  • 51. Data: 2002-09-10 20:21:50
    Temat: Re: oszustwo (?!?!)
    Od: Bartosz Jakubski <B...@s...com.pl>

    futszaK napisał(a):

    > znak czasów Panie Szanowny, nic sie nie da z tym poradzic
    >
    > nagrywamy plytke, pakujemy do koperty i wysylamy Pocztą. Co w tym
    > zlego ???

    Chodzi o to, że czerwona skrzynka przy próbie wrzucenia zwraca
    "554 Transaction failed".

    --
    -- .- Bartosz Jakubski ------------------- Sosnowiec -. --
    -- | Free Software is a matter of liberty, not price | --

  • 52. Data: 2002-09-13 11:43:07
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@W...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Tak naprawde to tylko miedzymordzie jest takie, generowany ruch w
    > efekcie jest znacznie mniejszy

    No to już nie wiem co chcesz wykazać.
    Większość koncentratorów ma porty uplink o wyższej przepustowości niz
    maksymalna, sumaryczna przepustowość portów dostępowych. Tylko, że nic z
    tego nie wynika dla jakości świadczonych usług.

    Z#

  • 53. Data: 2002-09-13 12:53:23
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    > tiaaaaa, ale user powie ze uzywa kazyyy do przewalania zdjec z wakacji
    > u cioci i coooo ????

    Ale co, komu powie ???
    Przecież ja już napisałem, że nie chodzi mi udowadnianie czegokolwiek, tylko
    o to, że zanim zacznie się kogoś oskarżać wypadałoby popatrzeć w lustro.
    Ze wspomnianego przeze mnie maila p.Sergiusza Pawłowicza reprezentującego -
    jak rozumiem - poglądy użytkowników P2P, który dostałem na priva wynikało -
    ni mniej, ni więcej - tylko, że providerzy stosujący priorytetyzację ruchu
    są złodziejami.

    > alez oczywiscie, z tym ze zapotrzebowanie na ruch sie zmienia. Tak jak
    > explozja Internetu spowodowalo zmianie sposobu obciazenia komutowanej
    > sieci telefonicznej, tak obecnie explozja p2p powoduje zmiane
    > statystyk obciazenia sieci szkieletowej.

    "zmianę statystyk obciążenia" :-). Za Gierka było określenie "regulacja
    cen". Wzrośnie, po prostu, i to bardzo.
    O co naprawdę chodzi - ano o to, że nagle abonenci, doszli do wniosku, że
    chcą mieć gwarancję całego dostepnego pasma. MUSI to skutkować albo zmianą
    cen, albo wprowadzeniem mechanizmów regulacji ruchu.

    > Slabszy operator to ten, ktory nie jest w stanie rozbudowywac sieci
    > szkieletowej proporcjonalnie do zapotrzebowania/nie posiada wlasnej
    > sieci szkieletowej.
    > Sytuacja na rynku sie zmienia, z tym nalezy sie pogodzic. Slabsi
    > wypadaja (zmieniaja branze) i nikt kto jest obecnie providerem nie
    > musi byc do konca zycia providerem.

    Rzuć okiem na parametry oferowane na łączach abonenckich przez dużych
    telekomów na świecie.
    Rzuć też okiem na ich zadłużenie: France Telecom - ponad 70 miliardów Euro,
    Deutsche Telecom - ponad 67 miliardów.
    Rozbudowywać swoje sieci może każdy, kto tylko ma odpowiednią siłę
    przekonywania. U nas też była taka firma, która miała i dobre łącza i
    szkielet. Znasz aktualny adres ?

