  • 41. Data: 2011-01-30 02:10:18
    Temat: Re: obróbka PCB
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

    >Mam taki pomysł na małe usprawnienie wyrównywania. Robisz z blachy
    >koszyczek

    obawiam się że po kilku dniach z koszyczka by nie wiele zostało, po prostu
    by go zeszlifowali.

  • 42. Data: 2011-01-30 02:21:47
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "blur" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ?Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

    > obawiam się że po kilku dniach z koszyczka by nie wiele zostało, po prostu
    > by go zeszlifowali.

    Zależy jaki byłby to frez. Jeśli taki z częścią roboczą o większej średnicy
    niż część gładka (oś freza), to tak jak pisałem można pod miejscami na
    trzymaki płytki, powiększyć średnicę dna koszyczka. Wtedy część gładka freza
    "jeździ" po metalu nie niszcząc go zbyt szybko, a część robocza niweluje
    resztki trzymaków.
    Koszyczek stanowi rodzaj wzornika, po którym pracownik szybko przesuwa frez
    i nie musi martwić się o precyzyjne prowadzenie narzędzia.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 43. Data: 2011-01-30 07:56:36
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > mi jakieś rozwiązania ?
    > Są pakiety po kilkanaście obwodów drukowanych na jednej płytce, obwody
    > są okrągłe, wielkości 2zł monety, najpierw montujemy SMD, później są
    > lutowane przewody, następnym etapem jest wyłamanie obwodów z pakietu,
    > niestety krawędzie kółeczek muszą być idealnie równe więc pracownik
    > siada przy szlifierce i zeszlifowuje "trzymacze" , problem w tym że
    > trzeba tego zrobić kilka tyś tygodniowo a praca jest bardzo
    > niewdzięczna, macie jakiś pomysł na usprawnienie tej czynności lub jej
    > automatyzację ? za naprawdę dobry pomysł przewidujemy gratyfikację.

    Ten problem został już dawno rozwiązany.
    Potrzebujesz nieco bardziej skomplikowany wykrojnik do laminatu. Taki,
    który po wycięciu krążka wciska go ponownie w otwór.
    Po zmontowaniu pakietu wystarczy lekko nacisnąć i wpadnie płytka o
    idealnie gładkich krawędziach.

    Paweł

  • 44. Data: 2011-01-30 09:06:04
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >który po wycięciu krążka wciska go ponownie w otwór.
    >Po zmontowaniu pakietu wystarczy lekko nacisnąć i wpadnie płytka o idealnie

    firmy robiące PCB oferują takie usługi ?

  • 45. Data: 2011-01-30 09:47:09
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > firmy robiące PCB oferują takie usługi ?

    Część firm oferuje taką usługę. Przy dużej ilości płytek wykrawanie jest
    znacznie tańsze niż frezowanie. Pozwala uzyskać również większą
    dokładność małym kosztem.
    Proponuję jednak wykonać wykrojnik we własnym zakresie. Pozwoli się to
    uniezależnić od jednej firmy wykonującej PCB. Koszt zrobienia wykrojnika
    może być bardzo różny w zależności od stopnia skomplikowania i trwałości.

    Paweł

  • 46. Data: 2011-01-30 10:53:20
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 30/01/2011 02:07, blur wrote:
    > Użytkownik "Andgro" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > i to chyba będzie najlepsze rozwiązanie, wykonał bym stół w walcami pod
    > każde kółeczko żeby się nie wyginało podczas końcowego docinania,

    Nie. Wsadz tam stol prozniowy (poczytaj jak LPKF to robi). Wszystko
    bedzie sie wtedy ladnie trzymac podczas frezowania.

    --
    Jerry1111

  • 47. Data: 2011-01-30 11:24:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello blur,

    Sunday, January 30, 2011, 1:18:44 AM, you wrote:

    > czyli odpada, muszę mieć całą krawędź prostopadle, nie może być skosu.

    Musi to na Rusi. Te 0.2 mm różnicy nie czyni. A jak czyni, to szlifuj
    dalej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 48. Data: 2011-01-30 11:25:28
    Od: Agent Orange <a...@g...com>

    W dniu 2011-01-30 01:18, blur pisze:
    > ?Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup

    > czyli odpada, muszę mieć całą krawędź prostopadle, nie może być skosu.

    Jeśli taki V-rowek jest frezowany frezem z taką końcówką (frez
    grawerski?) to frezować to można pod kątem (pochylić głowicę frezarki)
    aby krawędź płytki była prostopadła.

    Agent

  • 49. Data: 2011-01-30 11:35:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Agent,

    Sunday, January 30, 2011, 12:25:28 PM, you wrote:

    > Jeśli taki V-rowek jest frezowany frezem z taką końcówką (frez
    > grawerski?) to frezować to można pod kątem (pochylić głowicę frezarki)
    > aby krawędź płytki była prostopadła.

    V-cut robi się tarczką a nie frezem. Są tarczki z jednym skosem i wtedy
    krawędź ważna może być prostopadła. Ale - moim zdaniem - nie jest to
    konieczne, na 1/3 wysokości wymiar będzie i tak dobry a to wystarczy do
    szczelnego (dla zalewy) połączenia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 50. Data: 2011-01-30 12:11:36
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości grup

    > firmy robiące PCB oferują takie usługi ?

    >Część firm oferuje taką usługę. Przy dużej ilości płytek wykrawanie jest

    napisz na priv Twój adres mi wywala