  • 61. Data: 2012-08-02 14:19:09
    Temat: Re: p atne autostrady... A1 do gda ska
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    >hm... w biurach zwykle sie odkurza raz dziennie, podobnie jak w
    >domu...

    Ale nie wiadomo jakie biuro. 40m, 200m, 1000m czy biuro sprzatania
    innych biur :-)

    >Ograniczanie prawa do gwarancji ma imho charakter dyskryminacyjny

    kwestia sformulowania (gwarancja na 3 lata, pod warunkiem ograniczenia
    do 15 minut dziennie), no i potem udowodnienia ...

    J.

  • 62. Data: 2012-08-02 14:22:36
    Temat: Re: płatne autostrady... A1 do gdańska
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Thursday, August 2, 2012, 1:49:32 PM, you wrote:

    > Zalezy. Z opola ... mamy ten sam pociag. 4:02 Wroclaw, 4:52 Opole,
    > 9:43 centralna.
    > Jakbym mial cos do zalatwienia w centrum, co mogloby sie odbyc o
    > 10:30-11, powiedzmy wychodze o 3:30,

    Dla mnie wstanie o 3:30 czy 4:00 to jakbym sie w ogóle nie połozył.

    > jade taksowka na dworzec, bo o parkingu zapomnieli,

    Ja mam parking 2 PLN/h...

    > odsypiam,

    Chcesz, żeby Cię okradli?

    > wychodze najedzony, wsiadam w tramwaj i dojezdzam.

    Wymięty i spocony...

    > Wracajac ksiazke sobie poczytam.

    Jasne. Tylko albo poczekasz długo na dobry pociąg albo sie spóźnisz i
    bedziesz kombinował. Albo trafisz na jakąs zmianę turnusów i będziesz
    stał w przejściu między wagonami lub przy śmierdzącym kiblu.

    O możliwym spóźnieniu w drodze nie piszę, bo to się tez trafia na drogach.

    > Samochodem ... jak dojdzie szukanie parkingu, i z rezerwa na
    > niespodziewane zdarzenia to zakladajac ze 8-ka jest sprawna, nie wiem
    > czy 5:45 nie bedzie za pozno.

    Nie znam obecnej 8.

    > Dwie godziny zyskane,

    To bardzo dużo.

    > ale o drzemce w drodze nie ma mowy.

    Ale za to knajpe sam wybierasz.

    > O ksiazce czy przejrzeniu projektu, notatek - tez
    > nie. A za parking zaplace mniej niz za taksowke ?

    Taniej parkind na miejscu przez 2h niż pod dworcem przez 12 godzin.

    > Oczywiscie wszystko sie zmienia jak musze dotrzec gdzies po Warszawe,

    To jest podstawa.

    > choc moze byc tam dogodny pociag, moge miec wieksza ilosc bagazu, moge
    > miec audiobooki na odtwarzaczu :-)

    I możesz wyjechać kiedy Ty chcesz a nie wtedy, kiedy pociąg zechce.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 63. Data: 2012-08-02 14:36:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Thursday, August 2, 2012, 2:12:36 PM, you wrote:

    [...]

    > hm... w biurach zwykle sie odkurza raz dziennie, podobnie jak w domu...

    Odkurzasz codziennie w domu? Naprawdę? Osobiscie?

    > Ograniczanie prawa do gwarancji ma imho charakter dyskryminacyjny

    Ba!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 64. Data: 2012-08-02 14:36:57
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 2 Aug 2012 08:52:58 +0000 (UTC), Tomek Kańka napisał(a):

    > Słabo się znam na podatkach, ale jeśli "(używanie ich nie generuje
    > przychodu/dochodu)", to taki zakup nie jest kosztem, a zapłacony VAT
    > nie może byc odliczony.

    Przy remoncie biura możesz farby, pędzle itp wrzucić w koszty działaności.
    Jakoś pędzel nie generuje przychodu/dochodu. Tak samo bezpośrednio dojazd
    do i z biura samochodem też nie generuje przychodu - jeżeli obsługujesz
    klientów na miejscu. Ale paliwo możesz rozliczać tak jak i części do tego
    samochodu.

    --
    Franc

  • 65. Data: 2012-08-02 14:40:37
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 2 Aug 2012 11:35:54 +0200, Robert_J napisał(a):

> [...]
    > nie odbierze Ci nikt prawa do gwarancji na lodówkę kupioną
    > na firmę. ale na odkurzacz już raczej tak...

    Przecież napisałem, że jak przyjdą w brudnych butach, to odkurzacz chodzi
    raz na tydzień. Jak jest czysto, to raz na dwa-trzy. W zupełności
    wystarczy. Nikt nie kupuje odkurzaca do biura z myślą o tym, że będzie nim
    naparzał non-stop i jeszcze robił usługi zarobkowe.

    PS.
    Odkurzaz szlag trafił po 6 miesiącach od daty zakupu.

    --
    Franc

  • 66. Data: 2012-08-02 14:40:49
    Od: dddddd <d...@k...oplk>

    W dniu 2012-08-02 10:52, Tomek Kańka pisze:

    > Słabo się znam na podatkach, ale jeśli "(używanie ich nie generuje
    > przychodu/dochodu)", to taki zakup nie jest kosztem, a zapłacony VAT
    > nie może byc odliczony.

    woda dla pracownika w upalne dni też przychodu nie generuje :)
    normalne jest że możesz kupić odkurzacz do biura, tak samo drukarkę -
    która przychodu też nie generuje (chyba że drukujesz banknoty ;)

    Lukasz

  • 67. Data: 2012-08-02 18:03:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Marek,
    >
    > Thursday, August 2, 2012, 2:12:36 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Odkurzasz codziennie w domu? Naprawdę? Osobiscie?

    jakies drobne odkurzanie w domu robi sie codziennie, czasem żona, czasem ja.

  • 68. Data: 2012-08-02 18:11:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Franc" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    net...

    > ;-)
    > PIerwsze słyszę, żeby przedmioty AGD (jak i inne) były obliczone na
    > dzienne
    > użycie

    No to jak widzisz człowiek uczy się długo, więc tą lekcję polecam
    zapamiętać.

  • 69. Data: 2012-08-02 18:15:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Xiant" <x...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Witam
    >
    > Nie, Austra, winieta za 9 (teraz chyba 10) EUR i jezdzisz caly TYDZIEN

    Tyle że Austria to nie cała Europa, prędzej wyjątek.
    Jeden z najtańszych krajów jeśli chodzi o przejazd.

  • 70. Data: 2012-08-02 18:16:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Teraz chyba 8 Eur za 10 dni,
    > http://www.asfinag.at/maut/typen-und-tarife

    > No nie, za 8 euro to przejedziesz, wrocisz i jeszcze troche zostanie :-)
    >
    > Tylko ze tego nie mozna tak liczyc. Robisz sobie objazdowy tydzien po
    > kraju ?
    > Jade sobie np z Wroclawia na Slask, wracam, u nas 32 zl, w Austrii 42, bo
    > musze kupic na tydzien a potrzebuje na 2 dni. No ale A4 jest tania.
    > Jade na urlop nad morze, autostrady nie ma, ale powiedzmy ze bedzie,
    > zaplace po tej stawce, jakies 100zl, a w Austrii ... nie, tydzien nie
    > starczy.

    I dlatego dają na więcej niż tydzień za te 9 Eur. ;-)