  • 81. Data: 2011-12-28 10:09:15
    Temat: Re: pewnie nic nowego
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-12-2011 10:03, J.F pisze:

    > Tak minely trzy dni. Czym by sie ta policja chwalila gdyby nie ci pijani
    > kierowcy :-)
    > No nie, zle trafilem, wczesniej byl
    > konkurs dla szkol "policjanci sa wsrod nas
    > zatrzymanie zlodzieja
    > odzyskanie roweru
    > pijany kierowca .... Robert O - to chyba ten sam co w jednym z powyzej,
> [...]

    No tak. Przejęcie 100kg heroiny, rozbrojenie bomby poprzez odcięcie
    niebieskiego kabelka czy zastrzelenie terrorysty poszukiwanego przez
    Interpol w centrum miasta - to byłyby newsy, a tak widać że nic nie robią.

    --
    Paweł

  • 82. Data: 2011-12-28 10:14:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2011-12-27 22:26, J.F. pisze:
    (...)

    >Rzekłbym, że tego nawet przy najlepszych chęciach nie udowodnisz :)

    Bez danych oczywiscie nie, dlatego od poczatku pytalem co to za wynik.

    >Ja widzę, że sprawia.

    No gdzie - widzisz, inni widza ... a wypadki tylko z rzadka :-)

    >Nie, nie wystarczy.

    No jak nie wystarczy ? Juz by dawno potracili swoje pojazdy gdyby nie
    wystarczylo :-)

    Dobre rozporzadzenie wydal minister w sprawie swiatel i mozna
    przemknac na poczatku czerwonego. Zwlaszcza jak sie jedzie 2x szybciej
    :-)

    Mowiac szczerze to pieknie bylo widac na gierkowce przed remontem -
    nie bylo chyba czerwonego ktorego by ktos nie naruszyl. No ale coz
    robic - droga hamowania ze 120 duza :-)

    >Zastanów się - DK7 od Łomianek to Płońska to 2x2 (dwujezdniowa o
    >dwóch
    >pasach w każdą stronę) + w części ekspresowa. Zdaje się, że 100-120
    >(nawet więcej) to nie jest jazda niebezpieczna.

    A jak bedzie glololedz, albo glina po burakach na zakrecie ? :-)

    >Po drugiej stronie masz
    >barana wyprzedzającego po drugiej stronie wysepki na zabudowanym
    >~90km/h
    >na drodze jednojezdniowej. Zdaje się, że odpowiedź jest prosta...

    Normalnie to on nie wyprzedza z drugiej strony wysepki, ale trafil na
    kapelusza :-P
    No i teraz pytanie - czy bezpieczniej jest jechac w rzekomo dobrych
    warunkach 120, czy 80 przez wies w ktorej wszyscy tyle jada, ale sa i
    dzieci i pijacy ...

    Jak tam nie wiem, u mnie wynik 0:0 :-)
    Ale tak prawde mowiac, 80 to calkiem dobra predkosc w terenie
    zabudowanym :-)

    J.

  • 83. Data: 2011-12-28 10:28:08
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-28 10:09, DoQ pisze:

    > No tak. Przejęcie 100kg heroiny, rozbrojenie bomby poprzez odcięcie
    > niebieskiego kabelka czy zastrzelenie terrorysty poszukiwanego przez
    > Interpol w centrum miasta - to byłyby newsy, a tak widać że nic nie robią.

    Nie pij tyle.

    A.

  • 84. Data: 2011-12-28 10:28:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >niebieskiego kabelka czy zastrzelenie terrorysty poszukiwanego przez
    >Interpol w centrum miasta - to byłyby newsy, a tak widać że nic nie

    Ale nie obrazilbym sie gdybym przeczytal np ze ujeli wiecej
    zlodziejaszkow radyjek samochodowych, przemyslana akcja patrolowa
    przyniosla spadek liczby rozbojow o polowe (byleby to nie bylo tak ze
    byly 2 a teraz jest 1), zglosili zarzadcom drog 20 dziur zagrazajacych
    bezpieczenstwu ruchu, a w ramach tygodnia bezpieczenstwa byli w
    szkolach na wywiadowkach i przypomnieli rodzicom o odblaskach.

    A rowerzysci w Piasecznie to juz wszyscy maja lampki, czy policja ich
    jakos omija ?

    J.

  • 85. Data: 2011-12-28 10:31:28
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-28 08:26, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > mamy 379 (65 miast na prawach powiatu oraz 314 ziemskich) , wyjdzie
    > jakiś 1 dziennie na powiat, z czego cześć to rowerzyści. W skali
    > kraju to pewnie może być ze 200 prowadzących :)
    > Dodatkowo ze spożycia wynika, że jednak w większości łapani mają
    > dużo więcej niż najbardziej liberalne przepisy europejskie. Jak to
    > zderzyć ze strukturą spożycia to widać korelację. Idąc dalej
    > - wynika z powyższego, że tych prowadzących "nawalonych" to wcale
    > nie ma dużo, a do tego jeżeli coś spożywali to zdaje się niezbyt
    > dużo i niebezpieczeństwo z ich strony jakieś takie niewielkie.

