  • 51. Data: 2014-01-05 15:36:14
    Temat: Re: omijanie przed przejściem
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 5 Jan 2014 14:57:07 +0100, J.F. napisał(a):

    > Zeby wiecej paliwa spalic i wiecej w miescie nasmrodzic ?

    Tu jest jeszcze taka rzecz, że jak się jeździ po mieście 50km/h, to takie
    przepuszczanie to nie jest żaden problem - zazwyczaj wystarczy zdjąć nogę z
    gazu i pieszy przejdzie.

    Jak się jeździ 100km/h, no to faktycznie można hamulce spalić jeżdżąc po
    mieście.

  • 52. Data: 2014-01-05 15:46:40
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-05 15:36, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > gazu i pieszy przejdzie.
    >
    > Jak się jeździ 100km/h, no to faktycznie można hamulce spalić jeżdżąc po

    Być może to jest sedno problemu :>

  • 53. Data: 2014-01-05 16:53:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 05 Jan 2014 15:04:02 +0100, Shrek napisał(a):

    > Tak dla zasady - po prostu nie chce mi się zastanawiać, to przepuszczam.
    > Skoro mi to pasuje to w czym problem? W końcu za mną nikogo nie ma:P

    Ale smrod wszystkich dotyka, i tego pieszego, i ciebie :-)

    zatzymywac poltorej tony, zeby pieszy mogl o 3 sekundy wczesniej
    przejsc ?

    J.

  • 54. Data: 2014-01-05 17:10:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-05 16:53, J.F. wrote:

    > Ale smrod wszystkich dotyka, i tego pieszego, i ciebie :-)
    >
    > zatzymywac poltorej tony, zeby pieszy mogl o 3 sekundy wczesniej
    > przejsc ?

    Mój wózek i tak pali 14 LPG/100l po mieście, bez specjalnej różnicy czy
    się staram czy nie - jak się staram to zejdę do 12 wkurwiając tą jazdą
    siebie i wszystkich wokół:P Więc specjalnej różnicy mi to nie robi, a
    ludzie jakoś częściej się uśmiechają - IHMO warto.

    Shrek.

  • 55. Data: 2014-01-05 23:32:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-05 16:53, J.F. pisze:

    > Ale smrod wszystkich dotyka, i tego pieszego, i ciebie :-)

    Ekolog się znalazł...

    > zatzymywac poltorej tony, zeby pieszy mogl o 3 sekundy wczesniej
    > przejsc ?

    By było milej, przyjemniej i lepiej?

  • 56. Data: 2014-01-06 01:31:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 05 Jan 2014 23:32:13 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Ekolog się znalazł...

    > By było milej, przyjemniej i lepiej?

    Milej, przyjemniej i lepiej bedzie jak pieszy przepusci samochod :-)

    J.

  • 57. Data: 2014-01-06 09:12:00
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-01-02 21:02, mk4 pisze:

    > Zwykle sie nie zatrzymuje, zeby wlasnie nie bylo tak jak na obrazku.

    Tak zwykle myśli większość kierowców, do tego mając jeszcze ogromne
    pretensje, że ktoś w ogóle raczył się zatrzymać.
    Dlatego też dochodzi do takich wypadków, bo do kierowców nie dociera, że
    pieszy na przejściu ma bezwzględnie pierwszeństwo.

    > c) przejsci epowinno byc najmniej ze 100 metorw od skrzyzowania (ale
    > pieszym ni ebedzie sie chcialo lalsci po 100 metrow do przejscia)
    > wtedy nie bedzie watpliwosci, ze ktos sie zatrzymal przed przejsciem a
    > nie dlatego, ze ktos mu tarasuje droge bo sie przykorkowalo.
    > Nie bedzie tez niebezpiecznej sytuacji gdy skrecasz i zaraz przy
    > skrecie masz przejscie. Same plusy.
    > Rozwiazanie proste? Proste. Proponuje wprowadzic.

    Toż to właśnie najwięcej problemów mają kierowcy z przejściami na
    prostych odcinkach drogi. To na takich przejściach najczęściej dochodzi
    do wypadków, bo na prostych odcinkach kierowcy lubią "pocisnąć", a do
    tego często nie zauważają przejść.
    Przejścia przy skrzyżowaniach są najlepszym rozwiązaniem, ponieważ samo
    skrzyżowanie zmusza kierowców do zdjęcia nogi z gazu.
    Co do przejść przy skręcie, nie rozumiem jaki masz z tym problem?
    Jedziesz przecież bardzo wolno. Nawet gdyby pieszy nagle Ci wtargnął na
    jezdnię to jesteś w stanie zatrzymać auto.
    Mam nadzieję, że nie muszę Ci przypominać, że skręcając w drogę
    poprzeczną masz obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pieszemu
    przechodzącemu przez jezdnię przy tym sprzyżowaniu, nawet jeżeli nie ma
    w tym miejscu oznaczonego przejścia?

  • 58. Data: 2014-01-06 09:25:30
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-01-02 22:28, mk4 pisze:
> [...]
    > czy moze puszcza pieszego. To sa paskudne sytuacje aczkolwiek czeste w
    > miescie. Z obserwacji wynika, ze niemal wszyscy zakladaja, ze pojazdy
    > stoja w korku i jada normalnie (nawet przepisowo albo niewiele
    > szybciej). Ale to normalnie to bedzie wziecie pieszej na maske w
    > przypadku gdy bedzie lazla jak ta babka. Odleglosci sa tak male, ze
    > statystyczny kierowca nawet nie drgnie prawdopodobnie.
    >
    > Wg mnie przejsc jest za duzo. To powoduje przesyt u kierowcow i nie
    > zwracaja na nie dostatecznej uwagi. Bo faktycznie wg mnie jest ich za duzo

    To są paskudne sytuacje tylko i wyłącznie dla tych, którzy nie znają lub
    nie stosują się do zapisów PoRD i nie wiedzą, że prawo zobowiązuje do
    zachowania szczególnej ostrożności podczas zbliżania się do skrzyżowania
    oraz do przejścia dla pieszych. Wystarczy tylko się dostosować do tych
    zapisów i problem przestanie istnieć.

  • 59. Data: 2014-01-06 09:41:32
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-01-03 14:52, AZ pisze:

    > No a pozniej rodzina chodzi wyznaczona alejka na cmentarzu zapalac swieczki.
    > Widze, ze taki sam cielaczek jestes. Mam przejscie to ide, mam zielone to
    > jade a pozniej placz.

    Jest też druga strona i rodzina, która wydeptuje ścieżki raz w miesiącu
    na widzenia, aby odwiedzić za kratkami cielaczka, który nie zastosował
    się do zapisów PoRD.
    Ten cielaczek nawet jak już go wypuszczą, będzie święcie przekonany, że
    jednak wina była po stronie pieszego i będzie czuł się całe życie
    pokrzywdzony.

  • 60. Data: 2014-01-06 09:50:46
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    > Nie pamiętam, żeby kiedykolwiek było.

    > Nie.

    > Sprawdź w art. 2 PoRD

    A pamiętasz "kiedy" i czy "w ogóle" czytałeś PoRD?
    Śmiem twierdzić, że nigdy nie czytałeś, bo od kiedy pamiętam istniała
    definicja "wymijania".
    Polecam lekturę:
    Art.2 pkt.26