  • 1. Data: 2011-04-27 17:33:35
    Temat: obj c
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    jak wspominalem (czy moze i nie wspominalem) poduczam sie ostanio troche
    obj c - nie zebym rzucil pisanie w c ani nawet winde - raczej nie,
    spodziewam sie ze c i nawet pecet z windowsem zostanie chyba moim
    naczelnym srodowiskiem do programowania - jednakze ostatnio
    troche poduczma sie obj c

    Watpie zeby wiekszosc grupowiczow znala ten jezyk, a jest dosyc
    ciekawy i moze stanowic pewna warta rozwazenia konkurencje czy
    alternatywe np dla javy czy innych jezykow (mnie jak wielokroc
    wspominalem zrazaja wogole jezyki oo tak ze pochlebnego zdania
    nt jakiegokolwiek jezyka z tym zwiazanego chyba raczej nie moge
    wyrazic ale jak juz cos mi wpadnie w oko apropos jakiejs koniecznosci
    czy sposobnosci douczenia sie, no to tez chwile sie przygladam)

    wklejam pochlebny i mz interesujacu cytat na jego temat z ksiazki czy
    tutoriala "objective-c internals"

    /wczesniej byla mowa o tym ze jest refleksyjny tj mozna w runtime zdobyc
    info o metodach itp i dynamiczny w tym sensie ze w runtime mozn ate metody
    nawet podmieniac itp/

    These capabilities puts Objective-C in the same league as the more well-known
    dynamic languages and scripting languages, such as Perl, Python, Ruby, PHP, and
    JavaScript: the main difference is that Objective-C is compiled to native code.
    (No pedantry about JIT engines here, please.) It&#8217;s pretty much just as dynamic
    as the rest of the scripting languages, though. For comparison, C++ has
    basically no introspection (only the RTTI) and no dynamism, while Java is
    similar to Objective-C (reflective & dynamic) except that it doesn&#8217;t have an
    equivalent to -forwardInvocation:, and has far more verbose reflection APIs.
    COM & CORBA are more-or-less C++ with Objective-C-like features shovelled on
    top of it to have some dynamism & reflection, except that it&#8217;s butt-ugly and it

    sucks.

  • 2. Data: 2011-04-27 19:51:03
    Temat: Re: obj c
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

> [...]
    on
    > top of it to have some dynamism & reflection, except that it&#8217;s butt-ugly

    z tego by moze wynikalo ze autor chce powiedziec ze (byc moze bo ja nie wiem
    czy tak jest) ze objective-c jest jednym z naczelnych jezykow (czy tez moze
    wogole naczelnym) wsrod tych ktore lacza 'skrypciarski' charakter z kompilacja
    do asma (?) Czy cos przeszkadza w tym by java czy np python byl kompilowany
    do asma czy sa to tylko zastrzezenia teoretyczne - czemu te jezyki nie
    kompiluja do asma?

  • 3. Data: 2011-04-28 10:18:57
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    > do asma (?) Czy cos przeszkadza w tym by java czy np python byl kompilowany
    > do asma czy sa to tylko zastrzezenia teoretyczne - czemu te jezyki nie
    > kompiluja do asma?

    Po pierwsze: nie do asma tylko do kodu maszynowego.
    Po drugie jeśli chodzi o jave - to nie ma przeszkód (bo typowanie jest
    statyczne) i faktycznie są kompilowane implementacje (zdaje się że gnu
    kompiluje do kodu maszynowego (albo ma taką opcję)). Python nie może być
    kompilowany do kodu maszynowego z tego powodu, że przed użyciem każdej
    zmiennej trzeba określić jej typ (dynamiczne typowanie).

  • 4. Data: 2011-04-28 11:04:06
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 28.04.2011 12:18, Szyk pisze:
    > Python nie może być
    > kompilowany do kodu maszynowego z tego powodu, że przed użyciem każdej
    > zmiennej trzeba określić jej typ (dynamiczne typowanie).
    Dynamiczne typowanie nie uniemożliwia kompilacji do kodu maszynowego.
    Można je zaimplementować np. w C++.

    Wygenerowany kod będzie jedynie zawierał dodatkową kontrolę, która może
    mieć postać wywołania funkcji albo sprawdzenia binarnego
    identyfikatora/flagi przed wykonaniem operacji - zależnie od implementacji.

    Michoo

  • 5. Data: 2011-04-28 13:39:46
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-04-28 13:04, Michoo pisze:
> [...]
    > mieć postać wywołania funkcji albo sprawdzenia binarnego
    > identyfikatora/flagi przed wykonaniem operacji - zależnie od implementacji.

    przy tym, istotne cechy takiego kodu wykonywalnego, powoduja ze to
    jednak to juz 'prawie' interpreter, i szybkosc, i narzut RAM na
    struktury, i przerzucenie sprawdzania na wykonanie.