  • Data: 2009-04-28 10:58:28
    Temat: "oszukali operatora"... gdzie tu lamanie prawa?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    Czytam tak sobie z ciekawoscia:

    http://wiadomosci.onet.pl/1960472,11,oszukali_operat
    ora_tel_kom_na_ponad_900_tys_zl,item.html

    Czterej mężczyźni z Podkarpacia i Warszawy podejrzani są o oszukanie
    jednego z operatorów sieci komórkowej na ponad 900 tys. zł.
    Jak poinformował rzecznik podkarpackiej policji Paweł Międlar (...)
    abonent dzwoniący na numer konkretnego operatora płacił za połączenie
    według ustalonej taryfy, jednak w rzeczywistości jego połączenie było
    tańsze, bo przechodziło przez urządzenie transferujące. Na różnicy w
    cenie zarabiali podejrzani. Natomiast do operatora sieci trafiało
    mniej pieniędzy.
    Sprawę prowadzi Centralne Biuro Śledcze pod nadzorem Prokuratury
    Okręgowej w Rzeszowie. Nie wyklucza się kolejnych zatrzymań.

    I nie moge sie doszukac, na czym polegalo oszustwo? W koncu domniemani
    "oszusci" placili operatorowi za wykonane polaczenia (przynajmniej tak
    wynika z tresci artykulu).

    Innymi slowy: w domu mam podobne urzadzenie (ot, jakis router VoIP).
    Wydaje mi sie, ze wykonuje podobnego rodzaju "oszustwa" - tzn. bedac
    poza domem dzwonie na moj domowy numer stacjonarny z komorki, za darmo
    (taka taryfa). Po wbiciu specjalnego kodu na klawiaturze aparatu,
    wykonuje tanie polaczenie zagraniczne przy pomocy sieci VoIP.
    Naturalnie, do mojego operatora komorkowego trafia mniej pieniedzy.

    Czy rowniez jestem oszustem? Czy powinienem doniesc na siebie do
    Centralnego Biura Sledczego pod nadzorem Prokuratury Okregowej w Rzeszowie?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org