  • 21. Data: 2009-11-08 21:42:05
    Temat: Re: [ot] Ile pradu bede miec za 30 000? Ekologia wg Polkowic
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Szczesniak napisał:

    > Natura ukryła ten węgiel w skałach węglanowych (wapienie i okolice).
    > A bilans energetyczny kiedyś trzeba będzie wyrównać, bo jak się
    > zapasy skończą do i tak wyrówna się sam, ale w niewłaściwym momencie :)

    Poupychała gdzie tylko się dało, w węglanach chyba faktycznie najwięcej.
    Z tego też wynika, że bilans energetyczny to nie to samo co bilan węglowy.
    Kiedyś biadolono wyłącznie nad tym pierwszym, teraz padło na drugi.
    Ot, takie przejściowe mody.

    Jarek

    --
    A czy przyroda kolebka | Nie ma co pytać, koledzy
    Myślała kiedyś dokładnie | Rrobiła i tak jej wyszło.

  • 22. Data: 2009-11-09 11:48:39
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 08 Nov 2009 20:33:07 +0000, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Nie do końca identyczność. Spalamy na przykład węgiel, który powstał w
    > karbonie. W karbonie, to była "inna Ziemia", inna atmosfera, nam by się
    I do tego inne Sloneczko, tzn. mlodsze, blizej ZAMSu :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 23. Data: 2009-11-09 11:56:46
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 08 Nov 2009 18:59:27 +0100, Wojciech Bartczak napisał(a):

    > Fakt, może być to problem, jeżeli pozwoli się na to, ale myślę, że jest
    > to kwestia rozwiązywalna. Buraki czy inne rośliny, z których da się
    > pędzić alkohol powinny być mało wymagające, dając możliwość sadzenia na
    > trudnych glebach.
    Buraki to wymagajace rosliny.
    A obecnie prace koncentruja sie na paliwach tzw. II generacji, czyli
    uzyskiwanymi nie z wymagajacych roslin, ale z odpadowej celulozy i moze
    ligniny. Glownie przez fermentacje etanolowa lub butanolowa tych trudnych
    do sfermentowania surowcow (przekonuje sie drobnoustroje do roboty
    poprawiajac ich genotypy) lub w ostatecznosci mysli sie o zgazowaniu i
    syntezie F-T albo metanolu z gazu syntezowego.

    Wpadla mi w oczy tez jakas sucholubna roslina, ktora w ubogich krajach
    nie konkuruje z uprawami zywnosci (za to na pewno zabiera siedliska innym
    sucholubnym roslinom :) i nadaje sie do uzyskiwania oleju do zasilania
    diesli.

    Zainteresowanym proponuje przejrzec np. tematy stad:
    http://www.greencarcongress.com/topics.html

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski