  • 11. Data: 2011-12-26 18:52:48
    Temat: Re: pewnie nic nowego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 18:02:17 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Stany w USA.

    Chyba wszystkie juz dokrecaja srube. A czy dawniej bylo "bardzo ostro" to
    nie wiem - slyszalem wrecz ze nie.

    > No i?

    No i skutek bedzie taki ze pijany kierowca cie przejedzie, a potem bedziesz
    strasznie zadowolony ze dostal 15 lat i musisz do niego doplacac :-)

    > Widzisz, tu jest sedno. W Polsce leży egzekucja prawa. I tutaj trzeba
    > zacząć poprawę.

    Ale co - proponujesz kamery co 100m ustawic, czy glosne alarmy i zrywac sie
    w srodku nocy ? Pod tym wzgledem podejrzewam ze amerykanska egzekucja byla
    podobnie kiepska.

    >przykrość. Było nie chlać.

    Czyli sprowadza sie to do tego ze "piles - nie jedz".
    To nie prosciej od razu zabronic jechania ?

    > A po co pilnować prędkości?

    z tych samych przyczyn co trzezwosci.

    Mam ci przypomniec ile razy jechales za szybko ?
    To proponuje 3 miesiace za pierwsza kolizje, 6 za druga, rok za trzecia i
    dozywotnie odebranie PJ, a ty miales jeszcze czwarta - to mysle ze
    dozywocie w pierdlu sie nalezy :-)

    J.

  • 12. Data: 2011-12-26 19:25:05
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 18:39:09 +0100, J.F. napisał(a):

    > Jest. Bardzo chetnie dolaczana przez policjantow do statystyk.
    >
    > Potem slyszysz "zatrzymano 180 tys pijanych kierowcow".
    > A polowa na rowerach.

    Szkoda tylko że rowerzysta nie jest kierowcą.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 13. Data: 2011-12-26 19:25:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 18:52:48 +0100, J.F. napisał(a):

    > Chyba wszystkie juz dokrecaja srube. A czy dawniej bylo "bardzo ostro" to
    > nie wiem - slyszalem wrecz ze nie.

    Tak, za spowodowanie wypadku po pijaku sa drakońskie kary.

    > No i skutek bedzie taki ze pijany kierowca cie przejedzie, a potem bedziesz
    > strasznie zadowolony ze dostal 15 lat i musisz do niego doplacac :-)

    A tak, to pijany przejedzie i co dalej?

    > Ale co - proponujesz kamery co 100m ustawic, czy glosne alarmy i zrywac sie
    > w srodku nocy ? Pod tym wzgledem podejrzewam ze amerykanska egzekucja byla
    > podobnie kiepska.

    Proponuję, żeby policja zaczęła działać, a nei suszyć ;)

    > Czyli sprowadza sie to do tego ze "piles - nie jedz".
    > To nie prosciej od razu zabronic jechania ?

    Owszem nie.
    Piłeś - jedź bardzo ostrożnie.

    > z tych samych przyczyn co trzezwosci.

    Czyli bez przyczyn.

    > Mam ci przypomniec ile razy jechales za szybko ?

    I przypomnij ile kolizji miałem z tego powodu.

    --
    ___________ (R)

  • 14. Data: 2011-12-26 19:51:42
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    MadMan w <news:14ikeliwdyb23$.dlg@rower.power.pl>:

    > Szkoda tylko że rowerzysta nie jest kierowcą.

    Przestałeś jeździć rowerem, czy straciłeś PJ? ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 15. Data: 2011-12-26 20:30:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 19:25:35 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Tak, za spowodowanie wypadku po pijaku sa drakońskie kary.

    A konkretnie jakie ?

    Bo tak na szybko to znalazlem
    http://www.iowaowidefenders.com/cm/AccidentsWhileInt
    oxicated.html

    Ale to chyba nie jest przyklad takiego stanu, a wrecz przeciwnego :-)

    > A tak, to pijany przejedzie i co dalej?

    A tak to moze cie nie przejedzie, bo bedzie sie bal prowadzic po pijaku,
    albo bedzie trzezwy.

    > Proponuję, żeby policja zaczęła działać, a nei suszyć ;)

    I co to ma zmienic w tym przypadku ? Zamiast w dzien z suszarka maja stac w
    nocy i pilnowac, czy jak zglosisz rozbity w nocy pojazd, to maja szukac
    ktory z pozostalych 19 mln pojazdow cie uszkodzil ?

    >Owszem nie. Piłeś - jedź bardzo ostrożnie.

    A ja jechales ale sie nie uda, to zastrzela ?

    > Czyli bez przyczyn.

    Czyli parafrazujac twoj pomysl - nie trzeba jechac zgodnie z limitem, ale
    jak sie nie przestrzega i wypadek spowodje, to kara powinna byc wysoka.

    Czy wrecz w ogole nie ma limitow predkosci, ale sa wysokie kary za
    wszystkie wypadki, bo w kazdym sprawca jechal za szybko :-)

    > I przypomnij ile kolizji miałem z tego powodu.

    Ja wiem o czterech. Dwie z barierkami.

    P.S. Zglosiles ze uszkodziles barierke i twoj ubezpieczyciel chetnie
    zaplaci ? :-)

    J.

  • 16. Data: 2011-12-26 20:37:06
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 19:51:42 +0100, 'Tom N' napisał(a):

    > Przestałeś jeździć rowerem, czy straciłeś PJ? ;P

    Ani jedno, ani drugie. Rower nie jest pojazdem silnikowym, więc osoba go
    prowadząca nie jest kierowcą.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 17. Data: 2011-12-26 20:41:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-26 20:37, MadMan pisze:

    > Ani jedno, ani drugie. Rower nie jest pojazdem silnikowym, więc osoba go
    > prowadząca nie jest kierowcą.

    No proszę - skąd więc utrata PJ?

  • 18. Data: 2011-12-26 20:42:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 20:30:22 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    oxicated.html

    > Ale to chyba nie jest przyklad takiego stanu, a wrecz przeciwnego :-)

    No nie, Iowa to nei ten przykłąd ;)

    > A tak to moze cie nie przejedzie, bo bedzie sie bal prowadzic po pijaku,
    > albo bedzie trzezwy.

    Tak samo w wypadku kiedy za przejechanie mnie będa drakońskie kary.

    > I co to ma zmienic w tym przypadku ? Zamiast w dzien z suszarka maja stac w
    > nocy i pilnowac, czy jak zglosisz rozbity w nocy pojazd, to maja szukac
    > ktory z pozostalych 19 mln pojazdow cie uszkodzil ?

    Przede wszystkim naprawde szukać sprawców.

    > A ja jechales ale sie nie uda, to zastrzela ?

    No coś w tym rodzaju. Mogłes nie jechać.

    > Czyli parafrazujac twoj pomysl - nie trzeba jechac zgodnie z limitem, ale
    > jak sie nie przestrzega i wypadek spowodje, to kara powinna byc wysoka.

    Istotnie.

    > Czy wrecz w ogole nie ma limitow predkosci, ale sa wysokie kary za
    > wszystkie wypadki, bo w kazdym sprawca jechal za szybko :-)

    Albo też są znaki sugerujące prędkość, jak się do nich nie stosowałeś, to
    jesteś z automatu winny.

    > Ja wiem o czterech. Dwie z barierkami.

    Wszystkie przy prędkościach dużo niższych niż dopuszczalne (kolejne dwie
    też).
    Wniosek - jedziesz wolno, to masz problemy.

    > P.S. Zglosiles ze uszkodziles barierke i twoj ubezpieczyciel chetnie
    > zaplaci ? :-)

    Policja mogła zgłosić :D

    --
    ___________ (R)

  • 19. Data: 2011-12-26 21:01:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 20:42:21 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
    oxicated.html

    > No nie, Iowa to nei ten przykłąd ;)

    Coz poradze ze wyskoczylo na pierwszym miejscu :-)

    > Tak samo w wypadku kiedy za przejechanie mnie będa drakońskie kary.

    ALe nie sa. Sa wrecz smieszne.
    I patrzac na statystyke ... moze to bardzo dobrze ?

    > Przede wszystkim naprawde szukać sprawców.

    Jak w takiej sytuacji ? Policja nie cudotworcy.

    Warsztaty odwiedzac i na przesluchania wzywac ?

    > No coś w tym rodzaju. Mogłes nie jechać.

    Czyli wracamy do tego ze "piles - nie jedz, bo zastrzela".

    > Istotnie.

    >Albo też są znaki sugerujące prędkość, jak się do nich nie stosowałeś, to
    >jesteś z automatu winny.

    Ale po co jakies znaki, skoro kazdy moze sobie sam limit ustawic ?

    A jak znam zycie ... na znakach szybko sie pojawi "10".
    "Bo jak bylo wiecej to ciagle byly wypadki" :-)

    > Wszystkie przy prędkościach dużo niższych niż dopuszczalne (kolejne dwie
    > też).
    > Wniosek - jedziesz wolno, to masz problemy.

    Dopuszczalna predkosc to taka ktora zapewnia panowanie nad pojazdem.
    Przekroczyles, do pierdla :-)

    > Policja mogła zgłosić :D

    Trafila sie, czy sam wezwales ?
    Bo jak proponujesz szukas sprawcy uszkodzenia barierki w tym przypadku :-)

    J.

  • 20. Data: 2011-12-26 21:02:18
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    MadMan w <news:2u76aepzpv8$.dlg@rower.power.pl>:

    > Ani jedno, ani drugie. Rower nie jest pojazdem silnikowym, więc osoba go
    > prowadząca nie jest kierowcą.

    Dwa założenia:

    1. Osoba uzyskała odpowiednie uprawnienia (tzw. PJ)
    2. Uprawnienie nie zostało cofnięte

    Wniosek:

    Spełniający założenia jest kierowcą niezależnie, czy siedzi na siodełku
    roweru, czy w fotelu pasażera, czy biegnie za autobusem komunikacji
    miejskiej.

    --
    Tomasz Nycz