    Ciekawe jestem jaki jest odsetek tych co po wypiciu wracają samochodem
    do domu oddalonego o 1km drogą lokalną a jaki tych co wyruszają w trasę.

    > BTW - jeżeli tych nawalonych jest tak dużo (jak sugerujesz) to czemu
    > nie powodują armagedonu na drogach, które są często dziurawe,
    > nieoświetlone i do tego bywają źle oznakowane?

    Ludzie, cud, Artur przyznaje, że mamy źle oznakowane drogi. Albo koniec
    świata albo ktoś nam podmienił wyznawcę morderczych kierowców na coś innego.

    A.

  • 86. Data: 2011-12-28 10:40:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-28 09:49, DoQ pisze:
    (...)
    > Sprawdziłeś ilu tych rowerzystów tam jest? Bo ja widzę że jednak
    > zdecydowana większość to kierowcy.

    Większość to kierowcy, prawda.
    "Dariusz T. kierujący skuterem miał 2,7 promila alkoholu w organizmie,
    taki sam wynik miał Stefan M. kierujący rowerem. Kolejny pijany
    rowerzysta, Wacław W. miał 1,8 promila alkoholu w organizmie. "
    :)

    > Czyli sugerujes,z że policja ma 100% skuteczność i jest w stanie
    > zatrzymać każdego pijanego za kółkiem dlatego codziennie jeździ ich
    > raptem 200?

    Niczego takiego nie sugeruję. Policja powinna zatrzymywać każdego,
    kto się zachowuje niebezpiecznie na drodze, a nie pozostać przy
    akcjach w stylu "trzeźwy poranek". Zresztą w sumie to przebija
    z tych newsów.

    > Policja podaje przykłady niemal codziennych zatrzymań kierowców jadących
    > "wężykiem" ,czy też na skutek kolizji drogowej w jednym tylko powiacie,
    > a dla Ciebie jest to dowód na to że nie ma ich wcale tak dużo? Jesteś
    > mistrzem zakrzywiania rzeczywistości.

    A co tutaj zakrzywiać? Doniesienia medialne mają tak wyglądać, by
    widz na czymś skupił uwagę. O kolizji z "pijanym" napisali, a o
    ilu bez udziału takich napisali?

    > To ja zadam Ci inne pytanie. Skoro ograniczenia prędkości są takie
    > istotne, a wiadomo że niemal każdy je łamie, to dlaczego nie ma
    > armagedonu na drogach?

    Nie ma? Patrząc po tym co się wyczynia (+statystyki) i porównując
    do innych krajów to jednak jest i nie jest bezpiecznie.

    > Dlaczego dasz się pociąć i uzasadnić niemal każde
    > takie ograniczenie twierdząc że prawo jest prawem, natomiast prawo
    > stanowiące o trzeźwej jeździe jest już dla Ciebie nie do przyjęcia?

    Zdaje się, że wyciągasz nieuzasadnione wnioski. Raz, że nie bronię
    niemal każdego ograniczenia, a wręcz jestem od dawna za urealnieniem
    ograniczeń w wielu miejscach (ale w granicach rozsądku i prędkości
    przyjętych w całej EU jako dopuszczalne i racjonalne), a dwa, że
    w żadnym miejscu nie twierdziłem, że kierowcy mają prawo jeździć
    nawaleni. Bezpieczna jazda to niekoniecznie 0.00%%. Widzę co jest
    groźniejsze i co statystycznie jest realnym zagrożeniem - alkohol
    za kółkiem w Polsce czymś takim nie jest na dzień dzisiejszy.
    Jak już wcześniej pisałem - jak będzie eliminować inne czynniki
    wypadkotwórcze to zobaczymy ile ten alkohol będzie miał udziału
    i w jakim kierunku należy prowadzić działania, by drogi były
    bezpieczniejsze.

  • 87. Data: 2011-12-28 10:41:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup
    W dniu 28-12-2011 08:26, Artur Maśląg pisze:

    >Sprawdziłeś ilu tych rowerzystów tam jest? Bo ja widzę że jednak
    >zdecydowana większość to kierowcy.

    Podsumowania ogolnopolskie sa nieublagane, w roku 2010 zatrzymano 79
    tys osob kierujacych pojazdami mechanicznymi w stanie nietrzezwosci i
    57 tys "innymi pojazdami".
    Plus 20tys/8 tys w stanie 0.2-0.5 promila.

    >Czyli sugerujes,z że policja ma 100% skuteczność i jest w stanie
    >zatrzymać każdego pijanego za kółkiem dlatego codziennie jeździ ich
    >raptem 200?

