  • 1. Data: 2010-08-02 06:18:41
    Temat: obracanie zdjec
    Od: teddie <t...@o...pl>

    Czy ktos moglby powiedziec w jaki sposob format jpg, aparat,
    oprogramowanie rozrozniaja horyzontalne lub wertykalne zdjecia.
    Robiac rodzinne zdjecia dwiema małpkami (panasonic tz10
    i samsung wb650) ogromne ilosci czasu spedzam na korekcji polozenia
    zdjec. urobek po kazdym dniu urlopu to zwykle jakies dwa/trzy
    miejsca i kilkaset zdjec. wyobracanie tych zdjec to zwykle dwie
    godziny dodatkowej, bezsensownej pracy. Zauwazylem, ze temat
    ma kilka poziomow. Picassa z ktorej korzystam potrafi obrocic na
    czas prezentacji zdjecia z panasonica, ale nie potrafi obrocic zdjec
    z samsunga. gdy chcialem obrocic zdjecia samsunga zszedlem na
    poziom systemu operacyjnego komputera, wyswietlilem pliki jako
    ikonki i zauwazylem, ze mniej wiecej tyle samo zdjec pionowych
    wykonywano panasoniciem i samsungiem. Czemu zatem picassa
    odwraca zdjecia jednego aparatu a nie odwraca innego. Potem
    nastepuje dlugotrwala procedura odwracania zdjec. System XP
    daje co prawda mozliwosc odwrocenia zdjec ale niestety nie mozna
    ich najpierw przesortowac, zeby miec wszystkie pionowe w jednym
    ciagu. Tu moja nastepna watpliwosc - czy jest jakis soft, ktory
    potrafi rozpoznac wszystkie pionowe zdjecia i wyobracac ?
    pytam na wszelki wypadek, bo pewnie nie ma mozliwosci automatyzacji
    procesu, gdzie kluczowym jest decyzja czy odwrocic w prawo czy
    tez w lewo ? a moze ktorys producent dostarcza cos takiego ?
    Podstawowe pytania to czy na poziomie aparatu zapisywane sa
    do jpga informacje o horyzontalnym lub wertykalnym ukladzie zdjecia ?
    czy samsungi lub inne aparaty nie zapisuja takich danych lub zapisuja
    nieprawidlowo, skoro oprogramowanie nie potrafi ich przewracac na
    czas prezentacji ? wreszcie jakie oprogramowanie jest najbardziej
    wygodne do automatyzacji procesu odwracania zdjec ?

  • 2. Data: 2010-08-02 06:26:11
    Temat: Re: obracanie zdjec
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 02 Aug 2010 08:18:41 +0200, teddie napisał(a):

    > Czemu zatem picassa
    > odwraca zdjecia jednego aparatu a nie odwraca innego.

    Jak aparat ma czujnik położenia i umieści w pliku jpg znacznik z informacją
    o orientacji zdjęcia to picassa go odczyta i odpowiednio wyświetli zdjęcie
    przy prezentacji.

    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
    all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
    resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
    Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
    shifted from mural to reality at his back."

  • 3. Data: 2010-08-02 06:31:39
    Od: teddie <t...@o...pl>

    On Mon, 2 Aug 2010 08:26:11 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote:

    >Jak aparat ma czujnik położenia i umieści w pliku jpg znacznik z informacją
    >o orientacji zdjęcia to picassa go odczyta i odpowiednio wyświetli zdjęcie
    >przy prezentacji.

    thx ... szkoda, ze nie podaja tej informacji w porownaniach czy taki
    czujnik jest, czy go nie ma... aparaty, ktore go nie maja rokuja na
    to, ze w calym cyklu uzytkowania zabiora uzytkownikowi kilkaset godzin
    zycia na obracanie zdjec, no chyba ze ktos lubi ogladac zdjecia bokiem
    albo zabawe pivotem ...

    wracajac do tematu - jak radzic sobie softwareowo z obracaniem - jakie
    oprogramowanie jest najlepsze do tego typu pracy ... czym sobie
    radzicie z tym problemem, jesli niektorzy z was go maja (tak jak
    ja) ...

