  • 41. Data: 2018-10-19 13:20:09
    Temat: Re: opony całoroczne i zima
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 19 Oct 2018 12:48:19 +0200, w <12fbunarvuivq$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Fri, 19 Oct 2018 12:15:26 +0200, r...@k...pl

    > No i te realne testy podają, że opony letnie MCC sobie radzą w warunkach
    > zimowych znacznie lepiej niż opony letnie,

    Jak każde wielosezonowe czy zimowe. Chyba nie ma opony wielosez. gorszej na
    śniegu od letniej.

    > a wcale nie znacznie gorzej niż
    > opony zimowe.

    Zależy jak spojrzeć:
    Droga hamowania z 40km/h
    Goodyear - 18m, zimowa - 18m, Michelin 21m

    Drugi test:
    Michelin CrossClimate XL
    + Najlepsze w teście wyniki na suchej i mokrej nawierzchni oraz pod kątem
    wpływu na spalanie i zużycie ogumienia
    - Słabe na śniegu

    Także najmniej siły jest potrzebne, by na śniegu zerwała trakcję.

    Te opinie powtarzają się we wszelkich testach.

    Jest w czubie jeżeli chodzi o warunki bezśnieżne, ale to w zasadzie opona
    letnia.

    Interesujące in minus jest także to:
    Opory toczenia (współczynnik oporów toczenia):
    Michelin 0,850
    Goodyear 0,815
    Zimowa 0,820
    Letnia 0,810

    Czyli drożej wyjdzie też paliwo, co jest nawet sensacyjne jak na oponę letnią.
    No i większe opory powinny też spowodować szybsze zużycie opony.

    A biorąc pod uwagę jej cenę, to ten zakup jest pozbawiony sensu.

    > Ale ty nadal będziesz uparcie twierdzić, że na dowolnych
    > letniakach podjedziesz pod zaśnieżoną górę tak samo jak na MCC.

    Piszę, że testy typu "podjechałem pod górkę więc jest świetnie" są mało
    miarodajne.

  • 42. Data: 2018-10-19 13:24:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 19 Oct 2018 12:39:38 +0200, w <5bc9b498$0$496$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ale mozna dodac.
    > Te testy ADAC ... jak dla mnie troche dziwne.
    > Pomijajac usasadnione oskarzenia o sponsoring:
    > -jak to mozliwe, ze sa opony "niegodne polecenia" i ciagle sie
    > sprzedaja ? Roznica w cenie na niemiecka kieszen nie jest duza,
    > powinny wypasc z rynku szybko.

    Może marketing, może gumiarze mają prowizję, chgw.
    To problem kupujących te opony, nie mój :)

    > Moze po prostu te ich duze roznice punktowe przekładaja sie na
    > niewielkie roznice jezdne ?

    Nikt nie jeździ na limicie, więc nie jest to sprawa życia i śmierci.
    Marka niby dobra, to ludzie widać kupują.

    Swoje opony też nie kupowałem kierując się "naj", po prostu średnia parametrów
    była najlepsza.

  • 43. Data: 2018-10-19 13:35:00
    Od: karol <k...@g...com>

    mam naped 4x4 i całoroczne micheliny m+s wiec da rade w zime ?

  • 44. Data: 2018-10-19 13:48:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "karol" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >mam naped 4x4 i całoroczne micheliny m+s wiec da rade w zime ?

    Do podjazdow na pewno lepiej niz z napedem na jedna os ... ale jak
    przyjdzie do hamowania czy skrecania, to 4x4 nie pomoze.

    J.

  • 45. Data: 2018-10-19 14:19:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Może marketing, może gumiarze mają prowizję, chgw.
    >To problem kupujących te opony, nie mój :)

    Moze, ale niemiecki klient bardziej z ADAC zwiazany ... i co -
    rekomendacji nie slucha ?
    Czy swoj rozum ma, i ADAC swoje, a kierowca swoje.
    Szczegolnie, jak kupuje nowe auto na fabrycznych oponach i po paru
    latach moze cos powiedziec ...

    >Nikt nie jeździ na limicie, więc nie jest to sprawa życia i śmierci.

    No wiesz, jak jedna opona pozwala pojechac 75, a druga 85, to byc moze
    ADAC daje pierwszej 5 pkt (bardzo zle) a drugiej 0pkt (bardzo dobrze).
    A na drodze ... moze jedziesz 70 i to bez znaczenia, moze 90 i to tez
    bez znaczenia, a moze akurat 80 i to jest sprawa zycia lub smierci :-)

    >Marka niby dobra, to ludzie widać kupują.

