  • 11. Data: 2010-01-14 10:27:14
    Temat: Re: plamy z wapna na karoserii - czym usun?ae?
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mójnick@box43.pl> napisał w
    wiadomości news:hiliar$6lk$1@news.dialog.net.pl...

    > Jak miałem Felkę i musiałem uszczelnić przednią szybę, to ostrzegano mnie,
    > bym silikon do tego celu zakupił dość uważnie - koniecznie bezoctowy. Bo
    > takim z zawartością octu tylko bym pogorszył sprawę, przyspieszając
    > korozję.

    Pytanie co gorsze - kwas octowy (6 - 10%),
    czy kwas fosforowy (? %)

    A może ortofosforowy -> odrdzewiacz, ale również Coca-Cola ;-) ?

    Pzdr

    JKK

  • 12. Data: 2010-01-19 07:03:32
    Temat: Re: plamy z wapna na karoserii - czym usunąć?
    Od: PepedB <adres@sygnaturka_na_do.le>

    W dniu 2010-01-13 21:55, plusz pisze:
    > jak rozumiem testowałeś na swoim i nie zostały ślady?
    > żona pyta czy w żelu/płynie/proszku? w jakiej postaci?
    >
    > ile lat ma lakier i czy to metalic?

    Sorry za zwłokę, ale trochę czasu brak...
    No więc jasne- testowałem na swoim aucie i to kilkakrotnie, bo w świeżo
    wybudowanym garażu kapało przez stropodach. Autem był zielony metallic
    made by Lancia, ale też granatowy na Peugeocie. Nie pozostawało nawet
    najmniejsze zmatowienie, czy przebarwienie, niemniej dla pewności, czy
    aby Twój lakier nie zareaguje, zawsze możesz spróbować zacząć w mało
    widocznym miejscu. Jeden samochód miał kilka lat, a drugi był wówczas
    prawie nowy.

    --
    Pozdrawiam, Marcin Kaliński
    a-dres:{ksywka}(na)post.pl

  • 13. Data: 2010-01-19 16:14:22
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 19 Sty, 07:03, PepedB <adres@sygnaturka_na_do.le> wrote:

    > Sorry za zwłokę, ale trochę czasu brak...
    > No więc jasne- testowałem na swoim aucie i to kilkakrotnie, bo w świeżo
    > wybudowanym garażu kapało przez stropodach.....

    dzięki za info

    ja już na moim też przetestowałem - szary metalic (renault)
    zeszło bardzo ładnie, bez śladów cilita, ale niestety na lakierze przy
    dokładnej analizie widać, że tam gdzie było wapno lakier jest nieco
    ciemniejszy
    sądzę, że po kilku myciach i woskowaniach różnica w odcieniu zniknie -
    poza tym bez przypatrywania się nie widać

    tak więc cilit można spokojnie stosować, ale po max 30 sekundach
    obficie spłukiwać wodą z mydłem

    --
    plusz
    www.kalkulatorlokat.pl