eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynierianowe drogi
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 21. Data: 2021-09-22 15:08:59
    Temat: Re: nowe drogi
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WM napisał:

    > Warto sobie przypomnieć do czego służą zbrojenia i co to jest beton sprężony.
    > Beton jest wytrzymały na ściskanie, ale słaby na rozciąganie.
    > Dlatego dodaje się zbrojenia, by dawały efekt wstępnego ściskania.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Konstrukcja_spr%C4%99%
    C5%BCona

    Przypomnieć oczywiście warto, zawsze jednak trzeba pamiętać, że
    nie każde połączeni betonu i stali jest "konstrukcją sprężoną".

    --
    Jarek


  • 22. Data: 2021-09-22 15:17:17
    Temat: Re: nowe drogi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
    pl...
    Pan J.F. napisał:
    >>> Cały czas miałem na myśli wyłącznie betonowy rdzeń budynku,
    >>> do którego później dokłada się "technikami swobodnymi" stropy
    >>> pięter.
    >
    >> A, to calkiem co innego.
    >> Nie znam sie ... ale mozna tak sobie zalac wysoki słup?
    >> Czy sie okaze, ze cisnienie hydrostatyczne szalunki na dole
    >> rozwali,
    >> albo przy wolniejszym tempie - dolne partie betonu jeszcze slabo
    >> zwiazane i popekaja pod naciskiem gornych partii?

    >Podejrzewam, że w przypadku fundamentu mostu właśnie o to chodzi --
    >żeby
    >ciśnienie hydrostryczne spowodowało mocne połączenie z gruntem, a
    >potem

    Przy fundamencie to IMHO przede wszystkim otaczajaca ziemia utrzyma.
    Choc jak piszesz - słup robiony w kesonie ... to moze dookola
    powietrze.

    Czy tak sie mocno polaczy ... jesli na dnie glina i piasek, to IMO
    trzyma podobnie.

    No ale mowiles, ze trzon budynku tak zalewali na okraglo ...

    >> A spieszyc ... jest sie po co, jesli potem i tak bedzie jeden strop
    >> na tydzien?

    >Ze stropami też im szybko idzie.

    No ale chyba nie az tak.
    Ale po co bylo ten trzon robic tak szybko ?

    >> ja pamietam taki jeden budynek na PWr - zaczeli budowe, zrobili
    >> szkielet, postal pare lat, zburzyli, postawili nowy szkielet i
    >> budynek. Na szczescie niewielki, to i straty male.

    >W Krakowie mieli "Szkieletora" niedaleko ronda Mogilskiego. Stał tam
    >niewykończony od środkowego Gierka do zeszłego roku. Teraz nazywa się
    >Unity Toewr, ale wcześniej cały czas był oficjalnie biurowcem NOT.
    >Chyba trudno o bardziej trafne alegoryczne przedstawienie tej
    >organizacji.

    No coz - panstwowe dotacje spadly.

    We Wroclawiu taz pare takich niedokonczonych budynkow bylo, jak
    pieniedzy zabraklo
    https://gazetawroclawska.pl/w-miejscu-szkieletora-ko
    lo-dworca-glownego-stanie-nowoczesny-biurowiec/ar/c1
    -15102498


    I takie jeszcze dwa ciekawe przypadki - mielismy dwa biurowce Cuprum.
    Ukonczone, dzialajace ... i komu to przeszkadzało?
    Zburzyli, postawili nowe.

    J.




  • 23. Data: 2021-09-22 15:22:11
    Temat: Re: nowe drogi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
    pl...
    Pan WM napisał:
    >> Warto sobie przypomnieć do czego służą zbrojenia i co to jest beton
    >> sprężony.
    >> Beton jest wytrzymały na ściskanie, ale słaby na rozciąganie.
    >> Dlatego dodaje się zbrojenia, by dawały efekt wstępnego ściskania.
    >> https://pl.wikipedia.org/wiki/Konstrukcja_spr%C4%99%
    C5%BCona

    >Przypomnieć oczywiście warto, zawsze jednak trzeba pamiętać, że
    >nie każde połączeni betonu i stali jest "konstrukcją sprężoną".

    A w szczegolnosci te nowe drogi ... jakby to mieli budowac?

    J.



  • 24. Data: 2021-09-22 15:35:05
    Temat: Re: nowe drogi
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    >> Podejrzewam, że w przypadku fundamentu mostu właśnie o to chodzi --
    >> żeby ciśnienie hydrostryczne spowodowało mocne połączenie z gruntem
    >
    > Przy fundamencie to IMHO przede wszystkim otaczajaca ziemia utrzyma.
    > Choc jak piszesz - słup robiony w kesonie ... to moze dookola
    > powietrze.
    >
    > Czy tak sie mocno polaczy ... jesli na dnie glina i piasek, to IMO
    > trzyma podobnie.

    Dno ważne, ale ściany też. Żeby takiemu pylonowi nie przyszło do głowy
    gibnąć się na bok.

    > No ale mowiles, ze trzon budynku tak zalewali na okraglo ...

