  • 31. Data: 2018-10-19 10:30:35
    Temat: Re: opony całoroczne i zima
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1vpnwg3w2qdtv$....@m...org...
    Thu, 18 Oct 2018 23:27:12 +0200, r...@k...pl

    >Odtwórz sobie w końcu filmy gdzie pokazują jak te opony sobie radzą,
    >szczególnie w stosunku do letnich opon a w zestawieniu z zimowymi.
    >Można
    >tym spokojnie podjechać pod zaśnieżoną górę, z którą sobie opony
    >letnie nie
    >poradzą.

    Ale my nie chcemy porownywac z oponami ktore sobie nie radza, tylko z
    takimi, ktore sobie radza.

    I na tych filmach wyglada to calkiem niezle ...

    J.

  • 32. Data: 2018-10-19 10:31:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Oct 2018 09:31:53 -0700 (PDT), p...@g...com

    > Te MMC to mógłbym wziąć na zimę ale nie uwierzę
    > że są równie dobre na deszczu i ciche jak letnie.

    To musisz sam spróbować. Ja spróbowałem i są cichsze (przynajmniej do 80/h)
    niż Toyo R37 które miałem fabrycznie. Czy gorzej na deszczu sobie radzą nie
    jestem w stanie sprawdzić.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2018-10-19 11:25:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 19 Oct 2018 10:30:35 +0200, J.F.

    > Ale my nie chcemy porownywac z oponami ktore sobie nie radza, tylko z
    > takimi, ktore sobie radza.

    Nie wiem kto co chce porównywać. Radek ciągle pisze o tym, że MCC to opony
    letnie i się na zimę nie nadają. Filmy jednak temu przeczą, bo radzą sobie
    zdecydowanie lepiej niż klasyczne opony letnie, choć radek twierdzi, że by
    sobie na takich "górka" poradził na swoich letnich.

    > I na tych filmach wyglada to calkiem niezle ...

    I to w autach z napędem na jedną oś. Ja, jak już wspominałem, mam napęd na
    dwie osie, do tego moje auto posiada dosyć zaawansowany system kontroli
    trakcji (z żyroskopem) który wyjątkowo dobrze wkręca auto na właściwy tor
    jazdy w razie jak opony już nie wyrabiają. I to były podstawowe elementy
    dzięki którym zdecydowałem się na te a nie inne opony. Szczególnie, że nie
    szaleję za kółkiem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2018-10-19 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pueblo n...@n...pl ...

    > A czy ktoś zwrócił uwagę na spalanie? Czy jest jakaś zauważalna
    > różnica np. letnie w lecie a całoroczne w lecie?

    Pomijalna.
    W zimie auto pali wiecej bo jest niedogrzane czesto (warto zakryc
    chłodnice)
    W lecie pali wiecej bo klima :)))
    Wiec w sumie zawsze pali wiecej... nizbysmy chcieli :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 35. Data: 2018-10-19 12:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik karol k...@g...com ...

    > witam
    > jezdzil ktos z was na oponach calorocznych w zime ? jak sie sprawuja ?
    > jest jakas duza roznica ?

    Ja problem stawiam zawsze troche inaczej:
    - czy lepiej kupowac wypasione (czytaj drogie) opony całoroczne, czesto
    marek premium, czy lepiej kupic cos tanszego ale za to osobne na zime i
    lato i do tego drugi zestaw felg...

    Wszystko zalezy czy umiesz jezdzic, czy raczej próbujesz wykorzystac auto
    do 100% jego mozliwości i kazda sekunda na drodze jest dla ciebie
    wazna...

    Teoretycznie powinno byc tak ze:
    - całoroczna bedzie lepsza na deszczu niz zimowa
    - całoroczna bedzie lepsza na suchym w mrozy od zimowej
    - zalety zimowej poznasz jak spadnie snieg i zrobi sie rzeczywiście
    slisko...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 36. Data: 2018-10-19 12:15:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 19 Oct 2018 10:28:16 +0200, w <1vpnwg3w2qdtv$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

> [...]
    > tym spokojnie podjechać pod zaśnieżoną górę, z którą sobie opony letnie nie

    Po co mam oglądać filmy z mnóstwem zbędnego lania wody skoro mam na tacy w
    necie podane wyniki realnych testów, a nie "wydaje mi się, że jest super, bo
    podjechałem"?

