  • 31. Data: 2009-09-10 18:35:38
    Temat: Re: nowa polityka RIPE?
    Od: polaris <n...@g...com>

    On 10 Wrz, 18:45, Grzegorz Janoszka <Grzeg...@nie-lubie-
    spamu.Janoszka.pl> wrote:

    > Dostaniecie szereg maili, potem wasze rekordy zostaną zablokowane, a na
    > końcu skasowane.
    >
    > --
    > Grzegorz Janoszka

    Możesz podać podstawę prawną tego o czym napisałeś? Ew. odnośnik w
    informacjach RIPE?
    Bo jest pewien problem - my nie dostaliśmy *dotychczas* żadnego maila
    ani od RIPE ani od byłego ani od obecnego LIRa. A mamy dziś
    10.09.2009...
    Wszystkie emaile uwidocznione w bazie są aktywne.

  • 32. Data: 2009-09-10 18:45:16
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    polaris wrote:
    > Możesz podać podstawę prawną tego o czym napisałeś? Ew. odnośnik w
    > informacjach RIPE?

    Ehm, _prawną_? A podaj mi jakąkolwiek podstawę prawną, że masz adresy IP
    :) Kupiłeś je? Masz fakturę vat? A może je lizingujesz? Gdzie w takim
    razie umowa i protokół przekazania? W ogóle masz jakikolwiek papiur na
    adresy poza kilkoma wydrukowanymi mailami z jakiejś Holandii? Więc
    zastanów się, jak napiszesz o podstawach prawnych odebrania adresów.
    Oczywiście piszę o adresach PI, na adresy PA od polskiego dostawcy
    możesz mieć ładne umowy i kolorowe papierki.

    > Bo jest pewien problem - my nie dostaliśmy *dotychczas* żadnego maila
    > ani od RIPE ani od byłego ani od obecnego LIRa. A mamy dziś
    > 10.09.2009...
    > Wszystkie emaile uwidocznione w bazie są aktywne.

    Oj bo to bardzo wolno trwa, przecież są tysiące zasobów PI w samej
    Europe. Jeśli RIPE wysłałby wszystkim jednocześnie, to by odpowiedzi
    przerabiali przez rok :)

    A wiem to z maili, które widziałem w paru przypadkach. Akurat teraz nie
    mogę znaleźć - może ktoś przekleić to, co RIPE rozsyła?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 33. Data: 2009-09-10 18:55:28
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    polaris <n...@g...com> wrote:

    > Bo jest pewien problem - my nie dostaliśmy *dotychczas* żadnego maila

    To chyba wręcz przeciwnie - jeszcze nie masz problemu. (Być może
    Twój LIR za Ciebie zapłaci nie orientując się, że już nie jesteś
    jego klientem). Chyba dopiero gdy LIR przez którego dostałeć coś
    nie będzie chciał za to płacić dostaniesz maile od RIPE.

    a.

  • 34. Data: 2009-09-11 23:35:46
    Od: konrad rzentarzewski <k...@r...net>

    Art from [ n...@g...com ] ...

[...]

    ja w ramach uspokojenia - też nic nie dostałem.

    --
    "Just because you are unique doesn't mean you are useful."

  • 35. Data: 2009-09-12 10:23:11
    Od: polaris <n...@g...com>

    On Sep 12, 1:35 am, konrad rzentarzewski <k...@r...net>
    wrote:
> [...]
    > : ani od RIPE ani od byłego ani od obecnego LIRa. A mamy dziś
    > : 10.09.2009...
    >
    > ja w ramach uspokojenia - też nic nie dostałem.

    A PI od kiedy kolega posiada?

  • 36. Data: 2009-09-12 10:55:04
    Od: konrad rzentarzewski <k...@r...net>

    Art from [ n...@g...com ] ...

    :> : Bo jest pewien problem - my nie dostaliśmy *dotychczas* żadnego maila
    :> : ani od RIPE ani od byłego ani od obecnego LIRa. A mamy dziś
    :> : 10.09.2009...
    :>
    :> ja w ramach uspokojenia - też nic nie dostałem.
    :
    : A PI od kiedy kolega posiada?

    2007-06.

    --
    "Just because you are unique doesn't mean you are useful."

  • 37. Data: 2009-09-13 19:22:47
    Od: Paweł Damian <pawel@__dowywalenia__sz-ek.pl>

    konrad rzentarzewski pisze:
> [...]
    > : ani od RIPE ani od byłego ani od obecnego LIRa. A mamy dziś
    > : 10.09.2009...
    >
    > ja w ramach uspokojenia - też nic nie dostałem.

    Witajcie,

    Procedura jest wdrażana etapami. W dużym skrócie - RIPE próbuje obecnie
    przypisać wszystkie zasoby PI do LIRów. Każdy LIR deklaruje, czy zasoby
    które uzyskiwał nadal są do niego podległe (czyt. klient jest nadal jego
    klientem). Dla zasobów PI do których żaden LIR się nie przyzna RIPE
    będzie nawiązywał kontakt bezpośredni z End-userem w celu podpisania
    umowy. Każdy LIR ma czas do końca roku na załatwienie umów sponsorskich
    z klientami. Z tymi z którymi RIPE nie uda się skontaktować (gdzieś mi
    się o uszy obiła data marzec 2010 - ale nie mogę sobie teraz przypomnieć
    gdzie to widziałem, więc nie traktujcie tego jako pewną informację),
    RIPE uzna obiekty za nieużywane. Czyli chowanie głowy w piasek nikogo
    tutaj nie uratuje - to w interesie end-usera będzie podpisanie umowy z
    RIPE/załatwienie sponsoring LIR-a żeby nie stracić posiadanych adresów.

    "The RIPE NCC will start contacting the End Users of those independent
    Internet number resources in 2010 (Phase 3 of the policy
    implementation), asking them to sign a contract either with a sponsoring
    LIR or with the RIPE NCC. The exact timeline will depend on the number
    of "orphaned" resources. We are currently preparing different scenarios
    based on current statistics."

    http://www.ripe.net/rs/pi-existing-assignments.html

    pozdr.,
    Paweł