    > ostatnia mila zostanie udostepniona wczesniej niz Ci sie wydaje, przez
    > nia wejdzie TelEnergo/NOM ze swoja, wysoce wydajna siecia szkieletowa
    > ktora dociera na kazde zadupie

    Widzę, że uwielbiasz wielkich, a małych masz w pogardzie.
    Wyobraź sobie, że na udostępnienie ostatniej mili na normalnych warunkach
    czekam z niecierpliwością. Nie musiałbym płacić za druty tyle ile mój
    monopolistyczny konkurent bierze za kompletną usługę :-/

    Z#

  • 54. Data: 2002-09-17 09:00:44
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Fri, 13 Sep 2002 12:53:23 +0000 (UTC), "Zbigniew Sikora"
    <z...@h...net.pl> wrote:

> [...]
    > ni mniej, ni więcej - tylko, że providerzy stosujący priorytetyzację ruchu

    coz, przesadzaja troche (w sumie juz widze jak takie ograniczenia
    ominac, ale to nie zmienia faktu ze wiekszosc ludzi tego nie
    wykorzysta i popularnosc p2p zmaleje), jednakze tacy co stawiaja
    jakies dziwne ograniczenia swiadcza niepelnowartosciowy dostep do
    Internetu i nalezy ich unikac jesli chce sie korzystac z p2p

> [...]
    > chcą mieć gwarancję całego dostepnego pasma. MUSI to skutkować albo zmianą
    > cen, albo wprowadzeniem mechanizmów regulacji ruchu.

    od tego sa stosowne umowy aby te sprawy regulowac

> [...]
    > Rozbudowywać swoje sieci może każdy, kto tylko ma odpowiednią siłę
    > przekonywania. U nas też była taka firma, która miała i dobre łącza i

    1.TPSA
    2.TelEnergo
    3.FT Telekom (czyli telekomunikacja kolejowa)

    nie slyszalem o innych firmach ktore by mialy wlasna siec szkieletowa.
    Owszem, bylo i jest sporo firm ktore wynajmujac od innych lacza
    swiadcza uslugi, ale to nie jest rownoznaczne z posiadaniem sieci
    szkieletowej.

    Jesli nawet taki telecom zbankrutuje to jego szkielet wykupi ktos
    inny, po znacznie nizszej cenie i bedzie swiadczyl uslugi przy jego
    pomocy znacznie taniej. Nikt światłowodów z ziemi wyrywał nie będzie i
    interes bedzie sie krecil ku uciesze uzytkownikow.

    > Widzę, że uwielbiasz wielkich, a małych masz w pogardzie.

    Bo wielcy maja wlasne lacza i moga wiecej bez bawienia sie w pierdoly
    takie jak wynajmowanie lacz o przeplywnosci niewiele wiekszej niz co
    lepsze przylacza abonenckie.
    Male sklepiki padaja bo korzystaja z hurtowni miast kupowac od
    producentow, tak wiec czemu mali providerzy (jako firmy a nie jako
    osiedlowki nie posiadajace kosztów) nie maja padac ???

    > Wyobraź sobie, że na udostępnienie ostatniej mili na normalnych warunkach
    > czekam z niecierpliwością. Nie musiałbym płacić za druty tyle ile mój
    > monopolistyczny konkurent bierze za kompletną usługę :-/

    .z tym udostepnieniem LM to wyjda jeszcze wieksze jaja jak z 1044 i
    znowu bedzie ze chcielismy dobrze ale wyszlo jak zwykle...

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea 504213565 POTS (59)8339018

  • 55. Data: 2002-09-17 09:00:58
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Tue, 10 Sep 2002 14:54:30 +0000 (UTC), Ziemek Borowski
    <z...@Z...Waw.PL> wrote:

    > jak rozumiem silni to ci który nabiora kredytów i ich nie spłacą... a w
    > efekcie zbankrutują lub będą finansowali sieć np. z telefonii głosowej,
    > lub innych złotych kur.

    takie sa prawa rynku w tej branzy

    Czy ktos (z klientów) przejmuje się faktem, ze hipermarkety korzystaja
    ze zwolnien podatkowych, czyli kazdy podatnik czy korzysta czy nie
    korzysta to dyma na ich funkcjonowanie ???

    Nie, liczy sie efekt koncowy.

    Ja tu nie mam zamiaru siedziec i sie uazalac nad malutkimi
    łoperatorami ktorzy mysla ze jak podlacza 50 userow to juz z tego
    bedzie wielki biznes, ja wole zeby pieniadze zmarnowane na budowe
    pseudosieci byly wykorzystane (znacznie efektywniej) przez DUŻEGO
    operatora posiadającego własną sieć szkieletową.

