  • 1. Data: 2014-12-25 22:05:00
    Temat: pianka do LCD
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jebać euro!

    może Ktoś napisać czy istnieje jakaś pianka która nie zostawia smug na
    ekranie monitora LCD?

    testowałem kilka, niby czyszczą, ale jak wysycha to jednak pod światło
    smugi zostają...

    może lepiej wodą? z szarym mydłem?

  • 2. Data: 2014-12-25 23:18:00
    Temat: Re: pianka do LCD
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Dec 2014 22:05:00 +0100, platformowe głupki napisał(a):

    > może lepiej wodą? z szarym mydłem?

    Pianka to drugorzędna sprawqa. Najważniejsza jest dobra ściereczka. Ja
    używam takiej do garów, włochatej. Żona mówi że w sklepach nie ma, można
    kupić takie coś u domokrążców.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-12-25 23:20:37
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    nie wiem, ja używam starych majtek maciejowej (po/eu wiadomo) i też
    sobie chwalę, ale wydaje mi się, że te smugi to jednak od pianki...

  • 4. Data: 2014-12-26 00:10:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Dec 2014 23:20:37 +0100, platformowe głupki napisał(a):

    > nie wiem, ja używam starych majtek maciejowej (po/eu wiadomo) i też
    > sobie chwalę, ale wydaje mi się, że te smugi to jednak od pianki...

    Masz rację, wydaje ci się.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2014-12-26 05:44:07
    Od: Jacek <a...@o...pl>

> [...]

    > ekranie monitora LCD?
    >
    > testowałem kilka, niby czyszczą, ale jak wysycha to jednak pod światło

    Lepszy jest proszek IXI.

  • 6. Data: 2014-12-27 15:52:59
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    platformowe głupki wrote:
> [...]
    > ekranie monitora LCD?
    >
    > testowałem kilka, niby czyszczą, ale jak wysycha to jednak pod światło

    Pianki używam do zmywania "grubego" brudu. Po piance leci płyn do LCD i
    dopiero wtedy jest czysto i bez smug.

  • 7. Data: 2014-12-27 16:04:15
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    > Pianki używam do zmywania "grubego" brudu. Po piance leci płyn do LCD i
    > dopiero wtedy jest czysto i bez smug.

    dzięki
    ale co to jest "płyn do LCD"?

  • 8. Data: 2014-12-27 17:34:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    platformowe głupki wrote:

    > dzięki
    > ale co to jest "płyn do LCD"?

    Nie chcę robić kryptoreklamy, ale w moim przypadku jest to

    LCD/TFT cleaner środek czyszczący anti static

    Pod marką e5. Kupiony wieki temu w jakimś supermarkecie za ok. 4,99 zł.
    Nie ma składu, ale chyba to jest na alkoholu izopropylowym, albo po
    prostu alkohol izopropylowy w sprayu.

  • 9. Data: 2014-12-27 17:51:02
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a widzisz, nie wiedziałem, że coś takiego istnieje,
    czas na testy - dzięki.

  • 10. Data: 2014-12-27 19:06:46
    Od: "Podmiot Liryczny" <u...@m...com>

    Użytkownik "platformowe głupki" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:m7mo1q$pq9$1@node2.news.atman.pl...
    >a widzisz, nie wiedziałem, że coś takiego istnieje,
    > czas na testy - dzięki.

    Nie polecam czyścić monitorów LCD czystm izopropanolem. Może to było dobre
    do monitorów z bańki szklanej ew. miejscowych, trudnozmywalnych zabrudzeń,
    ale LCD ma powłokę nie ze szkła ale z plastiku. Niby nie powinno to
    zaszkodzić, ale co producent, to inny patent. Bezpieczniej (i bez smug) jest
    używać np. Clina, który jakiś tam alkohol ma, ale mocno rozcieńczony (mniej
    niz 5%).
    Używam od wielu lat do czterech monitorów i dwóch telewizorów (każdy innej
    marki) i nie zauważyłem żadnych oznak matowienia alboco;). Większa uwagę,
    uważam, należy przyłkładać do ściereczek, którymi się te płyny i pianki
    rozprowadza, bo to one śa zwykle odpowiedzialne za matowienie ekranu.

    --
    LP