  • 61. Data: 2011-01-05 14:39:50
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xs" <x...@g...pl> napisał w
    > Ja sie ciesze z tych pomyslow, sam bawie sie amatorsko w rajdy
    > wiec umiem
    > walnac hamulcem do podlogi, tak ze kubelek skrzypi czy wyciagnac
    > auto idace
    > bokiem ale jak jezdze z "normalnymi" kierowcami i widze ich
    > wyczyny to sie
    > ciesze z pomyslow UE. Niestety 90% ludzi nie zdaje sobie sprawy,
    > ze mocne
    > hamowanie na luku nawet jak jest tylko mokro potrafi obrocic
    > auto,

    Czyli kurs do d* ?
    Nie jest tez takie trudne zahamowanie tak zeby nie obrocilo.

    > Tak samo z abs, 99% osob nigdy nie
    > nabyla odruchu puszczania hamulca przed przeszkoda i omijania
    > jej. I chwala

    Poczekamy az kiedy bedziesz na gorce w Szczecinie - czy tak latwo
    bedzie ci puscic hamulec, czy puszczenie pomoze, czy ABS pomoze :-)

    > za abs, nawet jak na sniego-lodo-szutro-bloto-syfiastych
    > nawierzchniach auto
    > jedzie i jedzie i jedzie i jedzie i jedzie.

    Z tym ze jest maly problem - czy bez ABS szybciej stanie ?
    Malo kto cofnie, wylaczy ABS i sprawdzi jeszcze pare razy ..

    J.

  • 62. Data: 2011-01-05 15:53:56
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    Przemysław Czaja pisze:

    > Weź mi to po chłopsku wytłumacz co robi asystent!
    > Nadmienię tylko, że cały czas rozmawiamy o śliskiej nawierzchni.

    Asystent robi to czego nie robi większość niemyślących kierowców. W
    pierszej fazie hamowania hamuje "leciutko" i dopiero im bliżej dzwona tym
    mocniej zapiera się o fotel.
    Chodzi o to, że to właśnie jest bez sensu i niby aystent ma na nich
    wymusić, żeby nie hamowali delikatnie, tylko od razu tyle ile się da żeby
    nie stracić tego czasu.

    --
    Piotr Czyż

  • 63. Data: 2011-01-05 18:42:57
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Czyż"

> [...]
    > Chodzi o to, że to właśnie jest bez sensu i niby aystent ma na nich
    > wymusić, żeby nie hamowali delikatnie, tylko od razu tyle ile się da

    Uważam, i niestety wiem to z autopsji, że odruchem w sytuacji nagłego
    zagrożenia jest nagłe bardzo mocne wciśnięcie hamulca - odruchowe
    wciskanie z całej siły aż do uderzenia w przeszkodę - na miłość boską
    ludzie czyście już całkiem powariowali, przecież po to właśnie wymyślili
    ABS, żeby uniknąć takiego sposobu hamowania, no żeś teraz teorię
    wymyślił...pisałem już wczesniej dlaczego powstał asystent i powstał
    niestety w wyniku działania ABS - zauważ, że asystent nie powstanie w
    autach gdzie będzie wyeliminowane działanie ABS na pedał hamulca, bo i
    po co on miałby tam być nie wystarczy mocniejsze wspomaganie?

  • 64. Data: 2011-01-05 20:23:51
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)"

    > Przeczytaj jeszcze raz co napisałem w porpzednim poście. ABS do tego,
    > zeby szybko działał potrzebuje dużego cisnienia. _Człowiek, nazwijmy
    > to, nie jest przyzwyczajony do wciskania pedału hamulca na maksa ile
    > sił w nodze_

    Właśnie dlatego się nie rozumiemy, ponieważ mylisz się w kwestii tego co
    robi człowiek w chwili zagrożenia - wali z całej siły w hamulec i nie
    puszcza do samego końca i nie musi się do tego przyzwyczajać - to jest
    ODRUCH, własnie dlatego wymyslili ABS, ponieważ niewielu umie ten odruch
    zwalczyć i hamować pulsacyjnie - i po raz kolejny powtórzę - wprowadzają
    asystenta, ponieważ działający ABS wywalająć do góry pedał hamulca
    straszy kierowcę, innego powodu nie ma, ciśnienie w układzie jest aż
    nadto wystarczające jeśli kierowca nie "popuszcza" hamulca.

  • 65. Data: 2011-01-05 22:42:05
    Od: "xs" <x...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czyli kurs do d* ?
    > Nie jest tez takie trudne zahamowanie tak zeby nie obrocilo.

    Gwaltowne jest trudne ;) Szczegolnie jak zaraz za lukiem swiatla albo korek.

    > Poczekamy az kiedy bedziesz na gorce w Szczecinie - czy tak latwo
    > bedzie ci puscic hamulec, czy puszczenie pomoze, czy ABS pomoze :-)

    Mieszkam w Szczecinie, pod ta gorke ganialem tej zimy juz kilkadziesiat razy
    (tak samo jak w dol), bo jest akurat na mojej czestej strasie ;) Akurat
    hamowanie na lodzie to staly element zimowych pojezdzawek, bo kazda meta stop
    robi sie po kilku zawodnikach strasznie wyslizgana.

    > Z tym ze jest maly problem - czy bez ABS szybciej stanie ?
    > Malo kto cofnie, wylaczy ABS i sprawdzi jeszcze pare razy ..

    Zdecydowanie szybciej bez abs, mimo abs w cywilu i NOWYCH nietanich zimowek,
    to rajdowka zatrzymuje sie sporo szybciej na rocznych kormoranach ;) Dla mnie
    jedyna zaleta abs do sportowej jazdy jest taka, ze opony nie robia sie
    kwadratowe ;)

  • 66. Data: 2011-01-05 23:59:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Jan 2011 21:42:05 +0000 (UTC), xs wrote:
    >Gwaltowne jest trudne ;) Szczegolnie jak zaraz za lukiem swiatla albo korek.

    Nie takie trudne, skoro nawet ja potrafie :-)

> [...]
    >hamowanie na lodzie to staly element zimowych pojezdzawek, bo kazda meta stop
    >robi sie po kilku zawodnikach strasznie wyslizgana.

    Skoro juz mowa o hamowaniu to znaczy ze warunki jeszcze nie byly zle
    :-)

    >Zdecydowanie szybciej bez abs, mimo abs w cywilu i NOWYCH nietanich zimowek,
    >to rajdowka zatrzymuje sie sporo szybciej na rocznych kormoranach ;)

    No coz, ja niestety nie mam wylacznika, ale ostatnich pare testow
    jakos nie chcialo tego potwierdzic - kombinowanie z pedalem potrafilo
    zepsuc wynik, polepszyc nie.
    Moze na jakiejs bardzo specyficznej nawierzchni ABS potrafi zepsuc.

    J.

  • 67. Data: 2011-01-06 00:12:38
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "xs"

> [...]
    > Dla mnie
    > jedyna zaleta abs do sportowej jazdy jest taka, ze opony nie robia sie

    nareszcie ktoś zauważył to samo co ja :)

    pozdrówki

  • 68. Data: 2011-01-06 00:28:10
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]
    > straszy kierowcę, innego powodu nie ma, ciśnienie w układzie jest aż
    > nadto wystarczające jeśli kierowca nie "popuszcza" hamulca.

    Jest dokładnie tak jak piszesz, gdy zdarzy się coś, na co nie byłeś
    gotowy i wymusi na tobie nagłe hamowanie, to odruchowo hamujesz z całej
    siły. Moje auto nie ma ABSu, a miałem taką sytuację, że jadę sobie drogą
    którą doskonale znam około 95km/h widzę gościa, który chce się włączyć
    do ruchu, no i się włączył tak, że wyjechał przede mną jakieś 100 m, no
    to ja z całych sił na hamulec, koła się zblokowały, a ja hamuje, hamuje,
    hamuje i go doganiam, zjechał mi z drogi na pobocze, a ja ciągle hamując
    go wyprzedziłem o jakieś 0,5m. Nie mam pojęcia, co by było, jakbym w
    niego uderzył. Całe szczęście, że tylko opony na tym ucierpiały - z
    jakichś 3-4 mm bieżnika zostało mniej niż zero. I wtedy żałowałem, że
    nie miałem ABSu.

  • 69. Data: 2011-01-06 00:38:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2011, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał
    >
    > Prawdopodobnie bardzo malo - o ile porownujemy do auta z ABS.
    [...]
    > No ale wiesz - wylacznik, plytka, kabelek, zmontowac, forma na dzwigienke ..

    Zapomniałeś o:
    - homologacji
    - opłatach za zezwolenie na korzystanie z "normalnej" cyny, znaczy
    ołowiowej. Zdaje się że do "samochodowych" zastosowań (bezpieczeństwo)
    można stosować, ale nie sądzę aby bez opłat się obyło :P

    OT:
    Prawdę mówiąc, nie do końca rozumiem producentów elektroniki którzy
    dobrowolnie chwalą się używaniem "ekologicznych" rozwiązań (co po
    polsku przekłada się na mniejszą trwałość).

    pzdr, Gotfryd

  • 70. Data: 2011-01-06 10:20:01
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "MiKhau" <J...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A skąd ci to przysło do głowy?
    > Czytać umiesz więc przeleć szybciutko podany przezemnie wyżej wątek,
    > ludziska podają różne ceny - ubawiły mnię ceny ASO, więc podrzuciłem.
    > Jak znasz choćby powierzchownie poziom marż to łatwo dojdziesz do kwoty
    > 900-1000zł za dodatkowe części ABS vs.ABS ESP.
    > To tyle.

    stary ale jak możesz obliczać koszty *produkcji* na podstawie cen sprzedaży
    detalicznej nawet bez marży.
    To jakbyś liczył ile kosztuje wyprodukowanie litra Pb95 na podstawie marży
    na stacji benzynowej.
    Zastanów sie.

    ps. a marże znam doskonale, bo akurat pracuje u dealera od jakiegoś czasu.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl