  • Data: 2011-03-23 22:16:28
    Temat: odnowienie progu aluminiowego
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jou meny i womeny!

    Wykrecilem progi aluminiowe z mojego potworka, o takie jak tu:

    http://szyna.civ.pl/4runner1.jpg

    Sztuk dwie. Progi sa aluminiowe i mocno zasniedzialy i zrobily sie b.
    brzydkie (zdjecie jest jak widac sprzed 3 lat).

    Poki co je zmudnie przez kilka godzin traktowalem papierem sciernym
    120stka - wszystkie wzery zniknely, powierzchnia jest juz b. ladna i
    gladka. Co dalej z tym zrobic zeby po kolejnych 2-3 latach znowu nie
    wygladaly paskudnie ? Mi przychodza w zasadzie dwie opcje do glowy:

    1. Przeleciec to teraz cienszym papierem, a na koniec wypolerowac
    filcem z pasta polerska (odnawialem kiedys motocykl z '81 i potrafie
    doprowadzic aluminium do idealnego "lusterka" ;) a potem oddac do
    lakiernika zeby przejechal to jakims twardym lakierem bezbarwnym

    Jakie mam watpliwosci - czy bezbarwny lakier wytrzyma na takim progu -
    wiadomo czesto sie po nim stapa buciorami z piachu / kamieni, nie ma
    on lekkiego zycia. No i wolalbym to miec raczej w takim pol-macie, niz
    takie blyszczace.. Nie wiem czy lakier matowy cos tu pomoze :)

    Bo malowac to samemu lakierem bezbarwnym w sprayu chyba nie ma zadnego
    sensu ? Za miekki chyba bedzie w porownaniu do takiego utwardzanego
    profesjonalnego lakieru od lakiernika z agregatu ?

    2. Oddac to do malowania proszkowego i odrazu zazyczyc sobie taki
    srebrny pol-mat.

    Watpliwosci - czy proszek dobrze sie trzyma aluminium i z czasem nie
    popeka i nie bedzie odpadal ?

    A moze ktos ma jakis inny pomysl?
    pozdr.

    --