  • 1. Data: 2011-09-26 17:14:43
    Temat: piątkowo w poniedziałek :-)
    Od: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>

    http://www.smog.pl/txt_gfx_audio/48023/zemsty_na_sam
    ochodach_auc/

    http://www.smog.pl/wideo/48014/zatrzasnal_kluczyki_w
    _aucie/

    http://www.funiaste.net/4143,80429,obrazek.html
    pozdrawiam
    Oskar Wilde

  • 2. Data: 2011-09-26 21:12:40
    Temat: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Gabriel'wilk' wrote:

    > http://www.smog.pl/wideo/48014/zatrzasnal_kluczyki_w
    _aucie/

    co za matoł...

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 3. Data: 2011-09-26 21:19:38
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-09-2011 17:14, Gabriel'wilk' pisze:
    > http://www.smog.pl/txt_gfx_audio/48023/zemsty_na_sam
> [...]

    Lubię to! :-)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 4. Data: 2011-09-27 11:29:50
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 26 Sep 2011 17:14:43 +0200, Gabriel'wilk'
    <g...@p...onet.pl> wrote:

    >http://www.funiaste.net/4143,80429,obrazek.html

    a to przypomina ostatniego "szybkiego bezpiecznego w BMW" w
    Piasecznie: przeżył tylko ten, który wypadł z auta.

  • 5. Data: 2011-09-27 13:01:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Sep 2011, Jarek Andrzejewski wrote:

    > a to przypomina ostatniego "szybkiego bezpiecznego w BMW"
    > w Piasecznie: przeżył tylko ten, który wypadł z auta.

    Patrząc na filmik: z czterech jeden został (raczej
    zabójczo) przygnieciony pojazdem.
    Pozostali trzej spadają z jakichś 3-4 metrów
    (no, pierwszy wylatujący wyżej, niech będzie, jest
    chwilę poza kadrem).
    Fakt, bez panowania nad lotem :>, ale pewnie
    odruch ochrony głowy by działał.
    3m to niżej niż z parapetu 1 piętra.
    Na pytanie co z potencjalnymi przypiętymi pasami
    odpowiedzi nie znamy.
    No to nie wiem co miało z filmiku wyjść... 2:2?
    Teza: "wylot bez pasów nie musi być aż tak oczywiście
    śmiertelny jak to się opisuje"?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-09-27 17:18:48
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-27 13:01:26 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

> [...]
    > (no, pierwszy wylatujący wyżej, niech będzie, jest
    > chwilę poza kadrem).
    > Fakt, bez panowania nad lotem :>, ale pewnie

    A gdzie składowa pozioma?
    :-)

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2011-09-28 16:12:11
    Temat: Re: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Sep 2011, Bydlę wrote:

    > On 2011-09-27 13:01:26 +0200, Gotfryd Smolik
    [...]
    > A gdzie składowa pozioma?
    > :-)

    Ja się nie znam, ale ona się raczej w impulsie nie
    wytraca :), więc problem IMVHO stanowi (nie)trafienie
    w słupek czy krawężnik.
    Skoro wyrzuca je (manekiny znaczy) "siła odśrodkowa",
    to znaczy że kierunek "odśrodka" był mocno w górę, więc
    składowej poziomej nie zostało za wiele.
    A o resztę pytać motocyklistów którzy zaliczyli szlify :]

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-09-29 15:55:18
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-28, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > to znaczy że kierunek "odśrodka" był mocno w górę, więc
    > składowej poziomej nie zostało za wiele.

    Oj, chyba zaszalałeś z tym wnioskowaniem.

    Pzdr,
    krzysiek Kiełczewski

  • 9. Data: 2011-09-30 01:05:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Sep 2011, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Oj, chyba zaszalałeś z tym wnioskowaniem.

    Obstawiam że nie. Ale grupa jest w końcu dyskusyjna :)
    Cała energia wypadku z wirującym samochodem bierze
    się z energii kinetycznej, nikt niczego nie dokłada.
    Można więc oczekiwać, że maksymalna prędkość krawędzi toczenia
    "zasadniczo" nie przekroczy prędkości postępowej pojazdu
    w momencie utraty kontroli, to zaś przełoży się na składową
    wyrzucającą petentów przez okno.
    A ów wylot będzie już obarczony sporymi stratami energii
    względem "teoretycznego maks" - popatrz, ile niby samochód
    się jeszcze przetoczył do zatrzymania?
    Niby zgoda - że "ledwo" 20kmph w pionie to mało i należy
    oczekiwać więcej. Ale właśnie manekiny nie wypadają na
    samym początku i nie bezstratnie.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-09-30 01:17:22
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-29, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Obstawiam że nie. Ale grupa jest w końcu dyskusyjna :)
    > Cała energia wypadku z wirującym samochodem bierze
    > się z energii kinetycznej, nikt niczego nie dokłada.

    Całkowita zgoda.

    > Można więc oczekiwać, że maksymalna prędkość krawędzi toczenia
    > "zasadniczo" nie przekroczy prędkości postępowej pojazdu
    > w momencie utraty kontroli,

    A tutaj już nie. Jak rzucisz płasko coś ciężkiego (i w miarę owalnego)
    to po paru uderzeniach/otarciach o ziemię zacznie się krecić, nie?
    Prędkość postępowa niewiele się zmieni, nie? A prędkość krawędzi będzie
    duża, zwłaszcza wzlędem ziemi.

    > to zaś przełoży się na składową
    > wyrzucającą petentów przez okno.

    Moim zdaniem źle sumujesz bądź rozdzielasz siły. Wylot w górę zależy
    (prawie) tylko od prędkości obrotowej, ruch "do przodu" zależy od
    prędkości postępowej osi obrotu (tutaj samochodu) oraz kąta przy którym
    nastąpiło oddzielenie manekinu od samochodu. Wylot w górę mało zależy od
    prędkości postępowej układu "obracający się samochód z pasażerami".

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski