  • 1. Data: 2010-10-13 12:40:46
    Temat: oszczedny procek
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    czy znacie jakis procek (do uC) aby byl bardzo oszczedny pod wzgledem
    zuzycia energii. W zasadzie nic wielkiego nie bedzie robil, tylko raz
    na jakis czas bedzie "zbieral" bity z wejscia i po drobnej przerobce
    (modyfikacji kilku bitow) bedzie wypychal na wyjsciu (1 b/s) i to
    kilka razy na godzine/dobe.
    Zasilanie 2 x AA (baterie alkaiczne)

    Najmniejszy jaki sie znajdzie:

    wejscie do programowania
    we, wy, kwarc
    zasilanie, masa

    Czy sa jakies mozliwosci, aby "po pracy" procek zasnal i przeszedl w
    tryb stand-by i za jakis czas sie obudzil lub zostalby obudzony (raz
    na godzine/kilka razy na dobe).

    Macie pomysla?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-10-13 13:00:15
    Temat: Re: oszczedny procek
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.10.2010 14:40, schrieb a...@p...pl:
> [...]
    >
    > Czy sa jakies mozliwosci, aby "po pracy" procek zasnal i przeszedl w
    > tryb stand-by i za jakis czas sie obudzil lub zostalby obudzony (raz

    po co kwarc? Szkoda energii. Ja bym wziął MSP430F2013. Powinien z rok na
    tych bateryjkach pociągnąć.

    Waldek

  • 3. Data: 2010-10-13 13:14:04
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2010-10-13 14:40, a...@p...pl pisze:

    > czy znacie jakis procek (do uC) aby byl bardzo oszczedny pod wzgledem
    > zuzycia energii.

    Ano,
    AVR z serii picoPower,
    PIC PIC16F/LF1826/27 http://www.microchip.com/en_us/technology/xlp/
    no i MSP430 texasa.

  • 4. Data: 2010-10-13 13:23:34
    Od: "dolczak" <d...@w...pl>

    ST7, 1uA w trybie Halt.

    Uzytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisal w wiadomosci

  • 5. Data: 2010-10-13 14:12:53
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    > Ano,
    > AVR z serii picoPower,
    > PIC PIC16F/LF1826/27 http://www.microchip.com/en_us/technology/xlp/
    > no i MSP430 texasa.

    Microchip PIC albo MSP430 z TI.
    Atmela to raczej nie ruszaj bo się tylko będziesz *$%^$$$*^% na każdym
    kroku.

    Adam

  • 6. Data: 2010-10-13 14:26:40
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-13 16:12, Górski Adam pisze:

    > Microchip PIC albo MSP430 z TI.
    > Atmela to raczej nie ruszaj bo się tylko będziesz *$%^$$$*^% na każdym
    > kroku.
    >
    > Adam

    Microchip nie podaje całej prawdy o trybie XLP jak np data memory
    retention...
    Zostaje MSP.

    Mariusz Ł.

  • 7. Data: 2010-10-13 14:28:27
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    > Microchip PIC albo MSP430 z TI.
    > Atmela to raczej nie ruszaj bo się tylko będziesz *$%^$$$*^% na każdym
    > kroku.
    >
    > Adam

    Microchip nie podaje wprost całej prawdy o trybie XLP jak np data memory
    retention...
    Zostaje MSP.

    Mariusz Ł.

  • 8. Data: 2010-10-13 15:11:38
    Od: a...@p...pl

    Dzieki wszystkim za "tropy"

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2010-10-13 15:14:31
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.10.2010 16:12, schrieb Górski Adam:

    > Microchip PIC albo MSP430 z TI.
    > Atmela to raczej nie ruszaj bo się tylko będziesz *$%^$$$*^% na każdym
    > kroku.

    a pozostały czas kurwił ;-)

    Można wziąć jeszcze nowe tanie procki serii MSP430Gxxxx. Do kupienia w
    TI-shopie za parę dolców z przesyłką i płytką. To dla tych, którzy nie
    lubią SMD ;-). Procki serii G mają 12 bitowe ADC, niektóre F mają 16 bitów.

    Waldek

  • 10. Data: 2010-10-13 17:39:10
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-10-13 15:00, Waldemar Krzok pisze:

    > po co kwarc? Szkoda energii. Ja bym wziął MSP430F2013. Powinien z rok na
    > tych bateryjkach pociągnąć.

    Rok na 2xAA??
    Rok to on powinien na jakiejś pastylce pociągnąć jak się program dobrze
    napisze.
    Na 2,4V 2Ah to pochodzi kilka lat z cały czas włączonym wewnętrznym
    oscylatorem (tym oszczędnym).

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej