stroma i dluga gore ciezkim i
> zapakowanym autem powoduje gotowanie chlodziwa.
>
> Koncentrat prestone mozna zmieszac z woda w proporcjach 7:3 i wg
> producenta temperatura wrzenia bedzie 136 st.
> http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/kon
centrat-plynu.html
>
> i to by bylo ok, ale mam obawy czy taka mikstura, pomimo ze wytrzyma
> wyzsza temperature, to czy przypadkiem nie bedzie gorzej odbierac i
> oddawac cieplo niz taka 50:50 i w konsekwencji uzyskiwac wyzsza
> temperature?
>
> czy ktos potrafi oszacowac co jest lepsze:
>
> a) nizsza temp wrzenia ale szybsze odprowadzenie ciepla
> b) wyzsza temp wrzenia i wolniejsza wymiana ciepla
>
> i na konie pytanie o preparat Millers Extracool
> http://millersoils.pl/catalog/product.php?id_product
=298
>
> pisza ze zwieksza odpornosc plynu na wysoka temp o 15C.
>
> zastanawiam sie czy zrobienie miktsury z punktu a + ten preparat bedzie
> sensowne ?
Co to za samochód? Nie można włożyć większej chłodnicy od silniejszej wersji
silnikowej?
--
Pozdrawiam,
yabba
-
6. Data: 2012-04-15 02:47:26
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: marcin <l...@k...cwo>
> Co to za samochód? Nie można włożyć większej chłodnicy od silniejszej
> wersji silnikowej?
nie mozna. juz jest wsadzona troche grubsza(5mm) chlodnica w dodatku
miedziana. nic to nie dalo w stosunku do europejskiej aluminiowej.
zwiekszylo tylko wage o 4kg i juz widac jak peka mocowanie
chlodnicy(przykrecana na sztywno do budy + jazda po dziurach przez setki km)
wiekszej gabarytowo nie mozna wsadzic. po bokach elementy zawieszenia
(maglownica etc), od gory maska, od dolu tez jakies czesci. grubsza tez
nie wejdzie bo koliduje z wiatrakiem na silniku.
-
7. Data: 2012-04-15 03:01:24
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
news:jmd5r0$fd8$1@inews.gazeta.pl...
>> Co to za samochód? Nie można włożyć większej chłodnicy od silniejszej
>> wersji silnikowej?
>
> nie mozna. juz jest wsadzona troche grubsza(5mm) chlodnica w dodatku
> miedziana. nic to nie dalo w stosunku do europejskiej aluminiowej.
> zwiekszylo tylko wage o 4kg i juz widac jak peka mocowanie
> chlodnicy(przykrecana na sztywno do budy + jazda po dziurach przez setki
> km)
> wiekszej gabarytowo nie mozna wsadzic. po bokach elementy zawieszenia
> (maglownica etc), od gory maska, od dolu tez jakies czesci. grubsza tez
> nie wejdzie bo koliduje z wiatrakiem na silniku.
>
Może wiatrak ma za małe obroty?
Czy jest to BMW?
--
Pozdrawiam,
yabba
-
8. Data: 2012-04-15 03:10:39
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: marcin <l...@k...cwo>
> Może wiatrak ma za małe obroty?
wiatrak ma wisko ktore moge zablokowac i uzyskac w ten sposob maksymalne
obroty. nic to nie daje. generalnie technicznie nic sie juz nie da
polepszyc wiec nie ma sensu o tym dyskutowac.
w sklepach tuningowych sa jakies koce na turbosprezarke ktore stosuja
tuningowcy i podobno potrafi to skutecznie obnizyc temperature w komorze
silnika. tylko ze jest drogie i mam watpliwosci czy dzieki temu
sprezarka nie bedzie miala za goraco.
-
9. Data: 2012-04-15 08:10:25
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: Qlfon <r...@l...pl>
Może spróbuj poszukać odpowiedzi na forach off-roadowych. Tam często
powstają jakieś wydumane projekty SAM a i temat temperatur jest często
poruszany.
--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050
-
10. Data: 2012-04-15 08:43:12
Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-04-15 01:55, marcin pisze:
(ciach)
Zamiast całej tej zabawy kup XC2V Flypmode.