  • 4. Data: 2010-08-02 06:42:28
    Od: teddie <t...@o...pl>

    <a...@g...usunto.pl> wrote:

    >Jak aparat ma czujnik położenia i umieści w pliku jpg znacznik z informacją
    >o orientacji zdjęcia to picassa go odczyta i odpowiednio wyświetli zdjęcie
    >przy prezentacji.

    wydaje sie, ze nadal sprawa obecnosci czujnika polozenia nie tlumaczy
    moich problemow ... wedlug informacji w sieci aparat ma czunjnik
    polozenia ... a mimo to, picassa nie obraca tych zdjec ... moze cos
    jest nie tak z tym programem ? moze inne programy beda odwracac
    zdjecia z samsunga prawidlowo ?

    http://aparaty-cyfrowe.magazyn.pl/aparaty-cyfrowe/Sa
    msung/WB650/samsunghz35w
    Czujnik orientacji położenia TAK

  • 5. Data: 2010-08-02 06:42:35
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2010-08-02 08:18, teddie pisze:

    > urobek po kazdym dniu urlopu to zwykle jakies dwa/trzy
    > miejsca i kilkaset zdjec.

    ROTFL :)

    A robisz na tym urlopie coś _poza_ zdjęciami? :)))

    --
    bans

  • 6. Data: 2010-08-02 06:46:11
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 02/08/2010 08:31, teddie wrote:

    > thx ... szkoda, ze nie podaja tej informacji w porownaniach czy taki
    > czujnik jest, czy go nie ma... aparaty, ktore go nie maja rokuja na

    Wg specyfikacji Samsung wb650 taki czujnik ma. Sprawdź, czy nie ma
    jakiejś opcji pozwalającej na wyłączenie tego czujnika.

    http://aparaty-cyfrowe.magazyn.pl/aparaty-cyfrowe/Sa
    msung/WB650/samsunghz35w

    Ludek

  • 7. Data: 2010-08-02 07:07:05
    Od: Jakub Wróblewski <j...@m...edu.pl>

    Witam,

    teddie wrote:
    > Robiac rodzinne zdjecia dwiema małpkami (panasonic tz10
    > i samsung wb650) ogromne ilosci czasu spedzam na korekcji polozenia
    > zdjec.

    Używam do tego IrfanView (obracanie jednym klawiszem i zapis jpeg bez
    straty jakosci).
    Pytanie filozoficzne: skoro nie chce Ci się jednokrotnie przejrzeć
    swoich zdjęć, to co chcesz z nimi robić? Chyba nie pokazywać innym
    (dlaczego inni mają mieć więcej czasu)? Poza tym chyba nie pomijasz tego
    ważnego procesu wstępnej obróbki zdjęć, jakim jest skasowanie
    większości, co i tak wymaga ich przejrzenia?

    Pozdrawiam,
    Jakub Wróblewski

  • 8. Data: 2010-08-02 07:10:48
    Od: "Arkadiusz P. Płanica" <t...@m...adres.email>

    W dniu 2010-08-02 09:07, Jakub Wróblewski pisze:
    > Witam,

    > Używam do tego IrfanView (obracanie jednym klawiszem i zapis jpeg bez
    > straty jakosci).

    IMHO szybciej jest zrobić to w programie Exifer (bezpłatny) ponieważ
    zaznaczasz zdjęcia (na miniaturkach) i każesz mu bezstratnie obrócić
    zdjęcie...

    --
    ____________ | arek(at)abc-service(dot)com(dot)pl GG #14211
    _ _ | . . | ---->>> http://www.abc-service.com.pl <<<----

  • 9. Data: 2010-08-02 07:16:05
    Od: "fakej" <f...@N...gazeta.pl>

    Najlepiej użyć jakiegoś exiftoola, żeby zobaczyć czy informacja o orientacji
    zdjęcia tam jest czy nie. Jak jest to powinno się też dać z automatu obrócić
    wszystkie takie zdjęcia. Możesz zapodać na jakieś www jedno takie zdjęcie z
    samsunga, którego picasa nie obraca?

  • 10. Data: 2010-08-02 07:31:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    teddie napisa?(a):

    > System XP daje co prawda mozliwosc odwrocenia zdjec ale niestety nie
    > mozna ich najpierw przesortowac, zeby miec wszystkie pionowe w jednym
    > ciagu.

    Zaznaczaj myszką pojedyńcze zdjęcia trzymając wciśnięty ctrl ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...