  • 11. Data: 2012-06-26 10:51:55
    Temat: Re: odtwarzacz sieciowy ze streamnigiem
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Tom01 nabazgrał(a):

> [...]
    > nawet i profesjonalne bezprzewodowe urządzenia video stosują bardzo silna
    > kompresję, żeby to przepchnąć przez wąskie gardło. Wydaje się, że działa,
    > ale to nie jest to co tygryski lubia najbardziej. Stąd wykładnikiem są
    > wymagania użytkownika i być może w Pana przypadku jest to
    > satysfakcjonujące, ale formalnie WiFi ma za małą przepustowość aby
    > przesłać nieskomresowany i ciągły strumień FullHD. Po lanie nawet są
    > problemy, aczkolwiek już w tym przypadku różnica jest na poziomie
    > profesjonalnym. Efekt 1:1 jest tylko przy osobnej instalacji przewidzianej

    Ale tu cały czas mówiły o warunkach domowych a nie profesjonalnej transmisji
    TV.

    Zresztą jeśli chodzi o telewizję to mam jakieś doświadczenie w tej branży,
    10 lat studia graficznego w tym obsługa różnych imprez live w TV,
    konferencji itd. więc troszkę ten temat znam. Druga sprawa że na razie nie
    widziałem żeby ktoś się bawił z przesyłem bezprzewodowym jeśli chodzi o
    profesjonany przekaz dla celów telewizyjnych chyba że coś się zmieniło bo
    już odszedłem z branży jakiś czas temu (rodzina ważnijsza niż non-stop
    wyjazdy w plenery i siedzenia po 20h nad zmontowaniem czegoś na szybko dla
    naszej kochnej tv)

  • 12. Data: 2012-06-26 12:13:12
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-06-25 15:11, LUKAS pisze:

    1.
    > Szukam cos, co bedzie mialo wbudowane wi-fi , ew . LAN ( wtedy podepne pod
    > router) i nawazniejsze rzecz. Umozliwialo streamowanie obrazu i dzwieku po
    > Wi-Fi ,

    2.
    > tak aby to mam na ekranie laptopa bylo tez na ekranie TV, oczywiscie
    > full hd, ale sprawa jasna.

    Sprecyzuj co dokładnie ma być streamowane. Czy SKOMPRESOWANY strumień AV
    FullHD przez DLNA, z CIFS/NFS (1) itp. czy NIESKOMPRESOWAY obraz
    (mirror) z laptopa w tej rozdzielczości (2).
    Jeśli to pierwsze, to łapie się większość nowych MediaTanków czy
    seciowych odtwarzaczy BluRay - np: LG BD670. Jeśli to drugie, to w
    rozsądnych pieniądzach na zastosowania domowe za bardzo nie widzę
    rozwiązania. Prościej i taniej będzie już pociągnąć dłuugi kabel HDMI
    albo po prostu podłączyć laptop postawiony obok TV z bezprzewodową kb/ms
    przez dowolne złącze (HDMI, DSUB+dźwięk na osobnym cyfrowym lub
    analogowym itp).

    > Druga rzecz to mozliwosc podlaczenie do tego odtwarzacza klawiatury na usb,
    > tak bym mogl obslugiwac sobie np. youtuba, a nie wklepywac po literce z
    > pilota.
    > No i przegladarka , najlepiej taka pelna, aby mozna bylo ogladac wszystkie
    > strony.

    Tak to chyba tylko w Erze, no chyba że wspomniane WiDi+ konsola z mocnym
    nadajnikiem radiowym by zarządzać komputerem z innego pokoju. Tak czy
    inaczej na razie raczej trudna do kupienia i droga zabawka, ale
    spełniająca założenia, tyle że to trochę sztuka dla sztuki na dziś.
    To o czym piszesz (konsola bezprzewodowa, pełna przeglądarka z flash i
    co ważniejsze silverlightem (większość LEGALNYCH serwisów VOD tego
    niestety wymaga) sprowadza się do podłączenia do TV komputera z MS
    Windows. Czyli zamiast myśleć o osobnym urządzeniu podepnij po prostu
    ten laptop lokalnie.

