-
1. Data: 2011-09-26 17:14:43
Temat: piątkowo w poniedziałek :-)
Od: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>
http://www.smog.pl/txt_gfx_audio/48023/zemsty_na_sam
ochodach_auc/
http://www.smog.pl/wideo/48014/zatrzasnal_kluczyki_w
_aucie/
http://www.funiaste.net/4143,80429,obrazek.html
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
-
2. Data: 2011-09-26 21:12:40
Temat: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>
Gabriel'wilk' wrote:
>
> http://www.smog.pl/wideo/48014/zatrzasnal_kluczyki_w
_aucie/
co za matoł...
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl
-
3. Data: 2011-09-26 21:19:38
Temat: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 26-09-2011 17:14, Gabriel'wilk' pisze:
> http://www.smog.pl/txt_gfx_audio/48023/zemsty_na_sam
ochodach_auc/
> http://www.smog.pl/wideo/48014/zatrzasnal_kluczyki_w
_aucie/
> http://www.funiaste.net/4143,80429,obrazek.html
Lubię to! :-)
Pozdrawiam
Paweł
-
4. Data: 2011-09-27 11:29:50
Temat: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On Mon, 26 Sep 2011 17:14:43 +0200, Gabriel'wilk'
<g...@p...onet.pl> wrote:
>http://www.funiaste.net/4143,80429,obrazek.html
a to przypomina ostatniego "szybkiego bezpiecznego w BMW" w
Piasecznie: przeżył tylko ten, który wypadł z auta.
-
5. Data: 2011-09-27 13:01:26
Temat: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 27 Sep 2011, Jarek Andrzejewski wrote:
> On Mon, 26 Sep 2011 17:14:43 +0200, Gabriel'wilk'
> <g...@p...onet.pl> wrote:
>
>> http://www.funiaste.net/4143,80429,obrazek.html
>
> a to przypomina ostatniego "szybkiego bezpiecznego w BMW"
> w Piasecznie: przeżył tylko ten, który wypadł z auta.
Patrząc na filmik: z czterech jeden został (raczej
zabójczo) przygnieciony pojazdem.
Pozostali trzej spadają z jakichś 3-4 metrów
(no, pierwszy wylatujący wyżej, niech będzie, jest
chwilę poza kadrem).
Fakt, bez panowania nad lotem :>, ale pewnie
odruch ochrony głowy by działał.
3m to niżej niż z parapetu 1 piętra.
Na pytanie co z potencjalnymi przypiętymi pasami
odpowiedzi nie znamy.
No to nie wiem co miało z filmiku wyjść... 2:2?
Teza: "wylot bez pasów nie musi być aż tak oczywiście
śmiertelny jak to się opisuje"?
pzdr, Gotfryd
-
6. Data: 2011-09-27 17:18:48
Temat: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2011-09-27 13:01:26 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:
> Patrząc na filmik: z czterech jeden został (raczej
> zabójczo) przygnieciony pojazdem.
> Pozostali trzej spadają z jakichś 3-4 metrów
> (no, pierwszy wylatujący wyżej, niech będzie, jest
> chwilę poza kadrem).
> Fakt, bez panowania nad lotem :>, ale pewnie
> odruch ochrony głowy by działał.
> 3m to niżej niż z parapetu 1 piętra.
A gdzie składowa pozioma?
:-)
--
Bydlę
-
7. Data: 2011-09-28 16:12:11
Temat: Re: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 27 Sep 2011, Bydlę wrote:
> On 2011-09-27 13:01:26 +0200, Gotfryd Smolik
>> Pozostali trzej spadają z jakichś 3-4 metrów
>> (no, pierwszy wylatujący wyżej, niech będzie,
[...]
>> 3m to niżej niż z parapetu 1 piętra.
>
>
> A gdzie składowa pozioma?
> :-)
Ja się nie znam, ale ona się raczej w impulsie nie
wytraca :), więc problem IMVHO stanowi (nie)trafienie
w słupek czy krawężnik.
