  • 41. Data: 2011-11-04 20:58:27
    Temat: Re: passe partout - jak/czym mniej banalnie?
    Od: "Piotr Sz." <n...@s...pl>

    > Właśnie właśnie. Żadnego wychylania ponad standardy i ogólnie przyjęte
    > zwyczaje. Bo wszystko inne to wiocha. To ci dopiero przepis na wolność
    > twórczą.

    Malo ma miejsca na "wolnosc tworcza" blizej srodka kadru?
    Fikusna ramka to dopiero akt tworczy! Litosci... :-)

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 42. Data: 2011-11-05 01:06:44
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Piotr Sz. in news:1qd1qcsbz1i18$.de8z1ea73s79.dlg@40tude.net
    > Malo ma miejsca na "wolnosc tworcza" blizej srodka kadru?
    > Fikusna ramka to dopiero akt tworczy! Litosci... :-)

    nikt nie mowi o fikuśnej (w znaczeniu: bez sensu,gustu, etc);
    nikt nie mowi, ze "ramka" musi byc;
    nigdzie nie pisalem - piszac root post - że musze to mieć;
    jedni to robia, inni nie;
    jedno jest pewne: wolny wybór; i zapewne ten, kto tego nie robi, to albo
    gardzi takim zabiegiem, albo nie odczuwa potrzeby takiego zabiegu,albo
    chce,ale nie potrafi, albo...
    z pewnoscia: nie jest to OBIEKTYWNIE bez sensu.
    dlatego dyskusja o sensie jest jałowa.
    O metodzie - nie.

  • 43. Data: 2011-11-05 01:09:16
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    cichybartko in news:j8v13u$h7j$1@news.onet.pl
    > No cóż może autorowi wątku chodzi o takie właśnie "pociemnienie".

    także; najogolniej nazwalem sprawe "obramowaniem", "graficznym wykonczeniem"
    foto - jakos tak. Mozna to jeszcze do-nazywac "zamknieciem formy", jak kto
    chce. Wiadomo, o co chodzi. Mam nadzieję.

  • 44. Data: 2011-11-05 05:39:47
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > nigdzie nie pisalem - piszac root post - że musze to mieć;
    > jedni to robia, inni nie;

    Jednak widze, ze nasza "silowa edukacja estetyczna" jakis efekt dala ;-)
    A powaznie: poeksperymentuj z ramkami, ale naoprawde ostroznie. Pamietaj, ze
    w niektorych "ogladaczach" taki ramkowany zabieg moze wywolac na tyle silne
    uczucie politowania dla Tworcy ramki, ze przesloni to co jest na fotografi.
    Z tgo co widze w watku, nie jestem jakim wyjatkiem w tej ocenie.(moze po
    prstu tez za bardzo "stykowka" kojarzy mi sie z polproduktem :-)

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 45. Data: 2011-11-05 16:02:17
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Piotr Sz. in news:j92i78$ni5$1@news.dialog.net.pl
    > Jednak widze, ze nasza "silowa edukacja estetyczna" jakis efekt dala ;-)

    nie, nie, zapewniam Cię, że nie potrzebuję edukacji w sprawie estetyki. W
    sprawach warsztatowych - a to już insza inszość :)
    a to, że wspomnialem, iż "nie pisalem , że musze to mieć" - nie jest moim
    naglym ustepstwem w sprawach "ramkowych" bo tak perswazyjne okazaly sie
    posty odpowiadajace, że aż zmienilem zdanie, ale jest to tylko i wyłącznie
    moją uwagą, że nigdzie wczesniej nie wyrazilem jakiegos kategorycznego
    zdania w tej sprawie.
    Pytalem _tylko_ o metode/metody. Tylko. Pomijam rozwazania estetyczne. To
    sam sobie rozwiazuje :)
    Ale o czym tu mowa? Chcemy rozstrzygnac sens czy brak sensu w sprawie, o
    ktorej zdanie maja podzielone legiony tworcow/artystow i to tych naprawde
    tworczych i ciekawych? No chyba nie warto :)
    Z wątku rozumiem, że tak naprawde, to nie ma jakiejs artystycznie ciekawej
    metody na podejsciem do sprawy z uzyciem softu.

  • 46. Data: 2011-11-06 08:07:11
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > Z wątku rozumiem, że tak naprawde, to nie ma jakiejs artystycznie ciekawej
    > metody na podejsciem do sprawy z uzyciem softu.

    Sztampa to sztampa.

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 47. Data: 2011-11-06 08:16:38
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > także; najogolniej nazwalem sprawe "obramowaniem", "graficznym
    > wykonczeniem" foto - jakos tak. Mozna to jeszcze do-nazywac "zamknieciem
    > formy", jak kto chce. Wiadomo, o co chodzi. Mam nadzieję.

    No wlasnie nie wiadomo, bo pokazujesz przyklady z rameczkami "a la wiocha",
    a chcesz soft do artystyczngo obramowania , graficznego wykonczenia zdjecia
    i zamkniecia jego formy. Czegos takigo raczej nie znajdziesz. (o czym
    zreszta tersc watku juz Cie powinna przekonac) :-)

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 48. Data: 2011-11-07 09:31:43
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-11-04 21:58:27 +0100, "Piotr Sz." <n...@s...pl> said:

    > Malo ma miejsca na "wolnosc tworcza" blizej srodka kadru?

    Może komuś mało.

    > Fikusna ramka to dopiero akt tworczy! Litosci... :-)

    Skoro jesteś takim autorytetem od tego co jest wiochą, a co aktem
    twórczym, to ja bym chciał zobaczyś Twoje referencje - jakieś
    publikacje naukowe o tematyce, listę wystaw itp. Bo trzeba być oprawdy
    wybitnym znawcą, aby nie widząc utworu na oczy umieć go tak trafnie i
    jednoznacznie sklasyfikować.

    de Fresz

  • 49. Data: 2011-11-07 09:33:40
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-11-05 06:39:47 +0100, "Piotr Sz." <a...@a...pl> said:

> [...]
    > Pamietaj, ze w niektorych "ogladaczach" taki ramkowany zabieg moze
    > wywolac na tyle silne uczucie politowania dla Tworcy ramki, ze

    I takich oglądaczy osobiście bym zlał sikiem falistym. I tak się nigdy
    nie dogodzi wszystkim, po co więc marnować energię na dogadzania
    ślepcom...

    de Fresz

  • 50. Data: 2011-11-07 12:44:25
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Piotr Sz. in news:j95fp5$5n6$1@news.dialog.net.pl
    > No wlasnie nie wiadomo, bo pokazujesz przyklady z rameczkami "a la
    > wiocha",

    zastanawiam sie, jak Ci to wytlumaczyc.... hm. Może tak:

    1.
    nie zgadzam sie że to jest wiocha:
    http://estevanoriol.com/wp/?p=56 i mozemy miec po prostu rozne zdania.
    Biore to na klate.
    Nie twierdze, że to jest dokladnie to, co ja aprobuje, ale jest, jakie jest
    i z pewnoscią to juz jest propozycja, z pewnoscia nie jest wiocha.

    2.
    http://estevanoriol.com/wp/?p=56 - ok, to faktycznie jest taka
    "metal-wiocha", ale tez pomysl, że to jest greps, to jest celowe. Zobacz co
    jest na
    zdjeciach. Ja to tak czytam. Moze sie podobac, badz nie; to tyle.

    A mnie NIE chodzilo o to, by poszeptac o estetyce, ale o metodzie, o
    technice :) A co sie porobilo?

    > a chcesz soft do artystyczngo obramowania , graficznego
    > wykonczenia zdjecia i zamkniecia jego formy. Czegos takigo raczej nie
    > znajdziesz. (o czym zreszta tersc watku juz Cie powinna przekonac) :-)

    i dokladnie taka jest konkluzja: z wątku tego nie dowiaduje sie.
    Dobre pytanie: jaka jest obiektywna prawda? Otwieta nie znaju.