-
11. Data: 2013-03-23 00:51:58
Temat: Re: opony na mokro
Od: tá´Ź
J.F. wrote:
> P.S. Za to znow widzialem Niemcow w akcji - snieg sypie, na drodze juz
> bialo, a te cholery 140. I wypadkow nie widac ... no, ta bialosc to taka
> niewielka jeszcze wtedy, spadlo wiecej, to i oni zwolnili ...
Bo oni nie jeżdżą na Frigo2:
http://www.debica.com.pl/opony/_6
ani na Frigo:
http://www.debica.com.pl/opony/_8
ani tym bardziej na nalewkach czy oponach wyciągniętych z kibla, które to
"modele" są bardzo popularne w Polsce tudzież polecane przez PMS-owych
ekspertów.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
12. Data: 2013-03-23 09:17:59
Temat: Re: opony na mokro
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia 22 Mar 2013 23:51:58 GMT, tá´ napisał(a):
> J.F. wrote:
>> P.S. Za to znow widzialem Niemcow w akcji - snieg sypie, na drodze juz
>> bialo, a te cholery 140. I wypadkow nie widac ... no, ta bialosc to taka
>> niewielka jeszcze wtedy, spadlo wiecej, to i oni zwolnili ...
>
> Bo oni nie jeżdżą na Frigo2:
> http://www.debica.com.pl/opony/_6
> ani na Frigo:
> http://www.debica.com.pl/opony/_8
>
> ani tym bardziej na nalewkach czy oponach wyciągniętych z kibla, które to
> "modele" są bardzo popularne w Polsce tudzież polecane przez PMS-owych
> ekspertów.
Ale Frigo na sniegu to calkiem dobra opona.
Na wodzie co prawda ma klase F, a zimowki Conti C ...
Ktos wie jakie sa rzeczywiste roznice miedzy klasami ?
J.
-
13. Data: 2013-03-24 01:16:58
Temat: Re: opony na mokro
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 22 Mar 2013 07:17:02 +0100, J.F. napisał(a):
> Drugi zysk z unijnych urzedasow - etykieta na oponach, a na niej klasa
> przyczepnosci na mokro, halas i opory toczenia.
Wychodzi z nich jasno, że najlepsze we wszystkich kategoriach są budżetowe
modele Michelina.
Zaraz za nimi chińszczyzna.
Potem dopiero reszta.
Oczywiście wszystko jest kompletnie niezgodne z faktycznymi możliwościami
tych opon.
Kryteria prawdopodobnie zostały przygotowane pod konkretne modele opon,
chińczycy najszybciej zareagowali produkując opony pod te testy (na tyle na
ile się udało), reszta producentów połapała się zbyt późno że teraz trzeba
opony robić nie takie żeby była przyczepność, a takie żeby był test.
Ale myślę że bez problemu - góra dwa sezony i wszystkie opony będą miały
same A. Tyle że coś za coś - będą gorsze od obecnie produkowanych.
-
14. Data: 2013-03-24 03:15:45
Temat: Re: opony na mokro
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 3/24/2013 1:16 AM, Tomasz Pyra wrote:
> Dnia Fri, 22 Mar 2013 07:17:02 +0100, J.F. napisał(a):
>
>> Drugi zysk z unijnych urzedasow - etykieta na oponach, a na niej klasa
>> przyczepnosci na mokro, halas i opory toczenia.
>
> Wychodzi z nich jasno, że najlepsze we wszystkich kategoriach są budżetowe
> modele Michelina.
> Zaraz za nimi chińszczyzna.
> Potem dopiero reszta.
>
> Oczywiście wszystko jest kompletnie niezgodne z faktycznymi możliwościami
> tych opon.
>
> Kryteria prawdopodobnie zostały przygotowane pod konkretne modele opon,
> chińczycy najszybciej zareagowali produkując opony pod te testy (na tyle na
> ile się udało), reszta producentów połapała się zbyt późno że teraz trzeba
> opony robić nie takie żeby była przyczepność, a takie żeby był test.
>
> Ale myślę że bez problemu - góra dwa sezony i wszystkie opony będą miały
> same A. Tyle że coś za coś - będą gorsze od obecnie produkowanych.
ja się podepnę pod chwalenie Michelina i dodam do tego Continentale :)
"o zgrozo" jakieś chińskie Kelly czy coś takiego samą przyczepnością
(tylko głośne były) "dawały radę" mniej więcej na poziomie dunlopów
- czyli kiepsko ale lepiej niż dębica.
to tak pojechane markami bez modeli - czyli jak fiat chroma do bmw 3 ;)
a ja ledwo rozróżniam opony ;)
-
15. Data: 2013-03-24 21:57:08
Temat: Re: opony na mokro
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-03-24 01:16, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Fri, 22 Mar 2013 07:17:02 +0100, J.F. napisał(a):
>
>> Drugi zysk z unijnych urzedasow - etykieta na oponach, a na niej klasa
>> przyczepnosci na mokro, halas i opory toczenia.
>
> Wychodzi z nich jasno, że najlepsze we wszystkich kategoriach są budżetowe
> modele Michelina.
> Zaraz za nimi chińszczyzna.
> Potem dopiero reszta.
Nie wiem co Ty oglądałeś, ale ja takich rewelacji nie widziałem...
-
16. Data: 2013-03-24 22:25:56
Temat: Re: opony na mokro
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 24 Mar 2013 21:57:08 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
> W dniu 2013-03-24 01:16, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Fri, 22 Mar 2013 07:17:02 +0100, J.F. napisał(a):
>>
>>> Drugi zysk z unijnych urzedasow - etykieta na oponach, a na niej klasa
>>> przyczepnosci na mokro, halas i opory toczenia.
>>
>> Wychodzi z nich jasno, że najlepsze we wszystkich kategoriach są budżetowe
>> modele Michelina.
>> Zaraz za nimi chińszczyzna.
>> Potem dopiero reszta.
>
> Nie wiem co Ty oglądałeś, ale ja takich rewelacji nie widziałem...
Najlepsza opona wszechświata to Michelin PRIMACY 3 - najlepsza ocena we
wszystkich kategoriach (trakcja A, opory C i 69db).
Zaraz za nią "Star performer", "LAEO" i tym podobne cuda ex equo - trakcja
B, 70db, gorzej z oporami "F".
Za to gdybyś chciał najgorsze opony świata to:
Bridgestone Potenza RE 050 (trakcja E, opory E, 73db)
Toyo PROXES T1-R (trakcja E, opory F, 73db)
Dunlop SP SPORT MAXX (trakcja E, opory F, 72db)
Taaaaak... Oczywiście.
Natomiast teraz jak patrzę w katalog to widzę że jest dokładnie jak pisałem
i na nowy sezon inni producenci też już przygotowali opony pod test i
faktycznie opon z trakcją A jest już dużo więcej niż pod koniec zeszłego
roku.