    A w Korei raz na tydzień. Podejrzewam, że tu o logistykę chodzi -- żeby
    jak najkrócej trwały uciążliwości w ruchu. W Warszawie budują w ścisłym
    centrum, gdzie wszystko już wokół zabudowane, trzeba stworzyć specjalne
    warunki dla dojazdu betoniarek.

    >> Ze stropami też im szybko idzie.
    > No ale chyba nie az tak. Ale po co bylo ten trzon robic tak szybko ?

    Żeby szybko skończyć. Kilka tygodni temu zaczęli budowę między Pałacem
    Kultury a Marszałkowską. Pierwszego dnia, jak organizowali trasy dojazdu
    dla ciężkiego sprzętu, odstałem tam trochę w korku. Teraz unikam, jeżdzę
    inną drogą.

    --
    Jarek


  • 25. Data: 2021-09-22 15:43:49
    Temat: Re: nowe drogi
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    >> Przypomnieć oczywiście warto, zawsze jednak trzeba pamiętać, że
    >> nie każde połączeni betonu i stali jest "konstrukcją sprężoną".
    >
    > A w szczegolnosci te nowe drogi ... jakby to mieli budowac?

    Jak -- to bym sobie jeszcze wyobraził. Tylko nie wiem po co tam sprężać.

    --
    Jarek


  • 26. Data: 2021-09-22 16:43:35
    Temat: Re: nowe drogi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
    pl...
    Pan J.F. napisał:
    >>> Podejrzewam, że w przypadku fundamentu mostu właśnie o to
    >>> chodzi --
    >>> żeby ciśnienie hydrostryczne spowodowało mocne połączenie z
    >>> gruntem
    >
    >> Przy fundamencie to IMHO przede wszystkim otaczajaca ziemia
    >> utrzyma.
    >> Choc jak piszesz - słup robiony w kesonie ... to moze dookola
    >> powietrze.
    >
    >> Czy tak sie mocno polaczy ... jesli na dnie glina i piasek, to IMO
    >> trzyma podobnie.

    >Dno ważne, ale ściany też.

    Na scianach tez glina i piasek ... taki mamy grunt :-)
    Oczywiscie bywa i lepszy, ale rzadko.

    >Żeby takiemu pylonowi nie przyszło do głowy gibnąć się na bok.

    Podejrzewam, ze sa na to sposoby.
    Tzn nie tyle sposoby, co wiedza - tyle głebokosci, tyle szerokosci i
    sie nie gibnie.

    >> No ale mowiles, ze trzon budynku tak zalewali na okraglo ...

    >A w Korei raz na tydzień. Podejrzewam, że tu o logistykę chodzi --
    >żeby
    >jak najkrócej trwały uciążliwości w ruchu. W Warszawie budują w
    >ścisłym
    >centrum, gdzie wszystko już wokół zabudowane, trzeba stworzyć
    >specjalne
    >warunki dla dojazdu betoniarek.

    Nie bardzo widze roznice - czy np przez 14 dni zalewac, czy 14 tygodni
    ale tylko 1 dzien w tygodniu.

    W Japonii to by gruszke z betonem zdjeli, jak ciezarowka na swiatlach
    czeka :-)

    Natomiast ten tygodniowy, czy kilku dniowy cykl pracy jest w miare
    naturalny przy takich budynkach.
    Jak to Konrad ladnie opisal. Beton na stropach musi troche zwiazac.

    >>> Ze stropami też im szybko idzie.
    >> No ale chyba nie az tak. Ale po co bylo ten trzon robic tak szybko
    >> ?

    >Żeby szybko skończyć. Kilka tygodni temu zaczęli budowę między
    >Pałacem
    >Kultury a Marszałkowską. Pierwszego dnia, jak organizowali trasy
    >dojazdu
    >dla ciężkiego sprzętu, odstałem tam trochę w korku. Teraz unikam,
    >jeżdzę
    >inną drogą.

    No ale sprzet gdzie teraz jest? Jak "gdzies na budowie", to drogi nie
    zajmuje,
    a z kolei dostawy betonu beda zajmowac niezaleznie od rozlozenia w
    czasie.

    J.


  • 27. Data: 2021-09-22 19:25:51
    Temat: Re: nowe drogi
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    >> Dno ważne, ale ściany też.
    > Na scianach tez glina i piasek ... taki mamy grunt :-)
    > Oczywiscie bywa i lepszy, ale rzadko.

    Taki też dobry. On trzyma na zasadzie ciśnienia hydrostatycznego.
    Ważne, by na dzieńdobry nie zostawić po bokach jakichś szpar.

    >> Żeby takiemu pylonowi nie przyszło do głowy gibnąć się na bok.
    > Podejrzewam, ze sa na to sposoby.
    > Tzn nie tyle sposoby, co wiedza - tyle głebokosci, tyle szerokosci
    > i sie nie gibnie.

    Podejrzewam, że tych sposobów użyli, bo most stoi już dwadziścia lat.

    --
    Jarek

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: