  • 1. Data: 2010-04-19 16:38:56
    Temat: [nieco ot] gramofon i głośniki
    Od: dr nauk boskich <c...@o...pl>

    witam, chciałbym zapytać czy gdy podłącze do takiego gramofonu z
    preampem;
    http://www.allegro.pl/item995078655_znakomity_gramof
    on_reloop_rp_300_hifi_nowka_fv.html

    głośniki komputerowe aktywne o parametrach rms 10w, pmpo 80w to czy
    dźwięk nie będzie zbyt cichy?

    z komputerem, discmanem, odtwarzaczem mp3 grają dość głośno, ale
    powyższe urządzenia mają regulacje głośności a adapter nie

  • 2. Data: 2010-04-19 16:49:53
    Temat: Re: [nieco ot] gramofon i głośniki
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Apr 2010 18:38:56 +0200, dr nauk boskich wrote:
> [...]
    fon_reloop_rp_300_hifi_nowka_fv.html
    >głośniki komputerowe aktywne o parametrach rms 10w, pmpo 80w to czy

    Czy bedzie cicho to zalezy jaki masz pokoj i czy lubisz dynamike w
    muzyce - niektorzy zalecaja minimum 20W na maly pokoj, inni co
    najmniej 100 :-)

    >z komputerem, discmanem, odtwarzaczem mp3 grają dość głośno, ale
    >powyższe urządzenia mają regulacje głośności a adapter nie

    To niejako osobne zagadnienie.

    Tylko ze ja tam widze "Wbudowany przedwzmacniacz: Nie"

    Jesli ma wkladke magnetyczna to na pewno bedzie za cicho i ogolnie
    zle.

    J.

  • 3. Data: 2010-04-19 17:29:26
    Temat: Re: [nieco ot] gramofon i gło?niki
    Od: dr nauk boskich <c...@o...pl>

    > Tylko ze ja tam widze "Wbudowany przedwzmacniacz: Nie"

    sprzedawca się pomylił bo ten model ma akurat przedwzmacniacz na pewno

    > Jesli ma wkladke magnetyczna to na pewno bedzie za cicho i ogolnie
    > zle.

    właśnie nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat wkładki w tym modelu...

  • 4. Data: 2010-04-19 19:12:09
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dr nauk boskich" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > właśnie nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat wkładki w tym
    modelu...

    Pisze na nim HiFi więc raczej wkładka magnetyczna -> potrzebny wzmacniacz
    korekcyjny (są gdzieś tam do kupienia jako przystaweczki).

    Pozdrawiam
    Roman

  • 5. Data: 2010-04-19 20:13:43
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zdjęcie słabe i ujęcie nienajlepsze ale wkładka wygląda na magnetyczną.
    Taka wkładka daje przy 1 kHz ok 2-4 mV i wymaga przedwzmacniacza
    korekcyjnego.
    Bez niego dżwięk będzie śladowy - cichusieńki i piszczący.
    Typowy przedwzmacniacz przy 1 kHz ma wzmocnienie 20 dB (napięciowo 10 razy),
    basy wzmacnia ododatkowo też prawie 20 dB, wysokie odpowiednio tłumi, by dać
    liniową charakterystykę w całym paśmie akustycznym.
    Powinien prawidłowo wysterować komputerowe głośniki.
    Upewnij się, czy w tym gramofonie jest wbudowany przedwzmacniacz -
    dokupienie to dodatkowy wydatek kilkudziesięciu złotych.
    Wmak

  • 6. Data: 2010-04-19 21:02:19
    Od: dr nauk boskich <c...@o...pl>

    na stronie producenta piszę "preamped" ;
    http://www.reloopdj.com/product_info.php/info/p128_R
    eloop-RP-300-HiFi-PreAmped.html

    a wzmacniacza nie chciałbym bo mam mało miejsca w pokoju, dlatego fajnie
    by było jakby się dało jednak podpiąć bezpośrednio komputerowe do
    gramofonu

  • 7. Data: 2010-04-19 22:20:47
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    W tym linku piszą, że preamp (jeśli jest w tym konkretnym egzemplarzu z
    aukcji) ma wyjście "liniowe", więc pasuje do każdego wzmacniacza, do
    komputerowych głośników także.
    Wmak

  • 8. Data: 2010-04-20 07:35:18
    Od: dr nauk boskich <c...@o...pl>

    > W tym linku piszą, że preamp (jeśli jest w tym konkretnym egzemplarzu z
    > aukcji) ma wyjście "liniowe", więc pasuje do każdego wzmacniacza, do
    > komputerowych głośników także.

    moje głośniki mają wyjście jack, więc chyba będzie potrzebna
    przejściówka 2 chinc->jack i tak.

  • 9. Data: 2010-04-20 08:33:47
    Od: "Harrison Bergeron" <b...@s...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:hqifsm$2c3$1@node1.news.atman.pl...
    > na stronie producenta piszę "preamped" ;
    > http://www.reloopdj.com/product_info.php/info/p128_R
    eloop-RP-300-HiFi-PreAmped.html

    Pragnę zwrócić uwagę, że link do opisu na stronie producenta odnosi się do
    modelu RP-300, a na aukcji wystawiony jest model RP-300s. Czy wersja "S"
    jest identyczna i różni się tylko kolorem, czy też może czymś jeszcze oprócz
    koloru, z opisuów na stronie producenta w sposób jednoznaczny nie wynika.

    Pozdrawiam
    H.B.

  • 10. Data: 2010-04-20 14:11:24
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Harrison Bergeron" <b...@s...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hqjoto$42c$1@news.onet.pl...

    > Pragnę zwrócić uwagę, że link do opisu na stronie producenta odnosi się
    do
    > modelu RP-300, a na aukcji wystawiony jest model RP-300s.

    A jeśli w opisie aukcji coś jest niejasne, to zwykle nie jest to przypadek
    i zwykle jest to na niekorzyść kupującego...

    e.