  • 21. Data: 2009-09-08 20:50:20
    Temat: Re: nowa polityka RIPE?
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Marcin Kuczera wrote:
    > tak, dokładnie tak

    Jesteście pewni? 50 euro rocznie, to nie jest jakiś wielki biznes, ale
    takie wyliczenia na pewno uprościłyby rozliczanie pomiędzy LIRem i jego
    klientami.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 22. Data: 2009-09-08 21:07:32
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Grzegorz Janoszka wrote:

    > Jesteście pewni? 50 euro rocznie, to nie jest jakiś wielki biznes, ale
    > takie wyliczenia na pewno uprościłyby rozliczanie pomiędzy LIRem i jego
    > klientami.

    tak (oczywiście opłata za LIRa o odpowiedniej wielkości pozostaje).

    I teoretycznie jest łatwiej, jak to będzie w praktyce - zobaczymy.

    Maricn

  • 23. Data: 2009-09-09 12:18:50
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Marcin Kuczera pisze:
    > Robert Hass wrote:
    [..]

    > tak, dokładnie tak

    > PI i AS wylatują ze scoreingu, zostają same PA ipv4 i ipv6

    To kto płaci za PI w przypadku umowy sponsorskiej ?

    http://www.ripe.net/membership/billing/procedure-end
    user.html
    http://www.ripe.net/ripe/docs/charging2009.html

    Gdyż członek RIPE (LIR) ma liczoną punktację za:
    Billing Score Algorithm

    A member's billing category is set based on the member's Billing Algorithm
    score. This score is based on Internet number resource allocations or
    assignments made over time at the member's request. The scoring system takes
    into account all:

    * IPv4 allocations
    * IPv6 allocations
    * IPv4 Provider Independent (PI) assignments
    * IPv6 PI assignments
    * AS Number assignments

    Zresztą system punktowy dla przydziałów bezpośrednich oraz dla LIRów jest
    identyczny w kwesti adresów PI.
    Szukam (co prawda pobieżnie) ale nie widzę tego dokumentu o 50 euro za przydział.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 24. Data: 2009-09-09 14:06:27
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Przemysław Gubernat wrote:
> [...]
    > identyczny w kwesti adresów PI.
    > Szukam (co prawda pobieżnie) ale nie widzę tego dokumentu o 50 euro za przydział.

    to są stare rzeczy, ważne do 2009 włącznie

    to jest na 2010:
    http://www.ripe.net/membership/billing/draft-chargin
    g-scheme-2010.html

    Marcin

  • 25. Data: 2009-09-09 17:56:24
    Od: "D.W." <w...@k...pl>

    > mniejwięcej na początku tego roku, lub też pod koniec zeszłego roku.

    > no to sobie musicie SponsorLIRa załatwić.
    > Zacznij od obecnego dostawcy.

    do nowych przydziałów trzeba mieć już umowę sponsorską podpisaną,
    bynajmniej w netii

    --
    D.W.

  • 26. Data: 2009-09-09 18:35:00
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Marcin Kuczera wrote:
    > to są stare rzeczy, ważne do 2009 włącznie
    >
    > to jest na 2010:
    > http://www.ripe.net/membership/billing/draft-chargin
    g-scheme-2010.html

    No jeśli przejdzie, to jest to bardzo mądrze pomyślane. Nie wyobrażałem
    sobie teraz ustalenia, ile miałby nas kosztować klient z PI.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 27. Data: 2009-09-10 06:23:48
    Od: polaris <n...@g...com>

    On Sep 9, 7:56 pm, "D.W." <w...@k...pl> wrote:

    > do nowych przydziałów trzeba mieć już umowę sponsorską podpisaną,
    > bynajmniej w netii
    >
    > --
    > D.W.

    A do starych, szczególnie tych przyznanych przed euro-zamysłami?

    N.

  • 28. Data: 2009-09-10 09:04:47
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule D.W. napisał(a):

    > do nowych przydziałów trzeba mieć już umowę sponsorską podpisaną,
    > bynajmniej w netii

    Z czystej ciekawości i dbałości o język ojczysty zapytam. Dlaczego używasz
    słów których znaczenia nie rozumiesz?

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 29. Data: 2009-09-10 11:01:10
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    polaris pisze:

    > A do starych, szczególnie tych przyznanych przed euro-zamysłami?
    >
    > N.

    Pozwolę sobie przyłączyć się do pytania? Wiszę, że w dyskusji
    uczestniczy szereg ludzi bardzo zorientowanych w temacie. Co z PI, który
    firma ma od kilku lat i który był przydzielony przy współpracy z
    operatorem, z którym firmę nie łączy już żadna umowa? Należy podjąć
    jakieś kroki, jakie są niebezpieczeństwa w wypadku, gdy firma ich nie
    podejmie?

    --
    Sławek Lipowski

  • 30. Data: 2009-09-10 16:45:49
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Sławek Lipowski wrote:
> [...]
    > operatorem, z którym firmę nie łączy już żadna umowa? Należy podjąć
    > jakieś kroki, jakie są niebezpieczeństwa w wypadku, gdy firma ich nie

    Dostaniecie szereg maili, potem wasze rekordy zostaną zablokowane, a na
    końcu skasowane.

    --
    Grzegorz Janoszka