  • 31. Data: 2011-01-04 16:03:19
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:ifv71j$tde$1@mx1.internetia.pl...

    > jak się to ma do ABS, który obniża ciśnienie w układzie łatwo się
    > domyślić, więc kałagnido zostaw swoje przemyślenia dla siebie.

    czy Ty aby wiesz jak działa ABS, bo napewno nie przez mniejszenie
    ciśnienia...
    Przeciwnie - żeby ABS działał poprawnie cisnienie robocze musi być możliwie
    duże - stąd taki nacisk na to, zeby w samochodzach z ABSem i hanmowaniu
    awaryjnym wyrywać oparcie z mocowań fotela.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 32. Data: 2011-01-04 16:10:03
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Przeciwnie - żeby ABS działał poprawnie cisnienie robocze musi być
    > możliwie duże - stąd taki nacisk na to, zeby w samochodzach z ABSem i
    > hanmowaniu awaryjnym wyrywać oparcie z mocowań fotela.

    A co to biedne oparcie przy hamowaniu ma za robotę? Łapie pasażerów jadących
    z tyłu?

  • 33. Data: 2011-01-04 16:15:00
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "CeSaR" <a...@m...com> napisał w wiadomości

    > A co to biedne oparcie przy hamowaniu ma za robotę? Łapie pasażerów
    > jadących z tyłu?

    czytaj ze zrozumieniem.
    Awaryjne hamowanie samochodem wyposażonym w ABS polega na wcisnięciu pedału
    hamulca tak mocno jak sie tylko da - potocznie mówiąc należy starać sie
    wyrwać oparcie fotela zapierając sie o nie, zeby mieć siłe na wcisnięcie
    pedału hamulca. Teraz jaśniej?

    ps. w przeciwieństwie do samochodu nie wyposażonego w ABS, gdzie siła
    nacisku na hamulec powinna utrzymywac koła w stanie "tuż przed poślizgiem"
    czyli w praktyce wykorzystuje sie tzw hamowanie pulsacyjne (choć ta nazwa
    zwykle przynosi mniej pożytku niż powinna)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 34. Data: 2011-01-04 16:36:46
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > czytaj ze zrozumieniem.

    Czytam to co autor napisał :-) Nic więcej i nic mniej.

    Wystarczyło dodać dwa słowa i jest OK.

    pzdr

  • 35. Data: 2011-01-04 16:45:53
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Czytam to co autor napisał :-) Nic więcej i nic mniej.

    > Wystarczyło dodać dwa słowa i jest OK.

    może i wystąpił "przeskok myslowy" ale można też sie troche zastanowić :P

    ps. podobnie bylo, gdy kiedyś napisalem o swiatłach przeciwmgielnych
    nazywając je per halogeny.

    No i zjebał mnie ktoś, ze halogeny to taki rodzaj żarówki ;-)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 36. Data: 2011-01-04 17:31:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał

    > A ile tak faktycznie kosztuje wyprodukowanie ESP?

    Prawdopodobnie bardzo malo - o ile porownujemy do auta z ABS.
    Pare dodatkowych czujnikow, lepszy procesor no i haracz dla Boscha
    za oprogramowanie.
    Za to mozna z klienta dodatkowo sciagnac za TCS/ASR.

    > Większość dodatków do auta kosztuje znacznie mniej niż za to
    > płacimy w rzeczywistości. Np tempomat w Avensis to tylko i
    > wyłącznie malutka dźwigienka przy kierownicy. Wszystko pozostałe
    > jest takie samo w wersji z tempomatem i bez - wystraczy podłączyć
    > wtyczkę + dzwigienkę i dziala.

    No ale wiesz - wylacznik, plytka, kabelek, zmontowac, forma na
    dzwigienke ..

    J.

  • 37. Data: 2011-01-04 17:35:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Mateusz

    > jeżdżę
    > bez ESP i jakoś się jeszcze nie owinąłem wokół drzewa na zakręcie ani
    > nie wypadłem z drogi na łuku itp. Jakbym chciał się zabić na łuku albo
    > przykozaczył to i tak bym wylądował w rowie, żadne ESP mi nie pomoże,
    > wystarczy odpowiednio duża prędkość.

    Logika godna przedszkolaka...

    --
    ignorance is bliss

  • 38. Data: 2011-01-04 17:35:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Mateusz

    > Waldku przecież oboje o tym dobrze wiemy, dlatego mając wybór pomiędzy
    > autem bez w/w systemów a autem zaopatrzonym w te systemy wolę pierwszą
    > opcję, bo jeszcze mam mózg i wolałbym sam panować nad tym co się dzieje
    > z moim autem w sytuacji awaryjnej.

    Może w ogóle konia se kup, też da się przemieszczać, a nie trzeba
    benzyny, starczy trochę owsa pod nos podsunąć.

    --
    ignorance is bliss

  • 39. Data: 2011-01-04 17:45:36
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)"

> [...]
    > możliwie duże - stąd taki nacisk na to, zeby w samochodzach z ABSem i
    > hanmowaniu awaryjnym wyrywać oparcie z mocowań fotela.

    Nie wdaje się w szczegóły techniczne działania ABS, piszę jedynie o
    skutkach, które być może wbrew Twojej teorii, której jeszcze nie
    przedstawiłeś zmniejszają ciśnienie płynu hamulcowego na tłoczki w
    chwili gdy koło przestaje się obracać. W tym samym czasie asystent
    stwierdza, że co? Weź mi to po chłopsku wytłumacz co robi asystent!
    Nadmienię tylko, że cały czas rozmawiamy o śliskiej nawierzchni.

  • 40. Data: 2011-01-04 18:15:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w

    > Żadne poduszki i ABS ci nie pomogą - wystarczy odpowiednio duża
    > prędkość.

    Wprowadzi sie ograniczenie pojemnosci silnika w UE do 1 litra i
    45KM :-)

    Ewentualnie jeszcze elektroniczny system spowalniania pojazdu przed
    zakretami :-)

    J.