  • 56. Data: 2002-09-17 09:02:00
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Fri, 13 Sep 2002 11:43:07 +0000 (UTC), "Zbigniew Sikora"
    <z...@h...net.pl> wrote:

> [...]
    > maksymalna, sumaryczna przepustowość portów dostępowych. Tylko, że nic z
    > tego nie wynika dla jakości świadczonych usług.

    Jakosc swiadczonych uslug jest zalezna od operatora przede wszystkim

  • 57. Data: 2002-09-17 14:43:42
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    > jednakze tacy co stawiaja
    > jakies dziwne ograniczenia swiadcza niepelnowartosciowy dostep do
    > Internetu

    "dziwne ograniczenia" mają na celu umożliwienie normalnego funkcjonowanie
    łącz. U mnie zostały wprowadzone po interwencjach klientów mających kłopoty
    np. z wysyłaniem maili ponieważ ICH łącza dostępowe były w kierunku
    "upstream" wysycone w 100% ruchem P2P.
    Jeden z marketów korzystający z łącza dla potrzeb publicznego dostepu do
    Internetu na stoisku komputerowym zażyczył sobie filtrowania przez nas
    zawartości pod kątem m.in. pornografii. To też przykład
    "niepełnowartościowego" dostępu na życzenie klienta.

    > i nalezy ich unikac jesli chce sie korzystac z p2p

    Baba z wozu - koniom lżej.

> [...]
    > Owszem, bylo i jest sporo firm ktore wynajmujac od innych lacza
    > swiadcza uslugi, ale to nie jest rownoznaczne z posiadaniem sieci

    Idąc dalej tym tropem dojdziemy do wniosku, że prawdziwy provider to taki,
    którego światłowody leżą w ziemi będącej jego hipoteczną własnością ;-).

    > Bo wielcy maja wlasne lacza i moga wiecej bez bawienia sie w pierdoly
    > takie jak wynajmowanie lacz o przeplywnosci niewiele wiekszej niz co
    > lepsze przylacza abonenckie.

    Co mogą więcej ? Tylko tyle, że mając dużą sieć szkieletową oferują większą
    bazę dla ruchu P2P bez angażowania łącz międzyoperatorskich. A takie coś nie
    jest dla mnie żadnym kryterium klasy operatora.
    A co do stosunku wielkości sprzedanej przepustowości do przepustowości
    własnych peeringów, to akurat ten "wielki" wypada całkiem źle.

    > Male sklepiki padaja bo korzystaja z hurtowni miast kupowac od
    > producentow, tak wiec czemu mali providerzy (jako firmy a nie jako
    > osiedlowki nie posiadajace kosztów) nie maja padac ???

    A słyszałeś o pojęciu wartości dodanej (nie w ujęciu marksistowskim ;-) ? To
    ona właśnie sprawia, że mały/średni provider jest lepszym partnerem niż
    telekom.
    Zauważ, że nasza dyskusja dotyczy tylko pewnego segmentu rynku:
    sfrustrowanych klientów sieci osiedlowych. To ich zdanie jest podstawą
    wygłaszanych przez Ciebie sądów i prognoz. Biada providerom opierającym na
    nich swoją egzystencję.
    Ci, którzy świadczą usługi głównie klientom komercyjnym mogą spać spokojnie.

    Z#

  • 58. Data: 2002-09-17 16:38:31
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

> [...]
    > pseudosieci byly wykorzystane (znacznie efektywniej) przez DUŻEGO
    > operatora posiadającego własną sieć szkieletową.

    No to powiem Ci tak:
    nie wiem jak Ty, ale ja w takim świecie, gdzie był jeden DUŻY operator parę
    lat przeżyłem. I dziekuję uprzejmie za więcej...
    A szlag go trafił tylko dlatego, że wypadkowa poglądów ludzi była inna niż
    prezentowana w tej chwili przez Ciebie.
    A nasz świat funkcjonuje jako-tako tylko dlatego, że "malutcy łoperatorzy" i
    inne firemki robią swój "nie-wielki biznes" i to one pchają go do przodu. To
    juz nawet lewicujący ekonomiści zdążyli zauważyć.
    Więc nie użalaj się dalej i nie zaglądaj im do kieszeni na co marnują swoje
    pieniądze, bo one zostały ciężko zarobione, opodatkowane i należą DO NICH !

    Z#

  • 59. Data: 2002-09-18 09:02:33
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    Zbigniew Sikora napisał(a), dnia 2002.09.17 16:43:

> [...]
    > łącz. U mnie zostały wprowadzone po interwencjach klientów mających kłopoty
    > np. z wysyłaniem maili ponieważ ICH łącza dostępowe były w kierunku

    Internet i sposoby jego użytkowania zmieniają się, zresztą zawsze tak
    było. ISP muszą się do tego dostosować. Jeśli nie mogą albo nie chcą, to
    powinni przynajmniej jasno informować, że blokują (nieładnie!) lub
    limitują (już lepiej) pasmo dla takich czy innych usług.

    Tyle że notorycznie nie chce się ludziom konfigurować limitowania, bo
    prościej jest porty wyblokować. I to jest lamerstwo.

> [...]
    > zawartości pod kątem m.in. pornografii. To też przykład
    > "niepełnowartościowego" dostępu na życzenie klienta.

    Na życzenie klienta - to co innego. Jak klient sobie życzy, to nie ma
    problemu.

    > Baba z wozu - koniom lżej.

    To może w ogóle nie brać tej baby na wóz? Od razu klientom powidzieć "na
    naszym dostępie nie ma P2P"?

    [...]

> [...]
    > nich swoją egzystencję.
    > Ci, którzy świadczą usługi głównie klientom komercyjnym mogą spać spokojnie.

    Chyba że spróbują traktować tych klientów tak jak indywidualnych...
    wtedy się mogą przejechać.

    --
    I think I'm a clone now /---------------R-E-K-L-A-M-A-----------------
    there's always two of me | Ukulturalnij się! Zaprasza www.filharmonia.pl

  • 60. Data: 2002-09-20 10:31:09
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "MSZ" <m...@k...pmp.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powinni przynajmniej jasno informować, że blokują (nieładnie!) lub
    > limitują (już lepiej) pasmo dla takich czy innych usług.

    Ciągle mi się wydaje, że nie rozumiecie powodów takiego działania. To nie
    jest "już lepiej", tylko jest to warunek "sine qua non" funkcjonowania
    łącza. I provider nie jest tu w opozycji do klienta, wręcz przeciwnie. Jeśli
    w jednej sieci są dwie osoby zajmujące się zapełnianiem dysków multimediami,
    a pozostałe dwadzieścia chce pracować, grać, czy robić cokolwiek innego to
    nie można pozwolić, aby tych dwóch zablokowało całe dostępne pasmo. Mimo
    tego, że to oni krzyczą zazwyczaj najgłośniej. A tak naprawdę krzywda się
    nikomu nie dzieje, bo czy dany film będzie schodził dobę czy dwie, to IMHO
    nie ma to wielkiego znaczenia, a przyjemnie jest w międzyczasie gdzieś się
    zalogować, coś przeglądnąć czy wysłać maila.
    Oczywiście mówię to wszystko z pozycji providera, ale problem dla
    użytkowników jest ten sam - niezależnie czy między nimi a Siecią występuje
    krwiożerczy ISP, czy też mają swoje własne "komunalne" łącze. Bez
    priorytetyzacji ruchu sami staną przed problemem niewydolności
    łącza, a przy Neostradzie czy asymetrycznym DSLu pasmo wychodzące zapchać
    jest bardzo łatwo. Więc szybko znajdziemy się w punkcie wyjścia - trzeba
    będzie znaleźć administratora, kazać mu skonfigurować linuxa, i... już zaraz
    będzie na kim psy wieszać.

    Z#