  • 1. Data: 2012-02-26 10:41:28
    Temat: opony 14" i 16" na lato - jakie?
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    Witam,
    Z tego co widzę za oknem muszę już dość szybko szukać opon letnich.
    Potrzebuję 2szt. 14" oraz 2szt. 16" (dwa samochody)
    Moje wymagania są takie:
    - bardzo dobre trzymanie na mokrym
    - niezbyt szybkie zużycie
    - dobre trzymanie na suchym
    - 16" niezbyt głośne, 14" - nieistotne (blaszak)
    - 16" mają się trzymać drogi do 220km/h ;) (na mokrym oczywiście mniej
    :), brak 'pływania', myszkowania itp.

    z 14" pod uwagę biorę Fuldę Carat progresso, Rainexperty (ale te trochę
    piszczą na suchym), z 16" nie mam pojęcia co wybrać (na drugą oś w tej
    chwili są Continentale Sport Contact 2)
    Interesują mnie doświadczenia (szczególnie te niemiłe), nie suche fakty
    ze sponsorowanych testów.

    Lukasz

  • 2. Data: 2012-02-26 13:29:40
    Temat: Re: opony 14" i 16" na lato - jakie?
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-02-26 10:41, Lukasz pisze:

    > z 14" pod uwagę biorę Fuldę Carat progresso, Rainexperty (ale te trochę
    > piszczą na suchym), z 16" nie mam pojęcia co wybrać (na drugą oś w tej
    > chwili są Continentale Sport Contact 2)

    220 km/h nie jeżdżę, ale ja bym się jednak zastanowił poważnie nad
    takimi samymi Conti na drugą oś

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 3. Data: 2012-02-27 10:38:08
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 26.02.2012 Lukasz <w...@b...net.pl> napisał/a:
> [...]
    > Z tego co widzę za oknem muszę już dość szybko szukać opon letnich.
    > Potrzebuję 2szt. 14" oraz 2szt. 16" (dwa samochody)

    To kup po cztery identyczne.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 4. Data: 2012-02-28 21:05:31
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > :), brak 'pływania', myszkowania itp.
    >
    > z 14" pod uwagę biorę Fuldę Carat progresso, Rainexperty (ale te trochę

    uważaj na carat progresso - wyrzuciłem 2 sztuki (w rozmiarze 215/55R16)
    - zrobiły się po 1 sezonie kwadratowe i nie dało się jeździć, wyważenie
    nie pomagało. Ale trzymają się b.dobrze na mokrym i suchym.
    Z uniroyala miałem rallye550 - świetne trzymanie na deszczu, na suchym
    dobre, jakby je lekko nosiło ze względu na tą miękkość. Nie jeździłem na
    rainexpertach, ale może być podobnie.

    > piszczą na suchym), z 16" nie mam pojęcia co wybrać (na drugą oś w tej
    > chwili są Continentale Sport Contact 2)

    To może takie same? Ponoć niezłe są Bridgestone RE050. Uważaj na opinie
    na opony.com, część jest "fake".

    --
    pozdro,
    W.

  • 5. Data: 2012-02-29 12:36:30
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/02/2012 20:05, V-Tec wrote:

    > To może takie same? Ponoć niezłe są Bridgestone RE050. Uważaj na opinie
    > na opony.com, część jest "fake".

    RE050 na mokrym nie są rewelacyjne, o 1/4 tańsze kumho KU39 jeżdżą
    dokładnie tak samo.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil