    From: Paweł Damian <pawel@__dowywalenia__sz-ek.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: nowa polityka RIPE?
    Date: Sun, 13 Sep 2009 21:22:47 +0200

    konrad rzentarzewski pisze:
    > Art from [ n...@g...com ] ...
    >
    > : On 10 Wrz, 18:45, Grzegorz Janoszka <Grzeg...@nie-lubie-
    >
    > : Bo jest pewien problem - my nie dostaliśmy *dotychczas* żadnego maila
    > : ani od RIPE ani od byłego ani od obecnego LIRa. A mamy dziś
    > : 10.09.2009...
    >
    > ja w ramach uspokojenia - też nic nie dostałem.

    Witajcie,

    Procedura jest wdrażana etapami. W dużym skrócie - RIPE próbuje obecnie
    przypisać wszystkie zasoby PI do LIRów. Każdy LIR deklaruje, czy zasoby
    które uzyskiwał nadal są do niego podległe (czyt. klient jest nadal jego
    klientem). Dla zasobów PI do których żaden LIR się nie przyzna RIPE
    będzie nawiązywał kontakt bezpośredni z End-userem w celu podpisania
    umowy. Każdy LIR ma czas do końca roku na załatwienie umów sponsorskich
    z klientami. Z tymi z którymi RIPE nie uda się skontaktować (gdzieś mi
    się o uszy obiła data marzec 2010 - ale nie mogę sobie teraz przypomnieć
    gdzie to widziałem, więc nie traktujcie tego jako pewną informację),
    RIPE uzna obiekty za nieużywane. Czyli chowanie głowy w piasek nikogo
    tutaj nie uratuje - to w interesie end-usera będzie podpisanie umowy z
    RIPE/załatwienie sponsoring LIR-a żeby nie stracić posiadanych adresów.

    "The RIPE NCC will start contacting the End Users of those independent
    Internet number resources in 2010 (Phase 3 of the policy
    implementation), asking them to sign a contract either with a sponsoring
    LIR or with the RIPE NCC. The exact timeline will depend on the number
    of "orphaned" resources. We are currently preparing different scenarios
    based on current statistics."

    http://www.ripe.net/rs/pi-existing-assignments.html

    pozdr.,
    Paweł