  • 141. Data: 2012-03-27 13:39:56
    Temat: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 23 Mar 2012 23:04:17 +0100 osobnik zwany Krzysztof 45
    wystukał:

    to teraz sprawdź ichniejszą

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 142. Data: 2012-03-27 14:13:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości grup
    >Nie sądzę żeby paliwo utrzymało obecną cenę przez długi czas. Jeżeli
    >tak

    Wrecz odwrotnie - widzisz jakies powody do potanienia, poza "powinno
    byc tansze" ?

    >będzie ludzie zaczną kombinować - zacznie się przerabianie samochodów
    >na LPG, elektryczne, CNG itd. Ludzie będą tankować w domu a nie
    >stacjach np CNG.

    Beda, ale warunkiem tego jest wysoka cena benzyny :-)
    No i gazu tez wkrotce zabraknie :-(

    >Transport nie może być zbyt drogi przez długi okres czasu - to
    >kwestia obecnego społeczeństwa i tego jak żyje. Mało kto będzie
    >chciał się przeprowadzić bo to nic nie da - dziś pracujesz tu a za
    >rok tam - mobilność to dziś cecha społeczeństwa.

    Czyli niestety ale przewidujesz ciagle zapotrzebowanie na paliwo. Wiec
    nie potanieje.

    J.

  • 143. Data: 2012-03-27 14:32:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ojciec" napisał w wiadomości
    >Elektryczne samochody mają sens tylko przy Elektrowniach Atomowych.
    >Jeżeli ludzie przesiądą się na samochody elektryczne to pójdzie cena
    >prądu w górę.

    Podatek drogowy do pradu dolicza :-)

    >Obecnie polskie elektrownie są w stanie nędzy i rozpaczy. Aby
    >zapewnić więcej Energi elektrycznej w sieci dystrybucyjnej będzie
    >trzeba nagłej naprawy, aby nie zacząć odcinać zasilania z nadmiernego
    >popytu.Po drugie zwiększony popyt podnosi cenę, masz na przykładzie
    >ON!

    No nie, az tak zle nie jest.
    Nasza energetyka ma moc zainstalowana cos rzedu 35GW, choc tu sie
    mozna spierac ile z tego sprawne, ale zima w szczycie dostarcza 25GW,
    a nocy spada zapotrzebowanie o ~7GW. W sam raz starczy na ladowanie
    paru mln samochodow moca 1kW.

    I to jest akurat tyle aby turbiny nie krecily sie bezproduktywnie. Co
    najwyzej nocna taryfa sie troche podniesie.

    Oczywiscie gdzies dalej pojda koszta nowych elektrowni, bo stare
    powoli sie jednak starzeja.

    >LPG też pójdzie w górę już widziałem gdzieś bąki o podwyższeniu akcyz
    >na LPG mądry inaczej napisał 400% a ja napisze 4 krotnie.

    Podatki to niezalezna sprawa - samochody elektryczne tez beda musialy
    placic akcyze, bo budzet braku kilkunastu nie wytrzyma :-)

    J.

  • 144. Data: 2012-03-27 14:52:18
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-03-26 17:34, Krzysztof 45 pisze:
    > Przesadzasz trochę a nawet i to bardzo :)

    Aj tam aj tam, wcale nie:)

    A.

  • 145. Data: 2012-03-27 18:00:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    jerzu wrote:

    > Ja tankowałem ON za 5,68. W Warszawie. Ostatnio zauważyłem też, że
    > ceny ON idą w dól, za to benzynka w górę. Na wielu stacjach znowu ON
    > jest tańszy od benzyny.

    I TAK TRZYMAĆ...

    ON powinien być znacznie tańśzy bo jest mniej przetworzony niż benzyna

  • 146. Data: 2012-03-27 18:10:35
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 27 Mar 2012 18:00:29 +0200, "Marek Dyjor"
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    >I TAK TRZYMAĆ...

    Dzisiaj w okolicahc Lublina, na stacjach z mapisem "Paliwa Orlen"
    (takie czerwone), ON był po 5,49.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 147. Data: 2012-03-27 18:18:08
    Od: Diabełson(R) <h...@s...org>

    W dniu 2012-03-23 19:14, Dysiek pisze:

    > Generlanie jazda w miescie wlasnym autem do dla mnie nieporozumienie -
    > jezdzi sie dluzej jak zbiorkomem, gazety sie nie poczyta, na necie sie nie
    > posiedzi a koszty duze. Co innego jak ktos mieszka na wsi a PKS ma raz na
    > godzine.

    Oczywiście tonę towaru tez można zbiorkomem przesmerfować ;)

    --
    F'pockokah az przytópęm(R)

  • 148. Data: 2012-03-27 19:43:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    >I TAK TRZYMAĆ...
    >ON powinien być znacznie tańśzy bo jest mniej przetworzony niż
    >benzyna

    Zebys sie nie zdziwil ze wiecej, bo to i filtrowac chyba jakos trzeba,
    i odsiarczac, a moze nawet dodawac zimowe dodatki.

    Poza tym z prostej destylarni wychodzi okreslona ilosc roznych
    skladowych, i cena musi byc taka zeby sie wszystkie sprzedaly.
    Ale prostych destylarni juz nie ma, teraz mozna
    krakingiem/reformingiem regulowac produkcje, ale nie za darmo ...

    No i na koniec - ciezar wlasciwy ON wiekszy ..

    J.

  • 149. Data: 2012-03-27 21:04:05
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Klimat jest OK. Jeżdżę motocyklem wiec wiem. Przymrozek na suchym
    > asfalcie to nie problem. Jeździłem już moto przy -5 stopniach. Problemem
    > nie jest temperatura ale przyczepność opon do asfaltu. Do skuterów można
    > już kupić opony zimowe. Do motocykli jeszcze nie widziałem.

    Też jeżdżę moto, ale po kiego grzyba Ci opony zimowe? Przecież to służy
    do lepszego kopania w śniegu. W takich warunkach chcesz jeździć
    motocyklem? Problemem na śliskim są tylko dwa punkty podparcia, przede
    wszystkim na zakręcie.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 150. Data: 2012-03-28 13:39:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Diabełson(R) wrote:

    > Oczywiście tonę towaru tez można zbiorkomem przesmerfować ;)

    bierzesz 10 ludzi każdemu dajesz paczke 100kg bilet i jazda...

    bilet 3 zł +8 zł za godzine 11 x 10 wyjdzie 110 zł za przewalenei tej
    tony...

    być moze taniej niż ciężarówką. :)