Skoro wyrzuca je (manekiny znaczy) "siła odśrodkowa",
to znaczy że kierunek "odśrodka" był mocno w górę, więc
składowej poziomej nie zostało za wiele.
A o resztę pytać motocyklistów którzy zaliczyli szlify :]
pzdr, Gotfryd
-
8. Data: 2011-09-29 15:55:18
Temat: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-09-28, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> Ja się nie znam, ale ona się raczej w impulsie nie
> wytraca :), więc problem IMVHO stanowi (nie)trafienie
> w słupek czy krawężnik.
> Skoro wyrzuca je (manekiny znaczy) "siła odśrodkowa",
> to znaczy że kierunek "odśrodka" był mocno w górę, więc
> składowej poziomej nie zostało za wiele.
Oj, chyba zaszalałeś z tym wnioskowaniem.
Pzdr,
krzysiek Kiełczewski
-
9. Data: 2011-09-30 01:05:32
Temat: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 29 Sep 2011, Krzysiek Kielczewski wrote:
> On 2011-09-28, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
>
>> Skoro wyrzuca je (manekiny znaczy) "siła odśrodkowa",
>> to znaczy że kierunek "odśrodka" był mocno w górę, więc
>> składowej poziomej nie zostało za wiele.
>
> Oj, chyba zaszalałeś z tym wnioskowaniem.
Obstawiam że nie. Ale grupa jest w końcu dyskusyjna :)
Cała energia wypadku z wirującym samochodem bierze
się z energii kinetycznej, nikt niczego nie dokłada.
Można więc oczekiwać, że maksymalna prędkość krawędzi toczenia
"zasadniczo" nie przekroczy prędkości postępowej pojazdu
w momencie utraty kontroli, to zaś przełoży się na składową
wyrzucającą petentów przez okno.
A ów wylot będzie już obarczony sporymi stratami energii
względem "teoretycznego maks" - popatrz, ile niby samochód
się jeszcze przetoczył do zatrzymania?
Niby zgoda - że "ledwo" 20kmph w pionie to mało i należy
oczekiwać więcej. Ale właśnie manekiny nie wypadają na
samym początku i nie bezstratnie.
pzdr, Gotfryd
-
10. Data: 2011-09-30 01:17:22
Temat: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-09-29, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
>>> Skoro wyrzuca je (manekiny znaczy) "siła odśrodkowa",
>>> to znaczy że kierunek "odśrodka" był mocno w górę, więc
>>> składowej poziomej nie zostało za wiele.
>>
>> Oj, chyba zaszalałeś z tym wnioskowaniem.
>
> Obstawiam że nie. Ale grupa jest w końcu dyskusyjna :)
> Cała energia wypadku z wirującym samochodem bierze
> się z energii kinetycznej, nikt niczego nie dokłada.
Całkowita zgoda.
> Można więc oczekiwać, że maksymalna prędkość krawędzi toczenia
> "zasadniczo" nie przekroczy prędkości postępowej pojazdu
> w momencie utraty kontroli,
A tutaj już nie. Jak rzucisz płasko coś ciężkiego (i w miarę owalnego)
to po paru uderzeniach/otarciach o ziemię zacznie się krecić, nie?
Prędkość postępowa niewiele się zmieni, nie? A prędkość krawędzi będzie
duża, zwłaszcza wzlędem ziemi.
> to zaś przełoży się na składową
> wyrzucającą petentów przez okno.
Moim zdaniem źle sumujesz bądź rozdzielasz siły. Wylot w górę zależy
(prawie) tylko od prędkości obrotowej, ruch "do przodu" zależy od
prędkości postępowej osi obrotu (tutaj samochodu) oraz kąta przy którym
nastąpiło oddzielenie manekinu od samochodu. Wylot w górę mało zależy od
prędkości postępowej układu "obracający się samochód z pasażerami".
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski