  • 1. Data: 2011-08-12 07:29:39
    Temat: nowy Samsung HD 103SJ umiera?
    Od: frantic <n...@n...com>

    Witam,
    Na poczatku tygodnia kupiłem w/w dysk i dzis zauwazyłem w smarcie bledy:

    Raw read errors: 77
    c5 current pending sector: 2

    Czy dysk zaczyna umierac? Czy tego typu bledy kwalifikuja dysk do
    wymiany gwarancyjnej?

    Dysk podpiety jest do plyty Asus p5b Deluxe Ap/WiFi
    Zasilacz Corsair CX400

    --
    pozdrawiam,
    Frantic

  • 2. Data: 2011-08-12 10:50:56
    Temat: Re: nowy Samsung HD 103SJ umiera?
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    frantic pisze:

    > Raw read errors: 77
    Nie wiem co to za parametr.
    > c5 current pending sector: 2
    Ten określa, sektory kwalifikujące się do przemapowania ale nadal w użyciu.

    > Czy dysk zaczyna umierac? Czy tego typu bledy kwalifikuja dysk do
    > wymiany gwarancyjnej?

    Jak najbardziej. Zobacz co masz w Rellocated sector count (to są sektory
    JUŻ przemapowane = uszkodzone).

    Pzdr, OMSON

  • 3. Data: 2011-08-12 10:52:05
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    BTW - współczuję - IMHO bardzo fajny dysk (sam posiadam takowy).

    Pzdr, OMSON

  • 4. Data: 2011-08-12 11:05:41
    Od: RemeK <g...@d...null>

    Dnia Fri, 12 Aug 2011 09:29:39 +0200, frantic napisał(a):

> [...]
    > wymiany gwarancyjnej?
    >
    > Dysk podpiety jest do plyty Asus p5b Deluxe Ap/WiFi

    Wlasnie kilka dni temu odeslalem na gwarancji Corsaira CX 430, nie wiem co
    sie stalo z tymi niegdys dobrymi zasilaczami. Tez zaczelo sie od bledow na
    dysku, zmienilem dysk i za chwile podobne efekty, az 3 dnia komp nie wstal -
    padl zasilacz.

    --
    pozdro
    RemeK

  • 5. Data: 2011-08-12 11:05:53
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    RemeK pisze:

> [...]
    > dysku, zmienilem dysk i za chwile podobne efekty, az 3 dnia komp nie wstal -

    Pierwsze Corsairy robił Seasonic - nowsze chyba już inny producent...
    Może tu jest pies pogrzebany?

    Pzdr, OMSON

  • 6. Data: 2011-08-12 11:08:46
    Od: frantic <n...@n...com>

    W dniu 2011-08-12 12:50, OMSON pisze:

    > Nie wiem co to za parametr.

    RAW Read Error Rate - juz uroslo do: 8C

    > Ten określa, sektory kwalifikujące się do przemapowania ale nadal w użyciu.

    Wlasnie ten parametr powoduje komunikat o awarii dysku (CrystalDisk).

    > Jak najbardziej. Zobacz co masz w Rellocated sector count (to są sektory
    > JUŻ przemapowane = uszkodzone).

    Reallocated Sector Count: 0
    Czyli poki co, nie ma problemu.

    Aby przemapowal sektory trzeba uruchomic recznie skanowanie powierzchni,
    czy dysk sam to zrobi (autodiagnostyka przy starcie dyku)?

    --
    pozdrawiam,
    Frantic

  • 7. Data: 2011-08-12 11:10:45
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    frantic pisze:

    > Reallocated Sector Count: 0
    > Czyli poki co, nie ma problemu.
    >
    > Aby przemapowal sektory trzeba uruchomic recznie skanowanie powierzchni,
    > czy dysk sam to zrobi (autodiagnostyka przy starcie dyku)?

    Może być tak jak wspomniał RemeK - zasilacz powoduje takie zachowanie
    dysku. W każdym razie S.M.A.R.T. sugeruje póki co, że sa problematyczne
    sektory a nie że już ma padnięte. Czyli jak wyżej. Może zmień zasilacz
    na inny i wtedy zrób odczyt.
    W kwestii remapowania sektorów to najlepiej softem producenta albo można
    próbować systemowym chkdsk.exe (z konsoli).

    Pzdr, OMSON

  • 8. Data: 2011-08-12 11:13:40
    Od: frantic <n...@n...com>

    W dniu 2011-08-12 13:05, RemeK pisze:
> [...]
    > dysku, zmienilem dysk i za chwile podobne efekty, az 3 dnia komp nie wstal -

    Dlatego podalem informacje o zasilaczu, bo tez mam podejrzenia, ze to
    jest winowajca problemow z kompem. Tez bede go reklamowal, bo mam
    problem z przelacznikem z tylu zasilacza, nie zawsze "zalapuje".
    Dziekuje za sugestie.

    --
    pozdrawiam,
    Frantic

  • 9. Data: 2011-08-12 11:14:19
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    BTW - konsolę otwórz z uprawnieniami administracyjnymi (ctrl+shift+alt).

    Pzdr, OMSON

  • 10. Data: 2011-08-16 19:47:01
    Od: frantic <n...@n...com>

    Wymienilem dysk na inny (WD z serii Black). Na szczescie serwis nie
    robil problemow. Dziekuje za wsparcie.

    --
    pozdrawiam,
    Frantic