    Ale ja tak ogolnie, nie w kwestii MCC.
    Mnie Michelin reklamami przekonal, ale do tego trzeba odbiorcy, ktory
    juz jest na caloroczne nastawiony, ale sie troche boi :-)

    Marka dobra, wiec reklama jest skuteczna ... ale juz sie nauczylem, ze
    wynalazki to lepiej niech inni sprawdzą :-)

    >Swoje opony też nie kupowałem kierując się "naj", po prostu średnia
    >parametrów
    >była najlepsza.

    Ale tu w zaleznosci od potrzeb:
    -jeden szuka opony nie gorszej niz zimowa,
    -drugiemu wystarczy "znosna na sniegu" bo on i tak zima z miasta nie
    wyjezdza, a pagorkow u niego nie ma ...

    J.

  • 46. Data: 2018-10-19 14:59:13
    Od: p...@g...com

    --To musisz sam spróbować. Ja spróbowałem i są cichsze (przynajmniej do 80/h)

    140 km/h to minimum jakie jestem a stanie zaakceptować i hebel przy tej prędkości
    muszą znieść

  • 47. Data: 2018-10-19 18:00:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik karol k...@g...com ...

    > mam naped 4x4 i całoroczne micheliny m+s wiec da rade w zime ?

    Widze ze oczekujesz jasnej odpowiedzi wiec ci jej udziele: zapewne tak
    :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 48. Data: 2018-10-19 18:00:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A to jest dalsza czesc kwestii.
    > Szczegolnie ze promocja na MCC sie jakby skonczyla i sa one drogie ...
    > ale zaczela sie promocja na CrossClimate+.
    >
    > Nadal jednak na oponeo w rozmiarze 205/55/16 kosztuja one 359zl, na
    > jakies uzywane felgi starczy.

    360zł to całkiem sporo jak za kawałek gumy :)

    > Ale brak klopotow z przekladaniem tez ma swoja wartosc, tudziez
    > przygotowanie auta na kazde warunki ...
    > albo te czujniki cisnienia ...

    Przekładam sobie sam w ramach ogledzin auta, klocków tarcz ew wycieków
    etc.
    Czas jakies 45 minut wiec bezproblemowo.
    Oczywiście moze byc tak ze spadnie snieg w pazdzierniku ale ogólnie mozna
    przeciez dokonac zmiany dosc wczesniej.
    Czujniki cisnienia mam w oczach i na stacji wiec to nie problem.

    > slisko...
    >
    > No chyba ze caloroczna na sniegu niewiele gorsza.
    > A jak cie snieg zaskoczy, to jeden dzien wystarczy, aby auto rozbic na
    > letnich oponach ...

    Wtedy to nie snieg a brak umiejetnosci cie zaskakuje.
    Jak masz letnie (zwłaszcza takie typowo letnie bo tu tez sa duze róznice)
    i nagle spada snieg we wrzesniu to po prostu stajesz i nie jedziesz.
    Sniegu za kilka godzin nie bedzie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 49. Data: 2018-10-19 18:05:31
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-10-2018 o 13:35, karol pisze:
    > mam naped 4x4 i całoroczne micheliny m+s wiec da rade w zime ?

    W mieście na nizinie czy w górach?

    I cytuj na co odpowiadasz - obowiązkowo.

  • 50. Data: 2018-10-19 21:30:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 19 Oct 2018 16:00:04 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    [...]
    > 360zł to całkiem sporo jak za kawałek gumy :)

    Te bez + sa po 500 :-(

    Ale patrze na to tylko tak ze to ok 150 zl mniej niz "dobre i tanie".
    Ale na 4 kolach to juz razem 600 ... na pare zmian starczy ...

    > Przekładam sobie sam w ramach ogledzin auta, klocków tarcz ew wycieków
    > etc.
    > Czas jakies 45 minut wiec bezproblemowo.

    Jak trzeba wyciagnac z piwnicy, i jeszcze na dwoch samochodach
    zmienic, to problem wiekszy :-)

    > Oczywiście moze byc tak ze spadnie snieg w pazdzierniku ale ogólnie mozna
    > przeciez dokonac zmiany dosc wczesniej.
    > Czujniki cisnienia mam w oczach i na stacji wiec to nie problem.

    A nowoczesni maja w kolach, i juz jest problem.

    Juz widze jak stoisz i czekasz.
    Stoisz ... bo wpadles do rowu :-)

    J.