  • 11. Data: 2009-05-20 22:19:24
    Temat: Re: papier
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    elementy nie pokryte stopem lutowniczym pomijajac zlocone piny
    traktuje jak zywnosc :)

    to co jest produkowane obecnie w chinach to masakra ,
    zamawiam elementy np. tact switch z firmy M... , lutuje czesc olowiowka jest ok ,
    poleza 3 m-ce na powietrzu i du.. , wydawalo mi sie ze pierwszym razem trafilem
    na lezaki magazynowe ale sytuacja powtarza sie juz n-ty raz, trzeba lutowac
    bezolowiem zeby cokolwiek zalapalo , nie jest wesolo :(

  • 12. Data: 2009-05-20 23:19:36
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    identyfikator: 20040501 pisze:

    > jest taki niebieski trójkąt a w nim ręka z kreską... to to? na opakowaniu
    > pisze jeszcze static dissipative - czyli jak?

    Czyli antystatyczny. Dosłownie to rozpraszający napięcie statyczne.

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 13. Data: 2009-05-21 12:43:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PP" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ja bym nie ryzykował, szczerze mówiąc nigdy nie ubiłem elementu
    > elektrostatycznie a elektryzuję się okropnie i strzelam naokoło
    > iskrami :).

    A ja wlasnie w ramach omijania ryzyka pakuje w papier.

    IMHO sie stosunkowo najmniej elektryzuje.

    J.

  • 14. Data: 2009-05-21 21:59:01
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    nenik pisze:

> [...]
    > na lezaki magazynowe ale sytuacja powtarza sie juz n-ty raz, trzeba lutowac
    > bezolowiem zeby cokolwiek zalapalo , nie jest wesolo :(

    A Ty myślisz, że czym teraz lutuje cała Europa sprzęt powszechnego
    użytku (i Chińczycy na rynki Europejskie również)? Niedługo i w
    obszarach "krytycznych" zabronią ołowiu i nie będzie alternatywy.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2009-05-21 22:07:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 May 2009 23:59:01 +0200, Adam Dybkowski wrote:

    >A Ty myślisz, że czym teraz lutuje cała Europa sprzęt powszechnego
    >użytku (i Chińczycy na rynki Europejskie również)? Niedługo i w
    >obszarach "krytycznych" zabronią ołowiu i nie będzie alternatywy.

    No ale zaraz - przeciez nawet tu niektorzy cytowali ze olowiowym lutem
    mozna lutowac bezolowiowe czesci bez problemu ..

    J.

  • 16. Data: 2009-05-21 22:16:23
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    J.F. wrote:

    > No ale zaraz - przeciez nawet tu niektorzy cytowali ze olowiowym lutem
    > mozna lutowac bezolowiowe czesci bez problemu ..

    Mozna (i bardzo latwo i wygodnie to sie robi) - tylko to nie ROHS juz
    jest. Problem nie jest w elementach, problem jest ze spoiwo 'lubi
    uciekac na wyprowadzenia scalakow, a nie lubi PCB. Scalaka jest duzo
    latwiej zrobic ROHS-compatible. Kiedys fajne video widzialem, gdzie
    porownane byly problemy ze zwilzaniem PCB w roznych technologiach.

    --
    Jerry1111

  • 17. Data: 2009-05-21 22:39:56
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    J.F. pisze:

    > No ale zaraz - przeciez nawet tu niektorzy cytowali ze olowiowym lutem
    > mozna lutowac bezolowiowe czesci bez problemu ..

    Ale kto tak lutuje?
    Przecież nie możesz wprowadzić tego do sprzedaży. Musi być lut bezołowiowy.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2009-05-22 05:59:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 May 2009 00:39:56 +0200, Adam Dybkowski wrote:

    >Ale kto tak lutuje?
    >Przecież nie możesz wprowadzić tego do sprzedaży. Musi być lut bezołowiowy.

    Ktos kto robi sprzet zwolniony z obowiazku, albo dla siebie, albo na
    eksport do USA - tak czy inaczej mialo nie byc problemow. Sa ?

    J.