  • 41. Data: 2019-11-26 18:46:29
    Temat: Re: [ntg] ZGAGA
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-11-26 o 18:43, wowa pisze:
    > Pierwsze słysze o tabletkach co łamią kregosłup!

    Może moralny? ;-)

    Robert

  • 42. Data: 2019-11-26 19:18:54
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 26.11.2019 o 18:43, wowa pisze:
    [..]
    > Pierwsze słysze o tabletkach co łamią kregosłup!

    Prawdopodobnie odwapnienie.

    P.P.

  • 43. Data: 2019-11-26 23:06:25
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    In pl.misc.elektronika robot <a...@o...pl> wrote:

    > Powariowali z tym sugarfree.
    > A nie może być sugarfull?

    Wszystko jest już sugarfull. Nawet ketchup czy kiełbasa.

  • 44. Data: 2019-11-26 23:29:32
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Tue, 26 Nov 2019 17:41:39 +0100, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Polopiryna 400mg
    > Aspiryna 500mg.
    >
    > Producent substancji aktywnej jest ten sam. Z Polski jedzie w beczkach
    > do Niemiec lub Szwajcarii i tam są robione tabletki. W Starogardzie jest
    > jedyna w Europie fabryka produkująca kwas acetylosalicylowy dla Bayera.
    > Mniejsza dawka w Polopirynie jest częścią umowy z Bayerem.

    Bardzo ciekawe. Wiadomo od kiedy +/- Polpharma jest wyłącznym
    producentem kwasu acetylosalicylowego dla Bayera?

    > Tak nawiasem, w czasie embargo w stanie wojennym była dyspensa na
    > import z Polski dwóch produktów: helu i kwasu acetylosalicylowego :-)

    A dlaczego hel? Też byliśmy potentatem?

    k.

  • 45. Data: 2019-11-26 23:39:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > A dlaczego hel? Też byliśmy potentatem?

    Jesteśmy.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2019-11-26 23:47:03
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 26.11.2019 o 23:29, Krzysztof Gajdemski pisze:
    [...]
    > Bardzo ciekawe. Wiadomo od kiedy +/- Polpharma jest wyłącznym
    > producentem kwasu acetylosalicylowego dla Bayera?

    Od dawna, ale nie wiem dokładnie.
    Nie jest wyłącznym producentem, mają dwie fabryki w USA, produkują też w
    Chinach. Więc pewnie nas wykończą :-(

    > A dlaczego hel? Też byliśmy potentatem?

    I jesteśmy. Większość helu w Europie to polski hel.

    P.P.

  • 47. Data: 2019-11-27 00:04:35
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Może moralny? ;-)

    Ech, obśmiałem się :)
    Co do "skutków ubocznych" - dlatego staram się za bardzo nie przejmować
    ulotkami, bo czasem od samego czytania można się ciężko rozchorować.
    U mnie w każdym razie nic nie wystąpiło z cytowanych atrakcji.

  • 48. Data: 2019-11-27 00:07:49
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > I jesteśmy. Większość helu w Europie to polski hel.

    Zaraz zaraz, bo to mnie naprowadziło na ciekawy trop.
    Czyli - w Smoleńsku ten hel - to też nasz mógł być ??

  • 49. Data: 2019-11-27 00:18:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello robot,

    Tuesday, November 26, 2019, 5:04:17 PM, you wrote:

> [...]
    > Ty chemik jesteś, to przy okazji odpowiesz mi na pytanie (właściwie
    > juz odpowiedziałeś), które zadaję sobie całe życie.

    Ma jedną nóżkę bardziej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 50. Data: 2019-11-27 00:21:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello wowa,

    Tuesday, November 26, 2019, 6:43:28 PM, you wrote:

> [...]
    > zaskakujący.
    > "Możliwe działania niepożądane:
    > Często: ból głowy, biegunka, bóle brzucha, nudności, dyskomfort w jamie
    > brzusznej, wzdęcia, zaparcia.
    > Niezbyt często: złamania kości biodrowej, kości nadgarstka lub
    > kręgosłupa, bezsenność, depresja, zawroty głowy, zaburzenia smaku,
    > nadciśnienie tętnicze, uderzenia gorąca, kaszel, wymioty, suchość w
    > jamie ustnej, nieprawidłowe wyniki badań czynnościowych wątroby,
    > pokrzywka, świąd, wysypka, astenia, zaburzenia łaknienia.
    > Rzadko: omamy słuchowe, drgawki, parestezje, zaburzenia widzenia,
    -28-kaps-o-zmodyfikowanym-uwalnianiu,15453.html
    > Pierwsze słysze o tabletkach co łamią kregosłup!

    Osteoporoza...

    --
    Best regards,
    RoMan