  • Data: 2011-12-25 02:12:12
    Temat: notebook HP nx6125 + padniety hdd
    Od: "Archangell" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Jakieś 2 lata temu sprezentowałem siostrzeńcom żony notebooka HP nx6125.
    Specyfikacja jak tu: http://www.bitcomputer.pl/product.php?id=2376
    No i łobuziaki dość szybko zarżnęli ten sprzęt. Twierdzili, że chyba padł
    dysk, pytali jakiegoś "fachowca", który stwierdził, że się nie opłaca naprawiać.
    Przyjechała moja teściowa na święta i przywiozła tego laptopa cobym go obejrzał.
    Na początku to w ogóle nie startował, tzn. pokazywały się komunikaty disc error
    or bios,
    system halted itd. Wyjąłem dysk i wsadziłem płytę z win XP do napędu DVD i
    zaczął
    startować instalator systemu tylko, że potem nie ma już gdzie go zainstalować.
    I teraz jaki dysk kupić (HDD, SSD) z uwagi na:
    Jeśli jakieś inne podzespoły są padnięte to może lepiej nie kupować dysku 2,5
    cala
    tylko 3,5 albo przenośny bo wtedy będę mógł go wykorzystać w komputerze
    stacjonarnym który planuję
    kupić w terminie późniejszym. Dysk 2,5 cala podłącze normalnie a 3,5 cala albo
    przenośny na usb
    można podłączyć i zainstalować system z dvd? Albo inaczej czy 2,5 calowy dysk
    można ewentulanie potem
    wykorzystać w komputerze stacjonarnym?
    Na komputerze tym zainstalowałbym tylko system, jakiegoś firewalla i office i
    koniec.
    Trochę szkoda mi tego notebooka bo ma matową matrycę 15,1 cala o rozdzielczości
    1024 x 768, dużo mieści się w pionie
    nie to co na tych panoramicznych 15,6 cala. Tylko obawiam się, że kupię dysk a i
    tak ten HP nie będzie działać prawidłowo.
    Można jakoś sprawdzić inne podzespoły czy są ok?

    Arch