    Oczywiscie nie ... aczkolwiek przy rowerzystach skutecznosc jest
    wieksza :-)

    > Dodatkowo ze spożycia wynika, że jednak w większości łapani mają
    > dużo więcej niż najbardziej liberalne przepisy europejskie. Jak to
    > zderzyć ze strukturą spożycia to widać korelację.

    Akurat bez problemu da sie te 0.5 promila przekroczyc piwem, winem czy
    innym trunkiem.

    No chyba ze "struktura spozycia" to "ile razy wypiles mniej niz pol
    litra na dwoch".

> [...]
    >tylko powiacie, a dla Ciebie jest to dowód na to że nie ma ich wcale
    >tak dużo? Jesteś mistrzem zakrzywiania rzeczywistości.

    Nie, to ty jestes oglupiony przez media :-)
    Gdyby tak policja wylapala wszystkich pijakow ... to nadal byloby 5000
    trupow rocznie.

    No nie, przepraszam, teraz ja demagogizuje. to prawda sprzed kilku
    lat, ostatnio ostro spadalo, teraz pewnie byloby 3000.
    Tym niemniej - pijani kierowcy sa sprawcami ~5% wypadkow. Znikniesz
    ich - a 95% wypadkow zostanie.

> [...]
    >każde takie ograniczenie twierdząc że prawo jest prawem, natomiast
    >prawo stanowiące o trzeźwej jeździe jest już dla Ciebie nie do

    Ale po co wprowadzac jakies niezycowe przepisy - predkosc 6 km/h,
    zawartosc alkoholu 0, wzrok znakomity,
    nie lepiej 80, 0.5, dobry w okularach ? :-)

    J.

  • 88. Data: 2011-12-28 10:48:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-28 10:28, J.F pisze:

> [...]
    > zlodziejaszkow radyjek samochodowych, przemyslana akcja patrolowa
    > przyniosla spadek liczby rozbojow o polowe (byleby to nie bylo tak ze

    No tak, ale to raczej bardziej inne nie będzie - ile tych szajek może
    być? (zresztą większość już rozbita)

    > zglosili zarzadcom drog 20 dziur zagrazajacych
    > bezpieczenstwu ruchu,

    Tak, to by było miłe i potrzebne. Ciekawe ile (i czy) faktycznie
    zgłaszają - to zdaje się jest potrzebne.

    > a w ramach tygodnia bezpieczenstwa byli w szkolach
    > na wywiadowkach i przypomnieli rodzicom o odblaskach.

    Kiedyś Policja prowadziła takie programy. Ostanie spotkanie
    o którym pamiętam, to parę lat temu syn miał w gimnazjum
    jakąś pogadankę o narkotykach.

    > A rowerzysci w Piasecznie to juz wszyscy maja lampki,

    Rano przejeżdżałem i nie potwierdzam :)

    > czy policja ich jakos omija ?

    Raczej omija, choć nie powiem, ze 3 lata temu widziałem jak
    wieźli jednego (rower ciągnęli przez otwarte okno ;) ).
    Problem w tym, że zdaje się gość był nawalony i nie jestem
    pewien, czy go wieźli na komendę ;)

  • 89. Data: 2011-12-28 10:56:30
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-12-2011 10:28, Arek pisze:

    > Nie pij tyle.

    O Areczek wreszcie zabrał głos jak zwykle w "inteligentny" sposób.
    Pochwal się lepiej ile pozwów przygotowałeś przez ostatni tydzień?

    --
    Paweł

  • 90. Data: 2011-12-28 11:03:37
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-12-2011 10:28, J.F pisze:

> [...]
    > bezpieczenstwu ruchu, a w ramach tygodnia bezpieczenstwa byli w szkolach
    > na wywiadowkach i przypomnieli rodzicom o odblaskach.

    http://kpppiaseczno.policja.waw.pl/portal/pp/409/288
    11/Wlamali_sie_do_samochodu.html
    http://kpppiaseczno.policja.waw.pl/portal/pp/409/287
    83/Seryjny_wlamywacz_zatrzymany.html
    http://kpppiaseczno.policja.waw.pl/portal/pp/409/284
    89/Wykorzystala_okazje_i_ukradla_dokumenty_z_otwarte
    go_samochodu.html
    http://kpppiaseczno.policja.waw.pl/portal/pp/409/290
    83/Tymczasowe_areszty_za_rozboj.html
    http://kpppiaseczno.policja.waw.pl/portal/pp/409/278
    85/Zabezpieczono_kosmetyki_o_wartosci_110_tys_zlotyc
    h.html
    http://kpppiaseczno.policja.waw.pl/portal/pp/409/290
    58/Nieletni_i_skradziony_rower.html

    Podsumujmy - albo nawet nie zajrzałeś do tego linka, albo trollujesz.
    No chyba że wolałbyś aby policja codziennie siedziała w szkole i
    opowiadała o odblaskach.

    > A rowerzysci w Piasecznie to juz wszyscy maja lampki, czy policja ich
    > jakos omija ?

    A jest w stanie wszystkich zatrzymać?

    --
    Paweł