    Trochę to ćwiczyłem i niestety AFAIK w rozsądnych pieniądzach nie ma od
    tego ucieczki. Pomijam nowinki typu podłączenie TV przez konwerter
    WirelessDisplay itp. - https://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_display

    Też mam podłączone do dużego TV sieciowy BluRay z obsługą DLNA/CIFS/NFS,
    YouTube (wybieranie nie jest takie uciązliwe - działa OK
    autouzupełnianie - zazwyczaj wystarczy 3-4 litery) oraz stację dokującą
    na laptop do serwisów streamingowych typu IPLEX + dowolna przeglądarka
    WWW itp. Cholernie wkurzające, ale od zestawu komputer x86+MS Windows
    nie ma praktycznie ucieczki - ze względu na silverlighta nawet media
    center z XBMC (niezależny boot oparty na linuksie, a nie jako program
    spod MS Windows) czy starsze wersje PS3 FAT jeszcze z możliwością
    uruchomienia linuksa jako OtherOS wykładają się na Silverlighcie - Mono
    nie jest niestety w pełni zgodne, w szczególności w zakresie DRM.

    --
    /MB

  • 13. Data: 2012-06-26 13:00:18
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Podepnę się pod wątek;
    Oczywiście mówimy o zastosowaniach amatorskich, do użytku własnego.
    Czy da się obraz z tunera DVB-T wpuścić w sieć LAN?
    Mieć taki serwer TV, oczywiście nie wymagam super jakości.
    Zawsze może być opcja różnych rozdzielczości.
    Czy można do tego wykorzystywać serwery Video od TV przemysłowej?
    Najlepiej by było jakby można było jakoś przez LAN zmieniać też programy.

  • 14. Data: 2012-06-26 13:10:22
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    BAREK nabazgrał(a):

    http://www.jtvlan.org/

  • 15. Data: 2012-06-26 14:45:30
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 26.06.2012 13:00, BAREK pisze:
    > Czy da się obraz z tunera DVB-T wpuścić w sieć LAN?

    Da się. Każdy linuxowy tuner daje taką możliwość. Odtwarza się za pomocą
    VLC.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 16. Data: 2012-06-26 18:27:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    > Bez problemu oglądam filmy FullHD odpalając player BD który łączy się z
    > routerem a ten po WiFi pobiera dane FILM z laptopa i bez problemu pokazuje to
    > na TV bez żadnych skoków czy zacinania się, zacina się jedynie jak gram w
    > diablo3 ale wtedy 720P leci z jakimś serialem w tle :) tak wieć przestań
    > teoryzwoać że trzeba sprżetu za XXXXXXX baniek żeby to działało.

    Na prawdę nie widzisz różnicy między skompresowanym filmem (full hd ma ~ 20
    Mbps), a nieskompresowanym full hd?
    Bez problemu potrafię w kilka minut skopiować materiał 1080p, skoro nie mogę
    pracować płynnie w 1920x1080x32@60 (mimo wynegocjowanych 240-270 Mbps) zdalnie.

  • 17. Data: 2012-06-26 18:27:59
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tom01" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Da się. Każdy linuxowy tuner daje taką możliwość. Odtwarza się za pomocą VLC.

    Nawet z kilku multipleksów? :>

  • 18. Data: 2012-06-26 21:35:30
    Od: Piter <n...@s...com>

    http://mumudvb.braice.net/mumudrupal/node/36

  • 19. Data: 2012-06-27 09:46:07
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    qwerty nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    > Na prawdę nie widzisz różnicy między skompresowanym filmem (full hd ma ~
    > 20 Mbps), a nieskompresowanym full hd?

    Naprawdę nie widzisz że autorowi posta chodziło o domowe warunki i oglądanie
    filmów/seriali MKV z laptopa na TV. 20 Mbps to już dobry transfer, większość
    produkcji ma ok 10 Mbps ...

  • 20. Data: 2012-07-01 15:28:51
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > Ale tu cały czas mówiły o warunkach domowych a nie profesjonalnej
    > transmisji TV.

    Acha, czyli ma być FullHD w sygnale wyjściowym i to wystarcza. Nie ma
    znaczenia że kompresja spowodowała jakość VHS'a?
    Bo w ten sposób to można przegrać kasetę magnetofonową na CD i puszczając
    tak nagrany sygnał mieć jakość CD.
    Albo trzymając się Video, przegrywam materiał z VHS'a na BR i odtwarzając
    mam jakość BR :)

    --
    Irokez.