  • 11. Data: 2010-08-19 12:00:55
    Temat: Re: nikon D70
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-19 13:47, Marcin N. pisze:
    > Tu jest raczej kwestia tego na ile będzie można sie oddalić a nie zbliżyć;

    Niekoniecznie - zalezy o jakich szczegolach mowa, i w jakim rozmiarze.
    50/1.8 ma dosc duza minimalna odleglosc ostrzenia, wiec jakiekolwiek
    makro odpada. Chyba, ze wycinek 1:1 ze zdjecia bedzie wystarczajacy.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 12. Data: 2010-08-19 12:15:45
    Od: "Marcin N." <h...@A...BBonetCC.pl>

    Użytkownik "Mateusz Papiernik" <m...@m...net> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Niekoniecznie - zalezy o jakich szczegolach mowa, i w jakim rozmiarze.
    > 50/1.8 ma dosc duza minimalna odleglosc ostrzenia, wiec jakiekolwiek
    > makro odpada. Chyba, ze wycinek 1:1 ze zdjecia bedzie wystarczajacy.

    Była mowa o obiektach od 10 cm do 3-4 metrów, więc raczej obawiałem się o
    oddalenie, zwłaszcza jeśli hodowla znajduje się np. wewnątrz jakiejś
    szklarni.
    Aczkolwiek zgadza się, makro (np. jakiś pojedynczy liść czy kwiatek który
    miałby wypełnić cały kadr) taką 50-tką nie wchodzi w grę...

    pzdr
    Marcin

  • 13. Data: 2010-08-19 12:28:24
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-19 14:15, Marcin N. pisze:
    > Była mowa o obiektach od 10 cm do 3-4 metrów, więc raczej obawiałem się
    > o oddalenie, zwłaszcza jeśli hodowla znajduje się np. wewnątrz jakiejś
    > szklarni.

    Masz racje, ten problem tez trzeba brac pod uwage. Dlatego tez nawet
    przez chwile nie zanegowalem tego, co pisales o oddalaniu ;-)

    > Aczkolwiek zgadza się, makro (np. jakiś pojedynczy liść czy kwiatek
    > który miałby wypełnić cały kadr) taką 50-tką nie wchodzi w grę...

    Zwrocilem uwage na ten fragment "Beda tez zdjecia szczegółu liscia" -
    stad moj post.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 14. Data: 2010-08-19 12:46:47
    Od: "Marcin N." <h...@A...BBonetCC.pl>

    Użytkownik "Mateusz Papiernik" <m...@m...net> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > przez chwile nie zanegowalem tego, co pisales o oddalaniu ;-)

    > Zwrocilem uwage na ten fragment "Beda tez zdjecia szczegółu liscia" -

    Tak sobie myślę, że jeśli chodzi o _makro_ to fotograf bez odpowiedniego
    (nie najtańszego) sprzętu i/lub doświadczenia w tego typu fotografii lepsze
    rezultaty uzyska tą Koniką-Minoltą :-)

    pzdr
    Marcin

  • 15. Data: 2010-08-19 12:59:52
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-19 14:46, Marcin N. pisze:
    > Tak sobie myślę, że jeśli chodzi o _makro_ to fotograf bez odpowiedniego
    > (nie najtańszego) sprzętu i/lub doświadczenia w tego typu fotografii
    > lepsze rezultaty uzyska tą Koniką-Minoltą :-)

    Też mam takie wrażenie :-) Szybkie i proste w użyciu makro to akurat
    coś, co traci się przechodząc na lustrzankę - do podobnych rezultatów
    trzeba się dużo bardziej przyłożyć...

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 16. Data: 2010-08-19 13:55:28
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <i4j935$10g$1@news.onet.pl>,
    Marcin N. nabazgrał:

    > Tak sobie myślę, że jeśli chodzi o _makro_ to fotograf bez odpowiedniego
    > (nie najtańszego) sprzętu i/lub doświadczenia w tego typu fotografii lepsze
    > rezultaty uzyska tą Koniką-Minoltą :-)

    E tam, kupując pierwsze pierścienie, obiektyw i adapter m42 zmieściłem się
    chyba nawet w 100pln. W obsłudze jest toto znośne, zwłaszcza jak Ci obiekt
    nie ucieka. Jedyny problem może być z przypilnowaniem światła przy Nikonie
    (o ile toto w ogóle działa z takimi obiektywami), poza tym wszystko będzie
    w zasięgu początkującego który poświęcił 15 minut na poradnik z netu.

