  • 41. Data: 2009-09-01 12:15:47
    Temat: Re: nie ma cwaniaka nad Polaka czyli prasa o wyłudzaniu odszkodowań
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Gumis" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h7j37g$d0r$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja place i bede placil OC pomimo ze przez ponad 20 lat jezdzenia
    > spowodowalem
    > 1 kolizje i do tego na tyle drobna ze dalem facetowi kase do reki i
    > tyle....

    ale mnie nie obchodzi ile miales kolizji, patrzysz na ten problem ze zlej
    strony

    co bedzie jak rozwali ci auto, motor, czy ciebie, ktos kto w mysl twojego
    postulatu sie nie ubezpieczy, i bedzie niewyplacalny?

    dzisiaj mimo ze sa ubezpieczenia, ubezpieczalnie czesto leca w kulki i kase
    wyplacaja po kila miesiecy i do tego zanizaja kwoty, a co by bylo, gdyby nie
    bylo tych ubezpieczen
    na kase nie doczekalbys sie nigdy

  • 42. Data: 2009-09-01 12:15:55
    Od: fv <f...@c...com>

    Piotr May wrote:
    > A system jest naprawde prosty:
    > Nie chcesz nie kupuj ubezpiecznia, ale jak spowodujesz wypadek placisz
    > za wszystkie szkody jakie wykonales + odszkodowania za wszystkie
    > krzywde, nawet takie ze w skarpetkach zostajesz. - koniec tematu.
    > Socjalizm to naprawde zly system...

    Taki system nie działa. Najbardziej nawet liberalni ekonomiści uważają, że istnieje
    problem jazdy na
    gapę przy dobrowolnych ubezpieczeniach czy opłatach. Ten problem powoduje wysokie
    szkody społeczne.

    Dwa przypadki:
    a) powodujesz wypadek (a co, może ty akurat nie spowodujesz?) i niefartownie tak się
    składa, że
    szkody wyrządzone opiewają na okrągły milion złotych. Sprzedajesz mieszkanie,
    samochód i motocykl i
    do końca swoich dni karmisz swoje dzieci skórkami od chleba w baraku za miastem.
    Fajnie?

    b) kupujesz nowiuśkie Ducati Desmosedici za ćwierć miliona a młody właściciel vw
    golfa '83 tak
    niefortunnie zawraca, że motocykl spada z mostu na którym akurat robiłeś fotki.
    Kasacja całkowita.
    Młody nie posiada polisy OC i deklaruje że owszem, spłaci cię, ale w ratach po 50zł
    (bo zarabia 850zł).

    I co, fajna perspektywa?

    Generalnie rzecz biorąc robi mi się niedobrze, kiedy mądrze podregulowany ustawą
    kapitalizm nazywa
    się socjalizmem nie mając bladego pojęcia ile lat badań i doświadczeń na całym
    świecie spędzono nad
    jego skonstruowaniem.

    I jeszcze robi mi się słabo jak ktoś uważa, że ubezpieczenia zdrowotne też powinny
    być dzikim wolnym
    rynkiem. Do niektórych nie trafia, że ekonomia jest nauką społeczną, uwzględniającą
    coś więcej niż
    proste równania i interes osobisty. I że nie wszystko może działać jak w pełni wolny
    rynek,
    zwłaszcza gdy istnieje ryzyko że ktoś nie korzystając z dobrowolnych ubezpieczeń
    wyrządzi sobie lub
    innym dużą szkodę.

    Zobaczcie co się dzieje gdy przechodzi trąba powietrzna nad jakąś miejscowością. Nikt
    nie jest
    ubezpieczony i wszyscy musimy się złożyć na odbudowę domów. Gdyby ubezpieczenia były
    obowiązkowe, to
    a) byłyby dużo tańsze
    b) budżet państwa nie musiałby dopłacać (na co przecież musi zaciągać dług).

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 43. Data: 2009-09-01 12:17:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Zgoda, jest dla poszkodowanego, ale jesli masz OC a spowodowales wypadek
    > to poszkodowany dostanie kase z OC ale potem firma ubezpieczeniowa bedzie
    > sprawce scigac ....

    ale poszkodowany dostanie kase, a jak nie bedzie obowiazkowych oc, to
    poszkodowan y g... dostanie jak sprawca bedzie niewyplacalny, rozumiesz ta
    subtelna roznice?

  • 44. Data: 2009-09-01 12:18:51
    Od: "Gumis" <m...@g...pl>

  • 45. Data: 2009-09-01 12:21:58
    Od: "Tmk" <n...@m...pl>

    > Jakies 30% przestaje placic i w momencie wypadku sprawy trafiaja do sadow
    > ktore
    > i tak nie wyrabiaja sie z tym co maja a co dopiero wzmozona aktywnosc
    > nie placacych OC...

    Trzeba zatem poprawić wydajność sądów, a nie wprowadzać socjalistyczne
    ustawy.

  • 46. Data: 2009-09-01 12:22:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > dlatego wlasnie mowie ze jako PANSTWO nie jestesmy przygotowani na takie
    > rozwiazanie

    ale dlaczego chcesz na panstwo przewalic problem ubezpieczen?
    niepodoba ci sie obowiazkowe placenie oc, a podoba ci sie skladanie na
    wyplaty za jakis debili?

  • 47. Data: 2009-09-01 12:22:45
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Gumis pisze:

    > Zgoda, jest dla poszkodowanego, ale jesli masz OC a spowodowales wypadek
    > to poszkodowany dostanie kase z OC ale potem firma ubezpieczeniowa bedzie
    > sprawce scigac ....

    dla mnie, jako poszkodowanego, jest to pomijalne. wisi mi to, krótko
    mówiąc.

    --
    gildor
    wdowiec... motocyklowo

  • 48. Data: 2009-09-01 12:23:10
    Od: "Gumis" <m...@g...pl>

> [...]
    > postulatu sie nie ubezpieczy, i bedzie niewyplacalny?

    dlatego wlasnie mowie ze jako PANSTWO nie jestesmy przygotowani na takie
    A inna sprawa ze ubezpieczalnie zatrudniaja cwaniaczkow ktorzy szukaja
    dziury w calym
    zeby tylko nie wyplacic ubezpieczenia....

    Zgadza sie

  • 49. Data: 2009-09-01 12:24:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > ale AC to juz inna bajka:-))

    ale to juz tylko twoje ryzyko i w niektorych wypadkach naprawde oplacalne

  • 50. Data: 2009-09-01 12:25:33
    Od: "Gumis" <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > ale poszkodowany dostanie kase, a jak nie bedzie obowiazkowych oc, to
    > poszkodowan y g... dostanie jak sprawca bedzie niewyplacalny, rozumiesz ta

    Kumam kumam:-)) Z pktu widzenia poszkodowanego RACJA i dlatego OC place tam
    gdzie taniej ale AC to juz inna bajka:-))