  • 1. Data: 2011-12-24 09:18:49
    Temat: płyn chłodniczy w zbiorniczku na płyn do spryskiwaczy...
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    witam, właśnie zaaplikowałem dolewkę z płynu chłodniczego spryskiwaczom.
    myślę ze stosunek płynu do płynu 1:2 - więcej tego do spryskiwaczy.
    siać panikę czy spokojnie wypsikać?
    liczę na wskazówki, pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2011-12-24 09:44:16
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-24 09:18, Krzysiek pisze:
    > witam, właśnie zaaplikowałem dolewkę z płynu chłodniczego spryskiwaczom.
    > myślę ze stosunek płynu do płynu 1:2 - więcej tego do spryskiwaczy.
> [...]

    Kiedyś znajomy na szybko kupił na stacji coś co miało niebieski kolor,
    okazało sie że to koncentrat płynu do chłodnic, wlał prawie cały jeździł
    i się cieszył że tak dobrze myje szybę, później chciał dolać i mu mówię
    czy wie co robi... Dopiero wtedy przeczytał co jest na opakowaniu napisane.
    Lać, psikać i się nie przejmować.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2011-12-24 09:46:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się cieszył że tak dobrze myje szybę, później chciał dolać i mu mówię czy
    > wie co robi... Dopiero wtedy przeczytał co jest na opakowaniu napisane.

    A czy glikol w tym płynie nie niszczy przypadkiem lakieru?
    Coś mi świta po głowie że powoduje zmatowienie elementów lakierowanych.

  • 4. Data: 2011-12-24 09:55:37
    Od: pwz <p...@o...pl>

> [...]
    > witam, właśnie zaaplikowałem dolewkę z płynu chłodniczego spryskiwaczom.
    > myślę ze stosunek płynu do płynu 1:2 - więcej tego do spryskiwaczy.

    Na wszelki wypadek rozcieńczać (co się wypsika, to uzupełniać
    wodą/płynem), ale szat bym nie darł. Patrz:
    http://motofocus.pl/artykuly-uzytkownikow/6462/plyny
    -do-chlodnic-oraz-obsluga-ukladu-chlodzenia
    - drugi akapit "skład płynów". Woda i glikol.
    pwz

  • 5. Data: 2011-12-24 11:03:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 24 Dec 2011 09:18:49 +0100, Krzysiek wrote:

    > witam, właśnie zaaplikowałem dolewkę z płynu chłodniczego spryskiwaczom.
    > myślę ze stosunek płynu do płynu 1:2 - więcej tego do spryskiwaczy.
    > siać panikę czy spokojnie wypsikać?

    Z tego co słyszałem o ile współczesne lakiery dużo lepiej znoszą takie
    mikstury niż dawne, to podobno gorzej z anty-UV powłokami poliwęglanowych
    osłon reflektorów.

    Wychodziłoby z tego że jeżeli masz spryskiwacz lejący na plastikową osłonę
    reflektora, to lepiej jej glikolem nie podlewać.

    Ale to takie opowieści dziwnej treści :)

  • 6. Data: 2011-12-24 11:18:43
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 24-12-2011 09:18, Krzysiek pisze:
    > witam, właśnie zaaplikowałem dolewkę z płynu chłodniczego spryskiwaczom.
    > myślę ze stosunek płynu do płynu 1:2 - więcej tego do spryskiwaczy.
    > siać panikę czy spokojnie wypsikać?
    > liczę na wskazówki, pozdrawiam

    Odepnij wężyk spryskiwaczy i spuść to wszystko. Wolisz eksperymentować
    bo szkoda ci kilkunastu pln?

    --
    Paweł

  • 7. Data: 2011-12-24 11:54:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Dec 2011 09:46:54 +0100, Pszemol napisał(a):
    > A czy glikol w tym płynie nie niszczy przypadkiem lakieru?
    > Coś mi świta po głowie że powoduje zmatowienie elementów lakierowanych.

    Glikol z plynu hamulcowego potrafil niektore lakiery pieknie rozpuscic.
    Ale to chyba nie ten sam glikol co w chlodnicy.

    Bo z drugiej strony - niektore plyny do spryskiwaczy zawieraja glikol.
    Zdaje sie ze on slabo paruje i podnosi odpornosc na zjawisko "prysnalem a
    poo chwili mialem lod na szybie".

    J.

  • 8. Data: 2011-12-24 11:57:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Dec 2011 11:18:43 +0100, DoQ napisał(a):

    > Odepnij wężyk spryskiwaczy i spuść to wszystko. Wolisz eksperymentować
    > bo szkoda ci kilkunastu pln?

    No wiesz, gdyby nie ciekawi eksperymentatorzy, to ciagle bysmy jezdzili na
    wozach wolami ciagnetych, albo w ogole chodzili tylko piechota, w dodatku
    boso i golo, tzn we wlasnej siersci :-)

    A tu .. z jednej strony dobre plyny same maja dodatek glikolu, z drugiej -
    ryzykuje troszeczke lakierem.

    J.

  • 9. Data: 2011-12-24 13:27:41
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-12-24 11:57, J.F. pisze:

    > A tu .. z jednej strony dobre plyny same maja dodatek glikolu, z drugiej -
    > ryzykuje troszeczke lakierem.

    Słowo klucz: troszeczkę. Te troszeczkę, to może być 12zł za pastę Tempo,
    a może też być kilkaset, jak będzie miał co nieco do lakierowania.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 10. Data: 2011-12-24 13:58:14
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 24-12-2011 11:57, J.F. pisze:

    > A tu .. z jednej strony dobre plyny same maja dodatek glikolu, z drugiej -
    > ryzykuje troszeczke lakierem.

    Ale płyn chłodzący często zostawia tłuste plamy, chcesz tym przecierać
    szybę??

    --
    Paweł