    No i w sumie przydałby się jeszcze statyw ;)

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Wykrakałem?

  • 17. Data: 2010-08-19 14:09:09
    Od: Dominik <d...@g...com>

    On 19 Sie, 11:58, Tadeusz Smal <s...@s...pl> wrote:
> [...]
    > Inne numery nikona twierdzi,ze albo sa zbyt profesjonalne albo zbt
    > uproszczone.
    > Inne marki lustrzanek cyfrowych w podobnej cenie (canony i inne takie)
    > nazywa kupowaniem gadzetów do fotografowania a nie porzadnej lustrzanki
    > w rozsądnej cenie .
    > Muszę zakupic  aparat bo zaczynają kwitnąć najpiekniejsze z traw
    > Jakie jest Wasze zdanie ?
    > Czy naprawde ten nikon D70 taki dobry tzn najlepszy w tym przedziale
    > cenowym.
    > Nie potrzeba mi bajerów i super hiper czegos tylko aparatu do jak sadze

    pytanie do Autora wątku - czy dotarł do Ciebie mail ode mnie w sprawie
    Nikona D70 ?
    pozdrawiam z Poznania
    Dominik

  • 18. Data: 2010-08-19 16:59:27
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-08-19 12:08, Janko Muzykant pisze:

    > Każda lustrzanka wystarczy do tego, co potrzebujesz. Do tego odpowiedni
    > obiektyw (może być nawet jakiś manualny w cenie kilkudziesięciu
    > złotych). Jakość zdjęć będzie zależeć wyłącznie od jakości fotografa i
    > operatora photoshopa.

    Przypuszczam tak jak Ty że cała sprawa rozłoży się o szopa ;). W końcu
    trzeba coś podkręcić, wyostrzyć i ładnie z resamplować do webowej
    rozdzielczości. Nie jest to jakaś wiedza tajemna ale autor zastrzegł że
    nie chce się uczyć a jego partner strzela mądrościami "Inne marki
    lustrzanek cyfrowych w podobnej cenie (canony i inne takie) nazywa
    kupowaniem gadzetów do fotografowania a nie porzadnej lustrzanki w
    rozsądnej cenie" co raczej nie świadczy o jego profesjonalizmie ;).
    No chyba że aktualnie jest tak tragicznie, że faktycznie przeskok na
    lustro może dać zauważalny skok jakościowy ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 19. Data: 2010-08-19 17:02:39
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Ale w przypadku lustrzanek, dobre narzędzie do celu jaki opisujesz jest
    > dostępne od kilku lat.
    > Poszukaj jakiejkolwiek lustrzanki Canona, Nikona, Pentaxa, Sonego czy
    > Samsunga z obiektywem 50/1.8 - będzie okej.
    :)
    mnie się też tak wydaje
    ale ja sie nie znam i dlatego zapytałem
    :)
    Jedno jest pewne, że nie mogłbym już o nic zapytać znajomego
    chyba,że udałoby mi się go przekonać ,że te inne są jeśli nie lepsze to
    porównywalne.
    Może podrzuciłbyś jakieś argumenty przeciwko nikonom a szczegolnie D70
    :)
    http://www.facebook.com/pages/Trawkipl/1175387782846
    39

  • 20. Data: 2010-08-19 17:20:35
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-08-19 19:02, Tadeusz Smal pisze:
> [...]
    > porównywalne.
    > Może podrzuciłbyś jakieś argumenty przeciwko nikonom a szczegolnie D70

    Np. problemy z poprawną ekspozycją ;) a wręcz losowanie totolotka ;)
    http://tinyurl.com/23pr229
    No i jak Ci pisano słaba współpraca z manualnymi szkłami, choć na
    cropowych matrycach i wizjerze manualne szkła to porażka porównując do
    tego co oferują współczesne konstrukcje z podglądem na żywo na ekraniku.
    Ja bym się na twoim miejscu szarpnął na Nexa w kicie od Sony, a zyskasz
    mały funkcjonalny aparat do wszystkiego a nie tylko trawy ;) ba jeszcze
    nagrasz film w HD jak trawa pracuje na wietrze ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=1CSjdobj0IQ

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.