  • 71. Data: 2011-12-26 18:59:12
    Temat: Re: nowy egzamin
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Adam Płaszczyca w <news:c1.01.3TBmkQ$0kH@mike.oldfield.org.pl>:

    > "Na zakręcie oznaczonym tym znakiem, jeśli na jezdni nie ma znaków
    > poziomych rozdzielających pasy ruchu wyprzedzanie jest:"

    LOL -- czy są wyznaczone pasy ruchu czy ich nie ma, wyprzedzanie
    poj. silnikowego z prawej jest prawie[1] zawsze zabronione w przypadku
    oznakowania A-1 do A-4, i A-23

    --
    Tomasz Nycz

  • 72. Data: 2011-12-26 19:03:04
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-26 14:59:23 +0000, Grejon <g...@g...com> said:

    > OIDP była opisana sytuacja na skrzyżowaniu dróg równorzędnych. Auto nr
    > 1 jechało prosto, z prawej strony miało auto nr 2, które skręcało w
    > lewo, a ten kolei z przeciwka miało auto nr 3, które jechało prosto, a
    > z prawej strony miało auto nr 1. Wg przepisów każde auto powinno stać i
    > czekać aż któreś z pozostałych ruszy.

    Z pewnością nie, jeśli pedantycznie posłużyć się przepisami.
    Wtedy będzie 1, 3, 2.
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 73. Data: 2011-12-26 19:04:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 18:12:27 +0100, 'Tom N' napisał(a):

    > Ależ pisałem, że pytanie nie jest błędne.
    > To, że Ty błędnie kolejne zdania przyjąłeś jako kontynuację do Z270 to Twój
    > problem ;P

    Pytania w sensie jezykowym to tam nie ma wcale.
    Ale calosc to "pytanie" w sensie egzaminacyjnym (a po prawdzie to 3
    pytania).

    I masz racje pytanie nie jest bledne. podane odpowiedzi sa bledne :-)
    A pytanie jest w tym ukladzie niejasne :-)

    Tak czy inaczej - juz nawet nie piszac o tym konkretnym pytaniu - trzeba je
    jednak przetrenowac, zeby sie zapoznac z logika wymyslajacych. Chocby z tym
    kiedy oczekuja zasady ogolnej, a kiedy szczegolnej.
    Nowe pytania, nowa logika.

    J.

  • 74. Data: 2011-12-26 19:06:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 17:59:48 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > IMO po prostu nie powinno być limitu. Za to powinny być publicznie dostepne
    > statystyki zdawalności.

    Znaczy sie wewnetrzny egzamin/dopuszczenie przez instruktora ?
    Jest to jakis pomysl, aczkolwiek podejrzewam ze zycie szybko wypaczy.
    I bedzie "u nas mozna zdac juz po 5h".

    J.

  • 75. Data: 2011-12-26 19:21:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 18:59:12 +0100, 'Tom N' napisał(a):

    > LOL -- czy są wyznaczone pasy ruchu czy ich nie ma, wyprzedzanie
    > poj. silnikowego z prawej jest prawie[1] zawsze zabronione w przypadku
    > oznakowania A-1 do A-4, i A-23

    Prawie?

    art. 24. u. 7 p. 2: Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego
    po jezdni [...] na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi;

    A teraz kolejny ustęp tego samego artykułu
    art. 24. u. 8. p 2: Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscach, o których mowa
    w ust. 7 pkt [...] 2, na jezdni [...] dwukierunkowej na odcinku z
    wyznaczonymi pasami ruchu, pod warunkiem, że kierujący nie wjeżdża na część
    jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym - w miejscu, gdzie jest
    to zabronione znakami na jezdni.

    --
    ___________ (R)

  • 76. Data: 2011-12-26 19:22:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 19:06:15 +0100, J.F. napisał(a):

    > Znaczy sie wewnetrzny egzamin/dopuszczenie przez instruktora ?
    > Jest to jakis pomysl, aczkolwiek podejrzewam ze zycie szybko wypaczy.
    > I bedzie "u nas mozna zdac juz po 5h".

    A kogo to? IMO egzamin powinien nie byc uzależniony od kursu.

    --
    ___________ (R)

  • 77. Data: 2011-12-26 19:34:22
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    J.F. w <news:lbav2llv86if.1ezewlgy8lsjs.dlg@40tude.net>:

    > I masz racje pytanie nie jest bledne. podane odpowiedzi sa bledne :-)
    > A pytanie jest w tym ukladzie niejasne :-)

    Mowa o tym?

    Z270 270 Na drogach dwukierunkowych o dwóch pasach ruchu wyprzedzanie
    pojazdu silnikowego jest
    zabronione:
    A. przy dojeżdżaniu do wierzchołków wzniesień *Tak*
    B. na zakrętach oznaczonych znakami ostrzegawczymi *Tak*
    C. na mostach i wiaduktach *Nie*

    Która odpowiedź jest w senesie testowym błędna?

    OIDP to sądy się już niejednokrotnie wypowiadały, np., że znaki, nazwane w
    rozporządzeniu wydanym na podstawie ustawy, "informacyjne", niekoniecznie
    pełnia *wyłącznie* rolę informacyjną, ale również ostrzegawczą, a czasem
    wręcz zakazu.
    Dla mnie jest jasne, linia P-6 jest linią ostrzegawczą, pomimo, że w
    rozporządzeniu jest w "zestawie" linii poziomych a nie znaków ostrzegawczych

    Ba, sam podałem tu kiedyś przykład i zdjęcie (na wylocie z Kozienic w
    kierunku Dęblina), gdzie na jezdni są P-1 a na słupku A-1...
    --
    Tomasz Nycz

  • 78. Data: 2011-12-26 19:39:53
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Adam Płaszczyca w <news:c1.01.3TBpYx$0kM@mike.oldfield.org.pl>:

    > Prawie?

    Tak prawie -- dlaczego znajdziesz w przypisie, który zamieściłem.

> [...]

    > jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym - w miejscu, gdzie jest

    O LOLku do kwadratu.

    A teraz kolejny:

    10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z
    wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i
    7:

    Znowu nie przeczytałeś co się do Ciebie pisze i dyskutujesz z własnymi
    myślami.

    --
    Tomasz Nycz

  • 79. Data: 2011-12-26 19:52:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 19:03:04 +0100, Bydlę napisał(a):

    > Z pewnością nie, jeśli pedantycznie posłużyć się przepisami.
    > Wtedy będzie 1, 3, 2.
    > ;-)

    To chyba dosc skomplikowany wniosek i nie calkiem uzasadniony.

    Pytanie Z181 ? Prawidlowa odpowiedz "ma pierwszenstwo przed ...".

    A przy okazji kolejna bledna odpowiedz - Z183.

    J.

  • 80. Data: 2011-12-26 19:53:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 19:39:53 +0100, 'Tom N' napisał(a):

    > Znowu nie przeczytałeś co się do Ciebie pisze i dyskutujesz z własnymi
    > myślami.

    Ja mysle, że chyba nie zauważyłeś o tym, że rozmawiamy o dwóch niezaleznych
    przypadkach...

    --