  • 37. Data: 2018-10-19 12:16:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    19 Oct 2018 08:21:20 GMT, w <5bc99400$0$475$65785112@news.neostrada.pl>, pueblo
    <n...@n...pl> napisał(-a):

    > Witaj r...@k...pl, 18 paź 2018 w

    > A czy ktoś zwrócił uwagę na spalanie? Czy jest jakaś zauważalna różnica
    > np. letnie w lecie a całoroczne w lecie?

    Zauważalną różnicę będziesz miał, gdy w lecie pojedziesz na zimówkach.
    Zresztą masz etykiety, wyniki testów, opory toczenia itp.

  • 38. Data: 2018-10-19 12:26:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik karol k...@g...com ...

> [...]
    >czesto
    >marek premium, czy lepiej kupic cos tanszego ale za to osobne na zime

    A to jest dalsza czesc kwestii.
    Szczegolnie ze promocja na MCC sie jakby skonczyla i sa one drogie ...
    ale zaczela sie promocja na CrossClimate+.

    Nadal jednak na oponeo w rozmiarze 205/55/16 kosztuja one 359zl, na
    jakies uzywane felgi starczy.

    Ale brak klopotow z przekladaniem tez ma swoja wartosc, tudziez
    przygotowanie auta na kazde warunki ...
    albo te czujniki cisnienia ...

> [...]
    >- całoroczna bedzie lepsza na suchym w mrozy od zimowej
    >- zalety zimowej poznasz jak spadnie snieg i zrobi sie rzeczywiście

    No chyba ze caloroczna na sniegu niewiele gorsza.
    A jak cie snieg zaskoczy, to jeden dzien wystarczy, aby auto rozbic na
    letnich oponach ...

    J.

  • 39. Data: 2018-10-19 12:39:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    >Thu, 18 Oct 2018 05:25:36 -0700 (PDT), w
    ><491309b4-45a5-46fa-a3c3-8b57d8ea6fd5@googlegroups.
    com>,

    esreifen-test/

    >Ostatnie miejsce Michelinów...
    >A kosztowały najwięcej z testowanych.
    >Nic w zasadzie nie trzeba dodawać.

    Ale mozna dodac.
    Te testy ADAC ... jak dla mnie troche dziwne.
    Pomijajac usasadnione oskarzenia o sponsoring:
    -jak to mozliwe, ze sa opony "niegodne polecenia" i ciagle sie
    sprzedaja ? Roznica w cenie na niemiecka kieszen nie jest duza,
    powinny wypasc z rynku szybko.

    -czy to mozliwe, ze opona ma dobre wyniki, a za rok ma kiepskie wyniki
    ?
    Fakt - inny rozmiar. Albo inna generacja.

    Moze po prostu te ich duze roznice punktowe przekładaja sie na
    niewielkie roznice jezdne ?

    Test z etykiety energetycznej jest bardziej miarodajny, ale ...
    jezdzilem na oponach klasy E na mokrym.
    Nie zauwazylem jakiej nadmiernej sliskosci w czasie deszczu.
    Teraz mam B, roznica osiagow teoretycznie spora, a jakos nie czuje
    wiekszej roznicy ...
    ale byc moze z ostroznosci nie pcham sie nawet w poblize ich
    szczytowych parametrow.

    J.

  • 40. Data: 2018-10-19 12:48:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 19 Oct 2018 12:15:26 +0200, r...@k...pl

    > Po co mam oglądać filmy z mnóstwem zbędnego lania wody skoro
    > mam na tacy w necie podane wyniki realnych testów,
    > a nie "wydaje mi się, że jest super, bo podjechałem"?

    No i te realne testy podają, że opony letnie MCC sobie radzą w warunkach
    zimowych znacznie lepiej niż opony letnie, a wcale nie znacznie gorzej niż
    opony zimowe. Ale ty nadal będziesz uparcie twierdzić, że na dowolnych
    letniakach podjedziesz pod zaśnieżoną górę tak samo jak na MCC.

    --
    Pozdor
    Myjk