  • Data: 2011-11-10 16:24:58
    Temat: 'obsluzenie' gpf'a
    Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czy jest mozliwe 'obsluzenie' general protection faulta?
    z tego co pisze w wiki to system 'zwykle' zamyka aplikacje
    jesli gpf przytrafil sie aplikacji i wyswietla BSoD gdy gpf
    przytrafi sie systemowi (np driverowi)

    sam nie jestem specjalnym fanem 'wyjatkow' (aczkolwiek
    nie przemyslalem tematu do konca tak ze trudno mi cos
    do konca powiedziec), a tu jest przyklad na to ze niby
    ludzie od wyjatkow uwazaja ze wyjatki sa po to by je
    obslugiwac z kolei tutaj mamy zgola cos innego - na wyjatku
    po prostu zamyka sie program

    jeszcze inna rzecz to rozmaita typologia tych wyjatkow
    bo roznych przyczyn moze byc sporo (np read nieporprawnego
    adresu, wykonanie niepoprawnej instrukcji, brak uprawnien
    kernala (o ile to tez owocuje gpf bo nie wiem) itp
    - czy jakos roznicuje sie te wyjatki cz tez wszystko to owocuje
    dokladnie tym samym tj oienkiem w rodzaju 'aplikacja wykonala
    niedozwolona operacje' ???